FORMULA 1

Formula 1 GP Ισπανίας: Στρατηγός Χάμιλτον

Ο Λιούις Χάμιλτον τερματίζει πρώτος στο γκραν πρι της Βαρκελώνης /9-5-2021
Ο Λιούις Χάμιλτον τερματίζει πρώτος στο γκραν πρι της Βαρκελώνης /9-5-2021 2021 JOAN MONFORT/ASSOCIATED PRESS

Ο Λιούις Χάμιλτον και η Mercedes πέτυχαν μία νίκη στρατηγικής ευφυΐας και υποδειγματικής εκτέλεσης έναντι του Μαξ Φερστάπεν και της Red Bull στο γκραν πρι της Βαρκελώνης (VIDEO).

Μια νίκη στρατηγικής ευφυΐας και υποδειγματικής εκτέλεσης πέτυχε ο Λιούις Χάμιλτον στο GP Ισπανίας, κάνοντας το 3/4 στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 και αυξάνοντας τη διαφορά του από τον Φερστάπεν στους 14 βαθμούς.

Ο Χάμιλτον έχασε την πρωτοπωρία του αγώνα στην πρώτη στροφή, όταν τον πέρασε ο Φερστάπεν μετά την εκκίνηση, αλλά έμεινε κοντά στον Ολλανδό μέχρι τα πρώτα πιτ-στοπς. Ο Φερστάπεν μπήκε πρώτος, αλλά στην πορεία ο Χάμιλτον τροποποίησε τη στρατηγική του επιλέγοντας να κάνει δύο πιτ-στοπς.

Ο Φερστάπεν, μετά την απρόσμενη στρατηγική κίνηση της Mercedes, έμεινε με τη μέση γόμα του πρώτου του πιτ-στοπ να προσπαθεί να κρατήσει τη διαφορά του από τον Χάμιλτον, όμως ο Βρετανός τη μείωνε ραγδαία - ώσπου πέρασε και πάλι τον Ολλανδό για την πρωτοπορία επτά γύρους πριν το τέλος του αγώνα.

Το βάθρο, πίσω από τον Φερστάπεν, έκλεισε ο Βάλτερι Μπότας που επίσης κέρδισε τη μάχη από τον Σαρλ Λεκλέρ με στρατηγική δύο πιτ-στοπς. Ο Σέρχιο Πέρεθ είχε μοναχικό αγώνα στην 5η θέση, ενώ τη μάχη της 6ης θέσης κέρδισε ο Ντάνιελ Ρικιάρντο στην καλύτερή του μέχρι σήμερα ημέρα με τη Mc Laren, εμπρός από τους Κάρλος Σάινθ, Λάντο Νόρις και Εστεμπάν Οκόν.

Ο ΑΓΩΝΑΣ

Μετά την απώλεια της πρώτης θέσης στην πρώτη στροφή (όπου οι δύο είχαν μια επαφή στην τολμηρή αλλά καθαρή κίνηση του Φερστάπεν να περάσει), ο Χάμιλτον κρατούσε την απόσταση από τον πρωτοπόρο Ολλανδό ελεγχόμενη, περίπου στο 1,5 δευτερόλεπτο. Ήταν εμφανές ότι ο Λιούις θα επεδίωκε το undercut μπαίνοντας πρώτος για πιτ-στοπ, ώστε να περάσει τον Μαξ μέσω των πιτς.

Για το λόγο αυτό, η RBR κάλεσε τον Φερστάπεν πολύ νωρίς στα πιτς, στον 24ο γύρο, παρότι αυτό σήμαινε ότι ο Ολλανδός θα έπρεπε να κάνει τη μέση γόμα να αντέξει για 42 γύρος, μέχρι την καρό σημαία! Γνωρίζοντάς το αυτό, η Mercedes περίμενε 4 γύρους πριν καλέσει τον Χάμιλτον για το πρώτο του πιτ-στοπ, στον 28ο γύρο.

Ο Χάμιλτον επέστρεψε στην πίστα 6'' πίσω από τον Φερστάπεν, και στη συνέχεια κατάφερε να βρεθεί πίσω από τον Ολλανδό μέχρι τον 42ο γύρο - όταν, απρόσμενα, ο Λιούις μπήκε στα πιτς για δεύτερη φορά! Έβαλε πάλι τη μέση γόμα, και επιστρέφοντας στην πίστα άρχισε να καταδιώκει τον Μαξ, κλείνοντας τη διαφορά των 23'' με λυσσαλέο ρυθμό.

Ο Φερστάπεν και η Red Bull κατάλαβαν, τότε, ότι είχαν χάσει τον αγώνα. Αν έκαναν δεύτερο πιτ-στοπ θα έμεναν πίσω από τον Χάμιλτον, ενώ αν παρέμεναν στην πίστα η διαφορά πρόσφυσης των ελαστικών θα επέτρεπε στον Λιούις να περάσει με άνεση στην πίστα, πριν το τέλος του αγώνα.

Ακριβώς το δεύτερο σενάριο, ήταν που συνέβη. Ο Λιούις ήταν 1,5 ως 1,8 δευτερόλεπτα στο γύρο ταχύτερος του Φερστάπεν, έφτασε στο κιβώτιο της RB16B στον 56ο γύρο, και στον 59ο πέρασε τον Μαξ με χαρακτηριστική άνεση στην ευθεία και στα φρένα της πρώτης στροφής. Μέσα σε ένα γύρο, ο Χάμιλτον άνοιξε διαφορά 2,3'' και φυσικά έφτασε χωρίς πρόβλημα πρώτος στην καρό σημαία.

Ο Φερστάπεν έκανε τότε και δεύτερο πιτ-στοπ, για να βάλει φρέσκια γόμα και να διεκδικήσει τον ταχύτερο γύρο, όπως και συνέβη, για να κερδίσει έναν έξτρα βαθμό - μιας και δεν απειλούνταν από τον Μπότας για τη 2η θέση.

Ο Μπότας επίσης έκανε προς το τέλος και δεύτερο πιτ-στοπ, για να μην απειληθεί ποτέ από τον Σαρλ Λεκλέρ - καθώς το προσπέρασμα του Μοναγάσκου στον Φινλανδό στην εκκίνηση αφαίρεσε από τον οδηγό της Mercedes κάθε ελπίδα να ακολουθήσει από κοντά τη μάχη Φερστάπεν-Χάμιλτον.

Η μάχη για την 6η θέση ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μεταξύ της McLaren του Ντάνι Ρικιάρντο και της Ferrari του Κάρλος Σάινθ, και την κέρδισε τελικά ο Αυστραλός - καθώς οι δύο έκαναν παρόμοια στρατηγική με δύο πιτ-στοπς. Οι δύο, με πιο φρέσκα ελαστικά, πέρασαν τον Λάντο Νόρις προς το τέλος, αλλά η άμυνα του Νόρις στον Σάινθ του επέφερε την ασπρόμαυρη σημαία (απειλή αποκλεισμού) από τους αγωνοδίκες.

Ο αγώνας είχε μια περίοδο οχήματος ασφαλείας στον 7ο-11ο γύρο, για την απομάκρυνση της ακινητοποιημένης (με τεχνικό πρόβλημα) στην έξοδο της στροφής 10 Alpha Tauri του Γιούκι Τσουνόντα. Αυτό ήταν το μοναδικό συμβάν του αγώνα.

Το επόμενο, 5ο φετινό Γκραν Πρι της Formula 1, στους δρόμους του Μονακό, έρχεται σε δύο εβδομάδες - στις 23 Μαΐου.

Formula 1 GP Ισπανίας: Στρατηγός Χάμιλτον


Photocredits: Associated Press

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ