FORMULA 1

Formula 1, GP Καναδά: Pole position ο Φερστάπεν σε δύσκολες συνθήκες, δεύτερος ο Αλόνσο

Ο Μαξ Φερστάπεν με την Red Bull στο Μόντρεαλ
Ο Μαξ Φερστάπεν με την Red Bull στο Μόντρεαλ GETTY IMAGES / RED BULL CONTENT POOL

Ο Μαξ Φερστάπεν στις δύσκολες συνθήκες του Καναδά κατάφερε να πάρει την pole position με χρόνο 1:21.299. Δεύτερος θα εκκινήσει ο Αλόνσο, τρίτος ο Σάινθ.

Ο Μαξ Φερστάπεν έχει το πάνω χέρι για τον αγώνα της Κυριακής (19/6, 21:00) για το GP Καναδά. Στις δύσκολες συνθήκες εξαιτίας της βροχής ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull πήρε την pole position με χρόνο 1:21.299.

Εκπληκτικός στην βροχή και ο Αλόνσο, ο οποίος ανέβηκε με την Alpine στην δεύτερη θέση μπροστά από τον Σάινθ και τον Χάμιλτον. Από την τελευταία θέση θα εκκινήσει ο Λεκλέρ, 13ος ο Πέρεζ, ο οποίος είχε έξοδο στο Q2.

Στο ξεκίνημα των δοκιμών κατάταξης, η πλημμυρισμένη πίστα και τα μεγάλα σύννεφα από σπρέι έκαναν σαφές ότι οι κατατακτήριες δοκιμές θα κρίνονταν στα τελευταία λεπτά της καθεμίας από τις τρεις περιόδους τους, όταν η πίστα θα ήταν στα πιο στεγνά της.

Όλοι ξεκίνησαν με τα πλήρως βρόχινα ελαστικά, και καθότι η βροχή σταμάτησε να πέφτει τα μονοθέσια ήταν πλήρως φορτωμένα με καύσιμα. Σκοπός των οδηγών ήταν να μένουν στην πίστα, να κρατούν τα ελαστικά τους στην ιδανική θερμοκρασία -με δεδομένο ότι στην ατμόσφαιρα είχε μόνο 12ο Κελσίου- και να ρίχνουν διαδοχικά τους χρόνους τους.

Έτσι έγινε, και σε κάθε περίοδο η κατάταξη -ακόμα και στις κορυφαίες θέσεις- άλλαζε σχεδόν σε κάθε δευτερόλεπτο. Στην τρίτη και τελευταία περίοδο, που έκρινε την pole position υπέρ του Φερστάπεν, ο Ολλανδός ήταν ανίκητος καθώς κατέβασε το χρόνο του στο 1:21.299 στο τέλος.

Ο Κάρλος Σάινθ έδειχνε ικανός να τον ανταγωνιστεί, σημειώνοντας το ταχύτερο πέρασμα όλων στο τέλος από το πρώτο τμήμα της πίστας. Ο οδηγός της Ferrari έχασε ελάχιστο χρόνο στο δεύτερο τμήμα, αλλά πλήρωσε ένα γλίστρημα στην έξοδο από την τελευταία στροφή.

Αυτό επέτρεψε στον Φερνάντο Αλόνσο, που στο μεταξύ έκανε έναν εκπληκτικό τελευταίο γύρο πολύ μεγάλου ρίσκου, να βρει τον τρόπο να μπει ανάμεσα στους Φερστάπεν και Σάινθ με τα δύο κορυφαία μονοθέσια της Formula 1, και να βρεθεί στην πρώτη σειρά της αυριανής εκκίνησης.

Στο μεταξύ, στην 3η περίοδο η ιδανική γραμμή είχε στεγνώσει αρκετά - τόσο που οδήγησε τον Τζορτζ Ράσελ στην απόφαση να βάλει σλικς ελαστικά, τη μαλακή γόμα για στεγνό! Ο Βρετανός, όμως, έπεσε σε ένα νεροφάγωμα στη στροφή 2 και βγήκε από την πίστα, τα ελαστικά του πάγωσαν και έτσι έπεσε στην 8η θέση της εκκίνησης - την ώρα που ο Λιούις Χάμιλτον με τα ενδιάμεσα βροχής κατακτούσε την 4η θέση.

Την τρίτη σειρά κατέλαβε η αναγεννημένη Haas με τις εξαιρετικές προσπάθειες του Κέβιν Μάγκνουσεν και ειδικά του Μικ Σουμάχερ, που με αφόρητη πίεση και σε πολύ δύσκολες συνθήκες κέρδισε την καλύτερή του θέση εκκίνησης στην καριέρα του στη F1. Επίσης το καλύτερο αποτέλεσμά του ήταν και για τον Γκουάνιου Τσόου η 10η θέση, αν και ο Κινέζος ενδέχεται να δεχθεί ποινή επειδή αγνόησε στο Q1 κίτρινες σημαίες.

Νωρίτερα, στο Q2 έγινε η μετάβαση από τα πλήρως βρόχινα ελαστικά στα ενδιάμεσα. Ο Αλόνσο έκανε την αρχή με τη δεύτερη γόμα, και με εξαιρετικά αποτελέσματα, αλλά αντίθετα ο Σέρτζιο Πέρεζ έπεσε θύμα της ολισθηρότητας κατά τόπους με τα ενδιάμεσα ελαστικά, γλίστρησε εκτός πίστας μεταξύ των στροφών 3/4 και ανήμπορος να κάνει όπισθεν στο γρασίδι ανάγκασε τους αγωνοδίκες να διακόψουν για 12 λεπτά το Q2 με κόκκινες σημαίες.

Ήταν ο δεύτερος μεγάλος αποκλεισμός από το Q2, μετά του Σαρλ Λεκλέρ - που δεν συμμετείχε καν στη δεύτερη περίοδο, γιατί έτσι κι αλλιώς θα εκκινήσει αύριο σε κάθε περίπτωση τελευταίος, λόγω της τοποθέτησης της τέταρτης φετινής του μονάδας ισχύος, μίας παραπάνω από όσες επιτρέπουν οι κανονισμοί.

Ένας τρίτος ηχηρός αποκλεισμός στο Q2 ήταν του Λάντο Νόρις, έπειτα από πρόβλημα που παρουσίασε η μονάδα ισχύος της Mercedes και δεν επέτρεψε στον Βρετανός να προλάβει στο τέλος να κάνει έναν γρήγορο γύρο, με την πίστα στα -μέχρι τότε- στεγνότερά της.

Στο Q1, με πλήρως βρόχινα ελαστικά, αποκλείστηκαν δύο οδηγοί που είχαν δείξει στις τρίτες ελεύθερες δοκιμές εξαιρετική ταχύτητα στη βροχή - ο Πιέρ Γκασλί της Alpha Tauri (πιθανώς με πρόβλημα στα φρένα) και ο Σεμπάστιαν Φέτελ της Aston Martin. Θα βρεθούν στο τέλος της εκκίνησης με τον Λεκλέρ αλλά και με τον Γιούκι Τσουνόντα, με την έτερη Alpha Tauri, επίσης λόγω υπέρβασης του ορίου διαθέσιμων κινητήρων με την χθεσινή τοποθέτηση μιας καινούριας μονάδας ισχύος.

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΚΑΝΑΔΑ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ