Formula 1, GP Μαϊάμι: Ο Λεκλέρ ταχύτερος στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του Μαϊάμι
Με έναν γρήγορο γύρο στο τέλος με τη μαλακή γόμα ο Σαρλ Λεκλέρ ανέβηκε στην κορυφή των χρόνων της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP του Μαϊάμι, καθώς ο Μαξ Φερστάπεν αντιμετώπισε αδιευκρίνιστα μηχανικά προβλήματα και έμεινε 0,2'' πίσω από τη Ferrari.
Οι εναρκτήριες δοκιμές του 5ου φετινού GP της Formula 1, στο σιρκουί του Μαϊάμι στη Φλόριντα των ΗΠΑ, έγιναν σε ηλιόλουστες συνθήκες και με αρκετή ζέστη, και με προτεραιότητα των ομάδων να συλλέξουν δεδομένα για το νεότευκτο σιρκουί των 5,412 χιλιομέτρων.
Σε όλη τη διάρκεια της ωριαίας διαδικασίας οι τέσσερις οδηγοί των Ferrari και RBR εναλλάσσονταν στην κορυφή. Η Ferrari πέρασε την περισσότερη ώρα του 60λεπτου με τη μέση γόμα, σε αντίθεση με τη RBR που βγήκε από νωρίς με τη μαλακή.
Νωρίς οι δύο διεκδικητές του τίτλου, Σαρλ Λεκλέρ και Μαξ Φερστάπεν, είχαν ο καθένας και ένα συμβάν. Ο Μονεγάσκος κατάφερε να συνεχίσει μετά από ένα τετ-α-κε της F1-75, ενώ ο Ολλανδός είχε μια επαφή με τον τοίχο της πίστας. Ακολούθησε η μακρά παραμονή του πρωταθλητή στο γκαράζ της RBR, για ένα θέμα που δεν σχετιζόταν με την επαφή αυτή αλλά με κάποιο πρόβλημα στην ουρά της RB18.
Παρόλα αυτά, επέστρεψαν και εναλλάχθηκαν στην κορυφή όταν και ο Λεκλέρ έκανε έναν γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα. Ο Φερστάπεν βρισκόταν επικεφαλής των χρόνων μέχρι που αποφάσισε να βγει από το κόκπιτ της RB18 τέσσερα λεπτά πριν την καρό σημαία, προφανώς λόγω του προβλήματος στο πίσω μέρος του μονοθεσίου - προβλήματος που δεν γνωρίζουμε ακόμα τη σπουδαιότητά του.
Τότε, στα τελευταία λεπτά, ο Λεκλέρ απάντησε με άλλον έναν γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα (στο 1:31.098), που τον έφερε στην κορυφή μέχρι και την καρό σημαία. Αντίθετα, ο Κάρλος Σάινθ με την έτερη Ferrari F1-75 περιορίστηκε στην 6η θέση των χρόνων, καθώς ο γρήγορός του γύρος με τη μαλακή γόμα καταστράφηκε από μια έξοδο, που προκάλεσε κλατάρισμα ενός ελαστικού.
Πάντως, μεταξύ των δύο μονομάχων του πρωταθλήματος βρέθηκε ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, που βρισκόταν σταθερά στην πρώτη τετράδα και στο τέλος σημείωσε το δεύτερο χρόνο - μόλις 71 χιλιοστά πίσω από τον Λεκλέρ. Ήταν ένα ενθαρρυντικό ξεκίνημα για τη Mercedes, και ακόμα πιο ενθαρρυντικός ήταν ο κατά τα φαινόμενα περιορισμός των αναπηδήσεων (porspoising) της W13 στις μεγάλες ευθείες του Μαϊάμι.
Είναι άγνωστο αν η πρωταθλήτρια έκανε ένα ουσιαστικό βήμα, αλλά σίγουρα ξεκίνησε ενθαρρυντικά την αναζήτησή της -με διάφορους πειραματισμούς και νέες ιδέες αυτό το τριήμερο- για τις κατευθύνσεις που πρέπει να ακολουθήσει εφεξής με τη ρύθμιση της W13 για να βγάλει στην επιφάνεια την αληθινή της ταχύτητα.
Ο Λιούις Χάμιλτον ενδεχομένως να ήταν υψηλότερα από την 8η τελική του θέση αν ο τελευταίος του γρήγορος γύρους δεν χαλούσε από ένα αργότερα κινούμενο μονοθέσιο. Μπροστά από τον Βρετανό βρέθηκε μια Williams, του Άλεξ Άλμπον, σε άλλη μια έκπληξη των δοκιμών.
Αυτές διακόπηκαν για λίγα λεπτά -λίγο μετά το ημίωρο- εξαιτίας ατυχήματος που είχε ο Βάλτερι Μπότας. Δεν ήταν σοβαρό, καθώς η Alfa Romeo του Φινλανδού απλώς γλίστρησε και έπεσε απαλά στις μπαριέρες των ελαστικών, αλλά ήταν αρκετό για να διακόψει τις δοκιμές ώσπου να απομακρυνθεί το μονοθέσιο από το χώρο διαφυγής της στροφής 7.
Στην πρωτόγνωρη για τους οδηγούς πίστα του Μαϊάμι υπήρξαν, επίσης, πολλαπλά προβλήματα στη συνύπαρξη των οδηγών στην πίστα: πολλοί που κινούνταν αδιάφορα και αργά χαλούσαν τους γρήγορους γύρους όσων ακολουθούσαν, αρκετοί είχαν έξοδο από την πίστα ή εμπόδισαν άλλους που προσπαθούσαν να τους περάσουν ή έβγαιναν από τα πιτς.
Η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών του GP του Μαϊάμι ξεκινά απόψε (6/5) στις 00:30 μετά τα μεσάνυχτα.