FORMULA 1

Formula 1, GP Μαϊάμι: Επίδειξη δύναμης από τον Φερστάπεν, ξανά το 1-2 η Red Bull

Formula 1, GP Μαϊάμι: Επίδειξη δύναμης από τον Φερστάπεν, ξανά το 1-2 η Red Bull

Ο Μαξ Φερστάπεν είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP του Μαϊάμι και πανηγύρισε την τρίτη του νίκη τη φετινή σεζόν, κάνοντας έναν άριστο αγώνα. Στη δεύτερη θέση ο Πέρεζ, ο Φερνάντο Αλόνσο συμπλήρωσε το βάθρο.

Τι κι αν εκκίνησε από την 9η θέση, ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στο GP του Μαϊάμι. Ο Ολλανδός πρωταθλητής είδε πρώτος την καρό σημαία και πανηγύρισε την τρίτη συνεχόμενη νίκη του. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Σέρτζιο Πέρεζ, ο οποίος ολοκλήρωσε ακόμη ένα 1-2 για τη Red Bull. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Φερνάντο Αλόνσο.

Ο Φερστάπεν ακολούθησε ξεχωριστή στρατηγική, εκκίνησε με hard ελαστικά, πέρασε όποιον βρήκε μπροστά του και βρέθηκε στην κορυφή. Ο Ολλανδός έμεινε εκτός μέχρι και τον 45ο γύρο. Τότε μπήκε για να βάλει μέση γόμα, ο Πέρεζ βρέθηκε μπροστά, αλλά όχι για πολύ, καθώς ο Φερστάπεν πέρασε τον Μεξικανό.

Πώς κύλησε ο αγώνας

Η νίκη του Φερστάπεν βασίστηκε στην αρτιότητα με την οποία εκτέλεσε την διαφορετική του στρατηγική. Σε αντίθεση με τους επτά πρώτους της εκκίνησης που είχαν τη μέση γόμα, ο Ολλανδός τοποθέτησε στην αρχή τα σκληρά ελαστικά. Στην εκκίνηση, όπου ο Πέρεζ διατήρησε την πρώτη θέση από τον Αλόνσο και τον Σάινθ, ο Φερστάπεν έχασε μία θέση από τον Μπότας και από την 9η έπεσε στη10η.

Ωστόσο, πολύ σύντομα άρχισε την επίθεσή του, καθώς όλοι οι οδηγοί μπροστά του που είχαν τη μέση γόμα διαπίστωναν ότι αυτή φθείρονταν ταχύτερα από ό,τι περίμεναν. Αυτό οφειλόταν στο βαρύ φορτίο καυσίμου, αλλά και στην τραχύτερη άσφαλτο λόγω της βροχής που είχε ξεπλύνει το πρωί την επιφάνειά της από τη γόμα του προηγούμενου διημέρου.

Καθώς δεν άλλαζε τίποτα στην κορυφή, ο πρωταθλητής κατάφερε μέχρι τον 15ο γύρο να περάσει τον Αλόνσο και να ανέβει στη 2η θέση, περίπου 3,5'' πίσω από τον ομόλογό του Πέρεζ. Όταν ξεκίνησαν τα πιτ-στοπς, και ο Πέρεζ έκανε το δικό του, ο Ολλανδός ανέβηκε στην κορυφή του αγώνα - και οι γύροι 20-40 ήταν οι κρίσιμοι που του χάρισαν τη νίκη.

Ο Μαξ κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά του περίπου στα 18'' από τον Πέρεζ, προστατεύοντας παράλληλα τη φθαρμένη πια σκληρή γομα του. Μάλιστα, λίγο πριν το πιτ-στοπ του στον 45ο γύρο είχε ακόμη αρκετή γόμα για να πετύχει το ταχύτερο χρόνο του πρώτου τμήματος της πίστας, κρατώντας περίτεχνα τη μεγάλη του διαφορά από τον Πέρεζ παρότι ο Μεξικανός είχε πολύ πιο φρέσκια σκληρή γόμα.

Έτσι, μετά από 20-25 γύρους οδηγικής μαεστρίας, ο Φερστάπεν βγήκε από το πιτ-στοπ του με τη φρέσκια του μέση γόμα μόλις 1,5 δευτερόλεπτο πίσω από τον Πέρεζ. Και με πιο φρέσκια και πιο μαλακά ελαστικά, καθώς και με το DRS, ήταν θέμα πολύ λίγων δευτερολέπτων να περάσει τον Πέρεζ - παρά την πεισματική άμυνα του Μεξικανού.

Ως αποτέλεσμα, ο Ολλανδός -που πέτυχε και τον ταχύτερο γύρο στο τέλος, αναμενόμενα με τη φρέσκια του γόμα- αύξησε τη διαφορά του στην κορυφή της βαθμολογίας στους 14 βαθμούς από τον Πέρεζ.

Πιο πίσω ο Αλόνσο έκανε μοναχικό αγώνα για το τέταρτο βάθρο του σε πέντε αγώνες φέτος, επιβεβαιώνοντας την εξαιρετική διαχείριση ελαστικών της Aston Martin - διαχείριση που δεν είχε ούτε αυτή τη φορά η Ferrari. Ο Κάρλος Σάινθ, εξαιτίας αυτής, δεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του ούτε τη Mercedes του Τζορτζ Ράσελ, παρά τα προβλήματα πρόσφυσης και τελικής ταχύτητας της W14 αυτό το τριήμερο.

Ο Σάινθ δέχθηκε και ποινή πέντε δευτερολέπτων για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στα πιτς κατά την αλλαγή ελαστικών του, αλλά αυτό δεν είχε επίπτωση στο τελικό αποτέλεσμα καθώς ήταν πάνω από 5'' μακριά από τον 6ο Λιούις Χάμιλτον.

Ο επτάκις πρωταθλητής, με στρατηγική παρεμφερή του Φερστάπεν, κατάφερε να περάσει στο τέλος τον Σαρλ Λεκλέρ - που επίσης πάσχιζε με τη διαχείριση ελαστικών, και είχε πιέσει πολύ τη σκληρή του γόμα για να ανελιχθεί μετά από την 13η θέση στην οποία βρέθηκε μετά το πιτ-στοπ του.

Μετά από τον αγώνα του Μαϊάμι, η Formula 1 τώρα έρχεται στην Ευρώπη και μετά από το διάλειμμα ενός Σαββατοκύριακου, ο 6ος αγώνας της χρονιάς θα είναι το GP της Εμίλια Ρομάνια, στην Ίμολα της Ιταλίας στις 19-21 Μαΐου - με σημαντικές αναβαθμίσεις των περισσότερων μονοθεσίων.

TAGS FORMULA 1 F1 RED BULL ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ GP ΜΑΪΑΜΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ