Formula 1, GP Ιταλίας: Pole position για τον Σαρλ Λεκλέρ
Ο Σαρλ Λεκλέρ με χρόνο 1:20.161 πήρε την pole position στο GP της Ιταλίας, στην έδρα της Ferrari. Δεύτερος ταχύτερος ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος έχει ποινή πέντε θέσεων.
Με χρόνο 1:20.161 ο Σαρλ Λεκλέρ πήρε την pole position στην έδρα της Ferrari στο GP της Ιταλίας. Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν δεύτερος στις κατατακτήριες, αλλά έχει ποινή πέντε θέσεων εξαιτίας αλλαγών στη μονάδα ισχύος. Τρίτος, ο Σάινθ ο οποίος θα εκκινήσει από τις τελευταίες θέσεις.
Ο Σαρλ Λεκλέρ άφησε την καλύτερή του επίδοση και τον απρόσμενο καλύτερο χρόνο του τριημέρου, 1:20.161, για το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών κατάταξης - και μάλιστα χωρίς να χρειαστεί να του προσφέρει κενό αέρος ο Κάρλος Σάινθ, δεδομένου ότι ο Ισπανός θα εκκινήσει από τις τελευταίες θέσεις.
Ο 24χρονος Μονεγάσκος, όπως και ο Σάινθ με τον πρώτο χρόνο στην πρώτη προσπάθεια του Q3, έδειξαν ότι η Ferrari βελτίωσε σημαντικά την απόδοσή της σε μια πίστα χαμηλής αεροδυναμικής άντωσης, σε σχέση με την υστέρηση άνω των 6 δεκάτων του δευτερολέπτου που είχε στην αντίστοιχη του Σπα, στις δοκιμές κατάταξης του GP Βελγίου.
Δεδομένης της ανωτερότητας της Red Bull RB18 σε τέτοιου είδους σιρκουί, ήταν μια αξιοθαύμαστη ανατροπή από τη Scuderia, που δίνει νέα ενδιαφέρον στο αυριανό Ιταλικό GP. Για να ευοδωθούν όμως οι προσδοκίες των τιφόζι, η Ferrari θα πρέπει έχει βρει λύσεις για τα προβλήματα που τη μεταμόρφωναν προς το χειρότερο από το Σάββατο στην Κυριακή στους τρεις τελευταίους αγώνες, και τα οποία σχετίζονται κυρίως με τη διαχείριση των ελαστικών.
Για τον Μαξ Φερστάπεν, ο ταχύτερος χρόνος που σημείωσε στο μεσαίο τμήμα της πίστας της Μόντσα στον τελευταίο του γύρο στο Q3 ήταν απρόσμενος, δεδομένου ότι τα άλλα δύο τμήματα της πίστας είναι τα γρήγορα, που ευνοούσαν την ανωτερότητα τελικής ταχύτητας και άντωσης της RB18. Με το χρόνο του αυτό φαινόταν να οδεύει προς την πολ ποζίσιον, αλλά έχασε χρόνο στο τελευταίο τμήμα της πίστας.
Την εξήγηση για το απρόσμενο αυτό φαινόμενο έδωσε όμως ο ίδιος, στο τέλος: ότι η RBR επίτηδες επέλεξε ρυθμίσεις υψηλότερης άντωσης, με το βλέμμα της στις επιλογές που έχει κάνει για τον αγώνα: «Διαλέξαμε λίγη περισσότερη άντωση για αυτό το διήμερο - για τον έναν γύρο ίσως αυτό δεν είναι ό,τι καλύτερο, αλλά για αύριο λογικά θα μας κάνει πολύ δυνατούς. Πιστεύω ότι θα έχουμε μια ενδιαφέρουσα μάχη», είπε ο Ολλανδός.
Πριν από αυτή τη μάχη, όμως, προηγούνται τα σημερινά πανηγύρια των τιφόζι για την πολ ποζίσιον μιας Ferrari μέσα στη Μόντσα, στην 75η επέτειο της εταιρείας και στην 100ή της ιταλικής πίστας. «Είναι εκπληκτικό», είπε ο Λεκλέρ, νικητής με τη Scuderia μέσα στη Μόντσα το 2019.
«Δεν ήταν εύκολες κατατακτήριες, ήξερα ότι το αυτοκίνητο είχε δυναμική αλλά δεν είχαμε καταφέρει να τα φέρουμε όλα εκεί που έπρεπε. Είμαι όμως χαρούμενος με τον τελευταίο γύρο, ελπίζω να τα καταφέρουμε όπως το 2019 αύριο. Πήρα πολλά περισσότερα ρίσκα, ήξερα ότι ήταν ο τελευταίος γύρος, τα έδωσα όλα και πήγε καλά», κατέληξε ο Μονεγάσκος.
Όπως και ο Φερστάπεν, έτσι και οι Σάινθ, Σέρτζιο Πέρεζ και Λιούις Χάμιλτον που τερμάτισαν πίσω του θα δεχθούν ποινές στην αυριανή εκκίνηση λόγω αλλαγής μηχανικών μερών. Έτσι, από την πρώτη σειρά δίπλα στον Λεκλέρ θα εκκινήσει ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes. Η επίσημη σειρά εκκίνησης θα δημοσιευθεί από τους οργανωτές.
Η Mercedes κέρδισε τη μάχη των ομάδων μέσης δυναμικής, πίσω από τις δύο κορυφαίες, αλλά αυτή τη φορά απέχει περισσότερο από τη Ferrari και την RBR από όσο στο Ζάντβουρτ – μια πίστα υψηλής άντωσης που βόλευε τη W13. Και, πάλι, αυτή η μάχη θα κριθεί στη διαχείριση ελαστικών, καθώς η Ferrari τείνει τελευταία να πασχίζει σε αυτόν τον τομέα από το Σάββατο στην Κυριακή, ενώ η Mercedes να βελτιώνεται ραγδαία.
Ο Χάμιλτον και ο Ράσελ σήμερα πάσχισαν να φέρουν και να κρατήσουν τη μαλακή γόμα στην ιδανική θερμοκρασία, κι έτσι έμειναν σχεδόν 1,4'' μακριά από τον Λεκλέρ - μια τεράστια διαφορά. Πίσω τους, ο Λάντο Νόρις είχε αυτή τη φορά την παρέα του βελτιωμένου Ντάνιελ Ρικιάρντο στο Q3, ενώ ο Πιέρ Γκασλί της Alpha Tauri πήρε την 9η θέση από τον Φερνάντο Αλόνσο που ακύρωσε την τελευταία του προσπάθεια. Ο Γκασλί είχε κερδίσει στο Q2 για 0,07'' τον συμπατριώτη του Εστεμπάν Οκόν της Alpine για να περάσει στο Q3.
Τον Οκόν ακολούθησε ο Βάλτερι Μπότας της Alfa Romeο και στην 13η θέση ο Νικ ντε Βριές. Ο νεαρός Ολλανδός, πρωταθλητής με τη Mercedes στη Formula E, κλήθηκε εσπευσμένα από τη Williams να αντικαταστήσει τον Άλεξ Άλμπον, που χρειάστηκε να μπει στο νοσοκομείο για επέμβαση σκωληκοειδίτιδας.
Ο Ολλανδός τα κατάφερε καλά στο ντεμπούτο του, σε ένα κόκπιτ σχεδιασμένο για τον αρκετά πιο μεγαλόσωμο Άλμπον και εκμεταλλευόμενος την ανωτερότητα της αεροδυναμικής της FW44 στα σιρκουί χαμηλής άντωσης, αν και έχασε τη δεύτερη προσπάθειά του για είσοδο στην πρώτη δεκάδα όταν μπλόκαρε τα φρένα του στην είσοδο του δεύτερου σικέιν.
Θυμίζουμε ότι με τις αλλαγές μηχανικών μερών, οι Φερστάπεν και Οκόν έχουν ποινή 5 θέσεων, ο Πέρεζ 10 θέσεων, οι Σουμάχερ, Μπότας και Μάγκνουσεν 15 θέσεων, ενώ Σάινθ, Χάμιλτον και Τσουνόντα θα πέσουν στο τέλος της εκκίνησης.
Η επίσημη σειρά του αυριανού αγώνα, που ξεκινά στις 16:00 το απόγευμα, θα ανακοινωθεί από τους οργανωτές.