FORMULA 1

Formula 1, GP Καναδά: Απόλυτη κυριαρχία Φερστάπεν και στο Μόντρεαλ, έπιασε τον Σένα στις νίκες ο Ολλανδός

Ο Μαξ Φερστάπεν στο Μονακό
Ο Μαξ Φερστάπεν στο Μονακό 2023 CHRISTIAN BRUNA, POOL PHOTO VIA AP

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν απόλυτος κυρίαρχος και στο Grand Prix του Καναδά και πήρε την τέταρτη συνεχόμενη νίκη του και έκτη συνολικά φέτος. Έφτασε τις 41 στην καριέρα του, όσες είχε και ο Άιρτον Σένα. Δεύτερος ο Αλόνσο, τρίτος ο Χάμιλτον.

Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε ακόμα μία νίκη φέτος. Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής είδε για τέταρτη συνεχόμενη φορά την καρό σημαία και στον Καναδά ανέβηκε για έκτη φορά φέτος στο υψηλότερο σκαλί το βάθρου.

Η μέρα για τον οδηγό της Red Bull ήταν ιστορική. Έφτασε τις 41 νίκες στην καριέρα του και έτσι έπιασε τον Άιρτον Σένα, τον οποία λογικά θα ξεπεράσει σύντομα.

Μάχη έγινε και για την 2η θέση ανάμεσα στον Φερνάντο Αλόνσο και τον Λούις Χάμιλτον, με τον Ισπανό οδηγό της Aston Martin να βγαίνει κερδισμένος. Τέταρτος ο Λεκλέρ, πέμπτος ο Σάινθ.

Ο αγώνας

Στην εκκίνηση, όπου δίπλα στον poleman Φερστάπεν παρατάχθηκε ο Φερνάντο Αλόνσο μετά την ποινή τριών θέσεων στον Νίκο Χούλκενμπεργκ, όλοι οι πρωτοπόροι επέλεξαν να εκκινήσουν με τη μέση γόμα. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα μια μικρή καθυστέρηση του Αλόνσο επέτρεψε στον Χάμιλτον να εκμεταλλευτεί και να περάσει τον Ισπανό για τη 2η θέση - και λίγο έλειψε να κάνει το ίδιο και ο Ράσελ για την 3η.

Σύντομα ο Φερστάπεν βγήκε από τη ζώνη DRS του Χάμιλτον, ο οποίος ωστόσο είχε κοντά του τον Αλόνσο με το πλεονέκτημα του DRS για την Aston Martin. Παρότι ο Ισπανός αρχικά έγινε απειλητικός, εν συνεχεία έκοψε λίγο το ρυθμό του σε έναν αγώνα συντήρησης της γόμας ενόψει των πρώτων πιτ-στοπς.

Τίποτα δεν άλλαξε στην πρώτη τετράδα, μέχρι τον 12ο γύρο. Τότε ο Τζορτζ Ράσελ έχασε την ουρά της Mercedes και προσέκρουσε στον τοίχο της εξόδου της στροφής 6, και φυσικά άμεσα βγήκε το όχημα ασφαλείας διότι το σημείο είχε γεμίσει με θραύσματα από τη Mercedes W14.

Αμέσως οι Φερστάπεν-Χάμιλτον-Αλόνσο εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία και μπήκαν για το πρώτο τους πιτ-στοπ, για να επιστρέψουν έτσι στις ίδιες τρεις πρώτες θέσεις του αγώνα. Το ίδιο έκανε και μια πληθώρα άλλων οδηγών, αλλά όχι και οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ με τις δύο Ferrari, και ο Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull RB19.

Αυτή η απόφαση φάνηκε αρχικά άλλη μια λανθασμένη επιλογή της Scuderia, αλλά σύντομα φάνηκε ότι δεν ήταν τέτοια. Η Scuderia επέλεξε να κάνει μόνο ένα πιτ-στοπ, σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειοψηφία των άλλων οδηγών, και η μεταμορφωμένη SF-23 είχε για πρώτη φορά φέτος τόσο αξιοσημείωτη, αν όχι εξαιρετική, διαχείριση των ελαστικών της σε ρυθμό αγώνα.

Έτσι, οι Λεκλέρ και Σάινθ μπήκαν στην πρώτη πεντάδα με το πρώτο πιτ-στοπ των άλλων στον 12ο γύρο, εμπρός από τον Πέρεζ που είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα και ήταν λογικό ότι δεν μπήκε ούτε εκείνος στον 12ο γύρο για το πιτ-στοπ του, αγνοώντας την ευκαιρία του οχήματος ασφαλείας.

Έτσι, οι δύο Ferrari και ο Πέρεζ εγκαταστάθηκαν στην πρώτη εξάδα, καθώς μπροστά μαινόταν η μάχη του Χάμιλτον με τον Αλόνσο. Οι δύο είχαν ίδια ηλικία σκληρή γόμα, και εντέλει -με τη βοήθεια του DRS και της οδηγικής του τέχνης- ο Ισπανός κατάφερε να περάσει τον Βρετανό και να επιστρέψει στη 2η θέση.

Παρότι αρχικά φάνηκε ότι οι τρεις πρωτοπόροι θα έκαναν ένα πιτ-στοπ, η φθορά των ελαστικών οδήγησε τον Χάμιλτον για δεύτερη φορά στα πιτς στον 40ο γύρο. Ο Αλόνσο ακολούθησε σύντομα για να καλυφθεί από το undercut του Βρετανού, και όντως το έκανε - αλλά με μια μεγάλη διαφορά: η Mercedes διάλεξε τη μέση γόμα για το τρίτο και τελευταίο stint, ενώ η Aston Martin τη σκληρή.

Η διαφορά πρόσφυσης επέτρεψε στον Χάμιλτον να πλησιάσει τον Αλόνσο, αλλά ο κύριος λόγος της μείωσης της διαφοράς ήταν ότι ο Ισπανός αντιμετώπιζε ένα πρόβλημα στα φρένα από νωρίτερη επαφή που είχε με τον τοίχο της πίστας του Μόντρεαλ.

Στον 53ο γύρο από τους 70 του αγώνα ο Λιούις άρχιζε να πλησιάζει τον Αλόνσο ακόμα και κοντά σε απόσταση DRS, μέχρι τα 1,3'', όμως λέγοντας στην ομάδα "αφήστε το σε μένα" ο Αλόνσο τακτοποίησε σύντομα το θέμα και άνοιξε και πάλι τη διαφορά του από τη Mercedes στα 3,3'', μέχρι τον τερματισμό.

Πιο πίσω, η Ferrari άλλαξε τη μέση με τη σκληρή γόμα και στα δύο της μονοθέσια περίπου στο μέσον του αγώνα και δεν απειλήθηκε ποτέ από τον Πέρεζ - που έκανε το ίδιο αλλά με αντίστροφα σετ ελαστικών στο μοναδικό πιτ-στοπ των τριών.

Στην 7η θέση τερμάτισε ο Άλεξ Άλμπον, σε άλλη μία από τις φαινομενικές του εμφανίσεις, καταφέρνοντας να συντηρήσει τη σκληρή του γόμα για περισσότερους από 55 γύρους μετά από το πιτ-στοπ του την ώρα του οχήματος ασφαλείας για τον Ράσελ.

Όσο για τον νεαρό Άγγλο της Mercedes, κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα μετά το ατύχημά του και έκανε μια συναρπαστική προσπάθεια που τον ανέβασε μέχρι την 8η θέση - πριν αναγκαστεί να εγκαταλείψει λίγο πριν το τέλος διότι το ατύχημά του είχε πληγώσει έναν από τους αεραγωγούς των φρένων και προκαλούσε υπερθέρμανση στο σύστημα πέδησης.

Την πρώτη δεκάδα έκλεισαν οι Έστεμπαν Οκόν με την Alpine και Λανς Στρολ και Βάλτερι Μπότας με τις Alfa Romeo και Aston Martin αντίστοιχα, καθώς ο μαχητικός Λάντο Νόρις της McLaren που μπήκε στη 10άδα δέχθηκε ποινή 5'' για εσκεμμένη καθυστέρηση των άλλων οδηγών την ώρα του οχήματος ασφαλείας, ώστε να κερδίσει χρόνο για το διπλό πιτ-στοπ της McLaren.

Μετά τον αποψινό αγώνα του Μόντρεαλ, η F1 επιστρέφει στην Ευρώπη για το GP Αυστρίας στις 1-2 Ιουλίου, στη χώρα της Red Bull που σήμερα μπήκε στο κλειστό κλαμπ των ομάδων με 100 νίκες στη Formula 1. Ο αγώνας του Σπίλμπεργκ είναι ο πρώτος από μια σειρά 6 ευρωπαϊκών αγώνων στη διάρκεια του καλοκαιριού.

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΚΑΝΑΔΑ RED BULL ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ