Formula 1, GP Κατάρ: Βραδινός περίπατος για τον πρωταθλητή Φερστάπεν
Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε απόψε στο Κατάρ διά περιπάτου την 14η φετινή του νίκη σε 17 αγώνες της Formula 1, μία μέρα μετά την κατάκτηση του φετινού τίτλου. Θριαμβευτικό διπλό βάθρο για τη McLaren, με τον εντυπωσιακό και σήμερα Πιάστρι εμπρός από τον Νόρις. Σύγκρουση των Ράσελ-Χάμιλτον με τις δύο Mercedes στην πρώτη στροφή.
Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε το τρίτο διαδοχικό του πρωτάθλημα της F1 -που κατέκτησε στο χθεσινό Sprint- με μία ακόμη επίδειξη δύναμης στο αποψινό GP του Κατάρ, 17ου της φετινής σεζόν στην πίστα του Λοσάιλ. Ήταν η 14η φετινή νίκη του Ολλανδού, σε μια σεζόν τέτοιας κυριαρχίας που δύσκολα μπορεί κανείς να βρει στο παρελθόν.
Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις με τις δύο McLaren, εμπρός από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes και τους Σαρλ Λεκλέρ και Φερνάντο Αλόνσο, σε ένα βράδυ που οι Ferrari και Aston Martin δεν ήταν στην πιο ανταγωνιστική τους κατάσταση.
Η μάχη του βάθρου εν πολλοίς κρίθηκε από τη σύγκρουση των Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ στην πρώτη στροφή του αγώνα. Η Mercedes είχε τον αγωνιστικό ρυθμό για να μονομαχήσει με τη McLaren για τις δύο πλευρικές θέσεις του βάθρου, αλλά ο Λιούις εγκατέλειψε στην αμμοπαγίδα της πρώτης στροφής - ενώ ο Ράσελ χρειάστηκε να μπει στα πιτς για αλλαγή της εμπρός πτέρυγας.
Παρόλα αυτά, όμως, ο Ράσελ είχε το ρυθμό για να ανελιχθεί μέχρι το μέσον του αγώνα στην 4η θέση της κατάταξης - αποδεικνύοντας ότι χωρίς το συμβάν της πρώτης στροφής απόψε θα είχαμε μια ενδιαφέρουσα μάχη με της Mercedes με τη McLaren για τις δύο πλευρικές θέσεις του βάθρου. Η αρχική καθυστέρηση του Ράσελ δεν του επέτρεψε ποτέ να ελπίσει ότι θα μπορέσει να κλείσει την απόσταση από τις δύο McLaren.
Πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας, γνωρίζαμε ότι θα επεφύλασσε συνεχόμενα πιτ-στοπς: η FIA αποφάσισε εκ των προτέρων ότι κανένας οδηγός δεν επιτρεπόταν να κάνει περισσότερους από 18 γύρους με κάθε σετ ελαστικών. Με 57 γύρους ενόψει, αυτό σήμαινε πως όλοι θα έπρεπε να κάνουν τρεις στάσεις στα πιτς από την εκκίνηση μέχρι την καρό σημαία.
Ο Πιάστρι εκκινούσε από την 6η θέση, αλλά μετά την εξολόθρευση των Χάμιλτον-Ράσελ στην πρώτη στροφή, ο Αλόνσο χρειάστηκε να αποφύγει τον Ράσελ κι ο Αυστραλός το εκμεταλλεύτηκε για να ανέβει στη δεύτερη θέση - πίσω από τον Φερστάπεν που γλίτωσε από τη συντριβή πίσω του. Ο Νόρις επίσης κέρδισε δύο θέσεις, και βρέθηκε στο κιβώτιο της Aston του Αλόνσο.
Στους 56 γύρους που ακολούθησαν ο καταιγισμός των πιτ-στοπς άλλαζε διαρκώς την κατάταξη, αλλά στην ουσία δεν άλλαξε πολλά στις πρώτες θέσεις. Ο Φερστάπεν ήταν από τους τελευταίους που έκαναν κάθε πιτ-στοπ, και είχε σε όλη τη διάρκεια την πρωτοπορία και τον έλεγχο του αγώνα. Το ίδιο συνέβαινε και με τον Πιάστρι για τη δεύτερη θέση.
Ωστόσο, στη μάχη για την τρίτη θέση ο Αλόνσο φαινόταν να τη διεκδικεί με αξιώσεις στα πρώτα του δύο stints με τη μέση γόμα. Όταν στο δεύτερό του πιτ-στοπ έβαλε τη σκληρή, όμως, ο ρυθμός του Ισπανού και της Aston έπεσε ραγδαία. Σύντομα ο 42χρονος την έχασε από τον Νόρις, μετά τον πέρασε ο ταχύτατος Ράσελ και έπειτα ήρθε μια έξοδός του που επιβεβαίωσε τους μπελάδες του με τα ελαστικά αυτά - και του στέρησε άλλη μία θέση, από τον Λεκλέρ.
Στη μάχη της δεκάδας φάνηκε και πάλι ανταγωνιστική η Apline, που κέρδισε την 7η θέση με τον Εστεμπάν Οκόν εμπρός από τις δύο Alfa Romeo των Βάλτερι Μπότας και Γκουάνιου Τσόου, ενώ ο Σέρτζιο Πέρεζ κατέληξε στην τελευταία θέση της δεκάδας μετά από δύο ποινές 5'' για υπέρβαση των ορίων της πίστας - και φυσικά μετά την εκκίνησή του από τα πιτς, λόγω αλλαγής κινητήρα μετά το ατύχημά του στο χθεσινό Sprint.
Θυμίζουμε ότι ο Κάρλος Σάινθ δεν εκκίνησε απόψε, λόγω προβλήματος διαρροής καυσίμου που παρουσίασε η Ferrari SF-23 λίγο πριν τον αγώνα. Μετά από τον αποψινό αγώνα στο Κατάρ, η F1 φεύγει για την αμερικανική ήπειρο και για τέσσερα διαδοχικά GP εκεί: στο Τέξας, στο Μεξικό, στη Βραζιλία και στο Λας Βέγκας. Ο πρώτος εξ αυτών θα διεξαχθεί σε δύο εβδομάδες, το τριήμερο 20-22 Οκτωβρίου.