Formula 1, GP Καναδά: Χάμιλτον και Mercedes στην κορυφή των δεύτερων δοκιμών, πριν τον κατακλυσμό
Οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ πέτυχαν το 1-2 για τη Mercedes στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές του Μόντρεαλ. Σε κοντινή απόσταση οι Ferrari και Aston Martin, δύο κόκκινες σημαίες, πλημμύρισε η πίστα από τη βροχή στα τελευταία λεπτά.
Μετά από μια πολύ ιδιαίτερη Παρασκευή στο Μόντρεαλ, για τον 8ο φετινό γύρο της Formula 1, οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές διήρκησαν μόλις τέσσερα λεπτά λόγω προβλήματος στο κύκλωμα των καμερών του CCTV και οι δεύτερες τελείωσαν με καταρρακτώδη βροχή που πλημμύρισε την πίστα "Ζιλ Βιλνέβ".
Η δεύτερη περίοδος ξεκίνησε μισή ώρα νωρίτερα, για να καλυφθεί λίγος από το χαμένο χρόνο προετοιμασίας της πρώτης. Έτσι, αρχικά οι ομάδες βγήκαν στην πίστα με τις σκληρότερες γόμες. Η Ferrari πέρασε σχετικά νωρίς στη μαλακή γόμα και αρχικά οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ εναλλάσσονταν στην κορυφή των χρόνων με τον Μαξ Φερστάπεν της RBR.
Ο Λεκλέρ ήταν ένα δέκατο ταχύτερος του Ολλανδού με τα ίδια ελαστικά όταν, περίπου στο τέλος του πρώτου ημιώρου, συνέβη η πρώτη περίοδος κόκκινης σημαίας. Αιτία ήταν η ακινητοποίηση της Haas του Νίκο Χούλκενμπεργκ στην κεντρική ευθεία, με πυκνό καπνό από τον κινητήρα της Ferrari στην ουρά της.
Οι ομάδες δεν έκρυψαν τη δυσαρέσκειά τους για τη νέα καθυστέρηση, διάρκειας "μόνο" 10 λεπτών αυτή τη φορά, μετά από εκείνη των πρώτων δοκιμών. Χρειάζονταν δεδομένα για τη ρύθμιση των μονοθεσίων και για τα ελαστικά, ενώ τα μαύρα σύννεφα πλησίαζαν απειλητικά. Απέμεναν 50 λεπτά μόλις άνοιξε ξανά η πίστα και αμέσως με χρόνο 1:13.844 ο Σάινθ ανέβηκε στην κορυφή.
Τότε ήρθε η δεύτερη διακοπή: ένα μηχανικό πρόβλημα άφησε την Alpine A523 του Εστεμπάν Οκόν στην άκρη της πίστας, αλλά αυτή τη φορά χωρίς φωτιά στον κινητήρα και με τη βοήθεια του ίδιου του Γάλλου οδηγού στους κριτές, οι δοκιμές ξεκίνησαν πιο γρήγορα.
Η κόκκινη σημαία για τον Οκόν έκοψε έναν γρήγορο γύρο του Λεκλέρ που πιθανότατα θα τον ανέβαζε στην πρώτη θέση. Τότε, λόγω και της απειλής της βροχής, οι περισσότερες ομάδες αφοσιώθηκαν στις συστοιχίες γύρων για τον αγώνα για τα επόμενα 40 λεπτά.
Πριν κάνει το ίδιο και η Mercedes, πρώτα ο Τζορτζ Ράσελ και έπειτα ο Λιούις Χάμιλτον σημείωσαν με τις δύο σημαντικά βελτιωμένες Mercedes W14 τους πρώτους χρόνους, εντέλει με διαφορά 27 χιλιοστών του δευτερολέπτου υπέρ του επτάκις πρωταθλητή, που έκλεισε την ημέρα με τον κορυφαίο γύρο στο 1:13.718.
Η βροχή δεν ήρθε άμεσα, επιτρέποντας στις ομάδες να συνεχίσουν τη συλλογή δεδομένων για τη μέση και τη σκληρή γόμα. Όμως, περίπου δέκα λεπτά πριν την καρό σημαία άρχισε να φυσάει δυνατά, γεμίζοντας με φύλλα αρκετά σημεία της πίστας, και αναγκάζοντας αρκετούς οδηγούς -όπως ο Σάινθ και ο Άλεξ Άλμπον- σε εξόδους.
Η βροχή άρχισε να πέφτει στα τελευταία λεπτά. Ξεκίνησε σε ένα τμήμα της πίστας, καθώς η στροφή 4 ήταν ήταν βρεγμένη σε αντίθεση με πολλά άλλα στεγνά σημεία, και σύντομα μετατράπηκε σε κατακλυσμό που πλημμύρισε την πίστα στην περιοχή της φουρκέτας.
Αρκετοί οδηγοί βγήκαν στην πίστα με τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής, καθώς το μετεωρολογικό δελτίο προβλέπει βροχές όλο το διήμερο στο Μόντρεαλ, και πολλοί είχαν εξόδους ώσπου ο Σάινθ διεμήνυσε στη Ferrari ότι πλέον χρειάζονταν πλήρως βρόχινα ελαστικά, λίγες στιγμές πριν πέσει τελικά η καρό σημαία.