Formula 1, GP Μεξικό: Ο Μαξ Φερστάπεν έκανε ξανά επίδειξη δύναμης
Ο Μαξ Φερστάπεν είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP του Μεξικό και πήρε φέτος την 14η νίκη του. Δεύτερος τερμάτισε ο Λούις Χάμιλτον, το βάθρο συμπλήρωσε ο Πέρεζ.
Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε ακόμα μία νίκη, αυτή τη φορά στο Grand Prix του Μεξικό. Ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull είδε πρώτος την καρό σημαία, τερματίζοντας μπροστά από τον Λούις Χάμιλτον και τον Σέρτζιο Πέρεζ να συμπληρώνει την τριάδα.
Ο Παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε την 14η του φετινή νίκη, ενώ απομένουν δύο Grand Prix, προκειμένου να ολοκληρωθεί η χρονιά. Κακό Σαββατοκύριακο για τη Ferrari, με τον Σάινθ να τερματίζει πέμπτος και τον Λεκλέρ έκτος.
Πού κρίθηκε ο αγώνας
Η νίκη του Φερστάπεν ουσιαστικά κρίθηκε στην εκκίνηση, αλλά και στη γενικότερη στρατηγική της Red Bull. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2022 έμεινε στην πρώτη θέση με τον Χάμιλτον να βρίσκεται πίσω και τους Πέρεζ, Ράσελ τρίτους, τέταρτους αντίστοιχα.
Οι δύο οδηγοί της Red Bull ξεκίνησαν τη μαλακή γόμα, όπως και οι δύο της Ferrari. Οι Ράσελ και Χάμιλτον είχαν εκκινήσει με τη μέση. Όταν μπήκαν για pit stops ο Φερστάπεν έβαλε μέση γόμα και ο Χάμιλτον σκληρή για να πάει με ασφάλεια μέχρι το τέλος.
Ο Ολλανδός κατάφερε να ανοίξει την διαφορά του ακόμη περισσότερο, ειδικότερα όσο περνούσαν οι γύροι. Τα ελαστικά του άντεξαν έως το τέλος και ο Φερστάπεν πήρε ακόμη μία νίκη.
Η φάση του αγώνα
Εκ των φάσεων του αγώνα ήταν οι μάχες πίσω από τον Φερστάπεν στην εκκίνηση του αγώνα. Ο Χάμιλτον έκανε την επίθεσή του στον Ράσελ, ο οποίος δεν ξεκίνησε καλά.
Μάλιστα, ο Βρετανός υποχώρησε και στην τέταρτη θέση, με τον Πέρεζ να περνάει στην τρίτη θέση.
Μας εξέπληξαν
Το ρεκόρ 14 νικών του Μαξ Φερστάπεν μπορεί να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ασύλληπτα κυρίαρχο μονοθέσιο που έχει μετά το τέλος Ιουλίου, την RB18, όμως με επιδόσεις σαν τη σημερινή ο Ολλανδός έδειξε ότι το αξίζει απόλυτα.
Κατάφερε, ενάντια στις προβλέψεις, να προστατεύσει άψογα ένα σετ μέσης γόμας για 47 γύρους, αυξάνοντας τη διαφορά από τη Mercedes που υπολόγιζε ότι μόνο η σκληρή γόμα θα άντεχε μέχρι τέλους.
Έπειτα, η Mercedes έδειξε -αν και σε βολικές για εκείνη συνθήκες- την τεράστια πρόοδο που έκανε με την κατανόηση της προβληματικής φετινής W13 και την επίλυση του τεράστιου γρίφου της, ώστε να αναστρέψει την ψυχολογία της για να προσπαθήσει να επανέλθει στις μάχες της κορυφής το 2023.
Και, φυσικά, σήμερα είδαμε ξανά έναν οδηγό που μας είχε λείψει: τον παλιό, καλό Ντάνιελ Ρικιάρντο, που κατάφερε να ξεφύγει από το πελάγωμα που βιώνει με τις McLaren των δύο τελευταίων ετών, να ξεδιπλώσει τη διαβόητη ικανότητά του για προσπεράσεις και να δείξει ότι θα λείψει πολύ από τη Formula 1 του χρόνου.
Μας απογοήτευσαν
Ο Τζορτζ Ράσελ έχει μια σειρά διαδοχικών αγώνων που δεν καταφέρνει να ξεδιπλώνει τη δυναμική που έδειξε στο πρώτο μισό της χρονιάς, ως σταθερά ανώτερος σε απόδοση από τον Λιούις Χάμιλτον.
Ο νεαρός Άγγλος έχασε από την εκκίνηση τη θέση του στο βάθρο, και δεν ήταν σε θέση να ανταγωνιστε;i τον Πέρεζ - που ο Χάμιλτον κέρδισε με σχετική άνεση.
Για τη Ferrari είναι προφανώς πολύ απογοητευτικό να μην είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τη Mercedes και να μείνει κομπάρσος στη μάχη του βάθρου. Όμως, η αλήθεια είναι ότι το μεγάλο υψόμετρο της Πόλης του Μεξικού έφερε δύσπνοια ειδικά στον δικό της κινητήρα, ενώ η Scuderia -δικαίως- έχει στρέψει ολοκληρωτικά την πλήρη προσοχή της στην εξέλιξη του cavallino του 2023.
Τι ακολουθεί
Το πρωτάθλημα της Formula 1 για τη σεζόν 2022 πλησιάζει προς το τέλος του. Η Βραζιλία θα φιλοξενήσει το πρότελευταιο Grand Prix της χρονιάς. Μάλιστα, θα υπάρξει και sprint race το Σάββατο (12/11). Το τριήμερο εκκινεί στις 11 Νοεμβρίου και ολοκληρώνεται με τον αγώνα την Κυριακή 13 Νοεμβρίου στις 20:00.