Formula 1, GP Καναδά: Ο Φερστάπεν ταχύτερος στις βροχερές τρίτες δοκιμές του Μόντρεαλ
Υπό βροχή, που φαίνεται πως θα συνεχιστεί και στις επερχόμενες δοκιμές κατάταξης του GP Καναδά, ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στην τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, ενώ ο Κάρλος Σάινθ έβγαλε τις κόκκινες σημαίες μετά από έξοδο που τον έστειλε στη μπαριέρα.
Η πρόβλεψη του μετεωρολογικού δελτίου στο Μόντρεαλ για βροχερές συνθήκες στο GP Καναδά, 8ο φετινό αγώνα της Formula 1, επιβεβαιώθηκε στην τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών - και όλα δείχνουν ότι οι κατατακτήριες στις 23:00 ώρα Ελλάδος θα είναι επίσης βρόχινες, αν κρίνουμε από τον βαρύ ουρανό πάνω από το νησάκι της Παναγίας στο ποταμό του Αγ. Λαυρεντίου.
Η βροχή έπεφτε σχετικά ήπια αλλά σταθερά σε όλη τη διάρκεια της τρίτης περιόδου, αλλά δέκα λεπτά πριν από το τέλος δυνάμωσε αρκετά, πλημμύρισε την πίστα και έστειλε όλους τους οδηγούς πίσω στα πιτς - με αποτέλεσμα η καρό σημαία να πέσει με μηδανιμή δράση στην πίστα.
Καθώς ο Λιούις Χάμιλτον διεμήνυε στη Mercedes ότι η άσφαλτος προσέφερε πολύ φτωχή πρόσφυση, με την ενδιάμεση γόμα βροχής στις τέσσερις γωνίες όλων των μονοθεσίων, περίπου στο πέμπτο δεκάλεπτο της ωριαίας διαδικασίας ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο γύρο - τον οποίο αμέσως βελτίωσε και παρέμεινε στην κορυφή της κατάταξης.
Ο μόνος που ήταν σε θέση να κινηθεί στο τέλος στο ρυθμό του Ολλανδού με τη Red Bull RB19 ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-23, που ακολούθησε τον πρωταθλητή στα τρία δέκατα. Από εκεί και πίσω, ο τρίτος Φερνάντο Αλόνσο έμεινε 1,3'' μακριά με την Aston Martin AMR23.
Οι ολισθηρές συνθήκες ανάγκασαν πολλούς οδηγούς σε τετ-α-κε και εξόδους από την πίστα, αλλά η σοβαρότερη ήταν του Κάρλος Σάινθ. Ο Ισπανός έχασε τον έλεγχο της SF-23 στην είσοδο της πρώτης στροφής, και έπειτα από τετ-α-κε προσέκρουσε πρώτα με το ρύγχος και μετά με την ουρά του cavallino στη μπαριέρα.
Ο Ισπανός έσπασε τις αναρτήσεις και τις πτέρυγες και στις δύο άκρες του μονοθεσίου, πριν απολογηθεί στη Scuderia για το σφάλμα του. Οι δοκιμές, φυσικά, διακόπηκαν για λίγα (επτά) λεπτά μέχρι να απομακρυνθεί η Ferrari από το χώρο διαφυγής της πρώτης στροφής, και ξεκίνησαν πάλι περίπου 20 λεπτά πριν το τέλος.
Τετ-α-κε είχε νωρίς ο Γιούκι Τσουνόντα με την Alpha Tauri, ενώ μεταξύ των οδηγών που είχαν έξοδο στην πρώτη στροφή ήταν και ο Χάμιλτον. Πέραν της βροχής, η χαμηλή θερμοκρασία -μόλις 17,5ο Κελσίου- της ασφάλτου δυσκόλεψε τους οδηγούς να ανεβάσουν τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά στο θερμικό παράθυρο λειτουργίας τους. Και αυτό ήταν ένα ορατό πρόβλημα για τον Βρετανό.
Ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν το ατύχημά του ο Σάινθ είχε ανέβει στη δεύτερη θέση των χρόνων, δυόμισι δέκατα πίσω από τον Φερστάπεν. Οι χρόνοι άρχισαν να πέφτουν όταν οι οδηγοί, στο πρώτο ημίωρο, μπήκαν στην πίστα με την ενδιάμεση βρόχινη γόμα.
Έτσι, πέρασαν αρκετοί από την κορυφή ώσπου να εγκατασταθεί εκεί ο Ολλανδός στην πρώτη του προσπάθεια με τα ελαστικά αυτά - παρότι συνέχισε, όπως και χθες, να αναφέρει προβλήματα στα κατεβάσματα σχέσεων του κιβωτίου.
Photo credits: