Formula 1, GP Μονακό: Ο Φερστάπεν πήρε την pole position με 84 χιλιοστά από τον Αλόνσο
Ο Μαξ Φερστάπεν άφησε για το τέλος τον ταχύτερο του γύρο και πήρε την pole position με 84 χιλιοστά από τον Φερνάντο Αλόνσο. Στην 3η θέση ο Λεκλέρ.
Συναρπαστικές ήταν οι κατατακτήριες στο Grand Prix του Μονακό. Ο Φερστάπεν άφησε για το τέλος τον ταχύτερο γύρο του και πήρε την πολ ποζίσιον με 84 χιλιοστά από τον Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος θα εκκινήσει αύριο από τη δεύτερη θέση, ενώ τρίτος είναι ο Σαρλ Λεκλέρ.
Σε μια από τις πιο συναρπαστικές δοκιμές κατάταξης των τελευταίων ετών, όπου οι έξι πρώτοι βρέθηκαν μέσα σε 36 εκατοστά του δευτερολέπτου, η πολ ποζίσιον άλλαξε αναρίθμητες φορές χέρια στην τρίτη περίοδο.
Καθώς η πρόσφυση της πίστας βελτιωνόταν διαρκώς, αρχικά η πολ ποζίσιον ήταν στα χέρια του Φερστάπεν, έπειτα στου Αλόνσο, στη συνέχεια πρώτος ανέβηκε ο Λεκλέρ, μετά -εντελώς απρόσμενα- ο Εστεμπάν Οκόν με την Alpine, ύστερα πάλι ο Αλόνσο και στο απόλυτο φινάλε ο Μαξ Φερστάπεν, για να κατακτήσει μία από τις πιο επιδέξιες, λυσσαλέες πολ ποζίσιον της καριέρας του - την πρώτη του στο Μονακό.
Το σιρκουί του πριγκηπάτου, αργό και στενό, αφήνει σε δεύτερη μοίρα την ανωτερότητα τελικής ταχύτητας της Red Bull RB19, και αυτή ήταν μια σπάνια ευκαιρία για τις Aston Martin και Ferrari, αλλά και για την Alpine προφανώς, να "κλέψουν" την πολ ποζίσιον από τους πρωταθλητές.
Ο Αλόνσο την εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο, λέγοντας ότι «αυτό είναι, δεν είναι δυνατόν να οδηγήσω ταχύτερα», και έφτασε μια ανάσα από την επιστροφή του στην κορυφή της εκκίνησης. Όμως, έπεσε σε μια φαινομενική επίδοση του Φερστάπεν, ο οποίος παρότι έχασε χρόνο στα δύο πρώτα τμήματα του σιρκουί στον τελευταίο του γύρο, στο τρίτο τμήμα ήταν 3 δέκατα (!) ταχύτερος του Αλόνσο και έγραψε τελικά τον ταχύτερο γύρο.
Για τον Σαρλ Λεκλέρ και τη Ferrari ο τρίτος χρόνος -και η δεύτερη σειρά της εκκίνησης- δεν ήταν ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα, όπως είπε στο τέλος ο Μονεγάσκος που είχε πετύχει την πολ ποζίσιον στην πατρίδα του τα δύο τελευταία χρόνια.
Από τη μάχη της κορυφής έλειπε ο Σέρτζιο Πέρεζ, ο οποίος είχε ατύχημα στη Σαν Ντεβό (πρώτη στροφή) στην πρώτη περίοδο των κατατακτήριων και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει εκεί την προσπάθειά του. Ο Μεξικανός είχε περισσότερη ταχύτητα στο κέντρο της στροφής, η Red Bull RB19 έφυγε υπεστρέφοντας στην έξοδο και προσέκρουσε βίαια στη μπαριέρα. Έτσι, ο Πέρεζ θα εκκινήσει από την τελευταία θέση τον αυριακό αγώνα.
Ο Κάρλος Σάινθ έμεινε στην τρίτη σειρά της εκκίνησης, στα 77 χιλιοστά από τον τέταρτο Οκόν, παρότι έδειχνε αρκετά ταχύς στο ξεκίνημα του τριημέρου. Ο Ισπανός απειλήθηκε με αποκλεισμό στο τέλος της πρώτης περιόδου, αλλά ανέστρεψε τα πράγματα με τον τελευταίο του γύρο, ενώ ακριβώς το ίδιο ίσχυε για τον Λιούις Χάμιλτον και στην πρώτη και στη δεύτερη περίοδο.
Ο Βρετανός εντέλει κατάφερε να ανεβάσει τη ριζικά ανασχεδιασμένη Mercedes W14 στην τρίτη σειρά της εκκίνησης, τσ τριάμισι δέκατα μακριά από τον Φερστάπεν, και αυτό ήταν ένα ενθαρρυντικό πρώτο δείγμα της βελτίωσης του μονοθεσίου του Μπράκλεϊ, παρότι το σιρκουί του Μονακό δεν είναι ιδιαίτερα αντιπροσωπευτικό της αεροδυναμικής.
Στην τέταρτη σειρά θα παραταθχούν οι Πιέρ Γκασλί με τις έτερες Alpine και Mercedes, και στην πέμπτη ο Γιούκι Τσουνόντα που πέρασε σιωπηλά στη δεκάδα με την Alpha Tauri και ο Λάντο Νόρις που μόλις στο τέλος του Q3 μπήκε στην πίστα με τη McLaren, έπειτα από πρόσκρουσή του στη μπαριέρα στο τέλος της δεύτερης περιόδου.
Με όλα αυτά τα δεδομένα, και με τους Φερστάπεν-Αλόνσο έτοιμους να μονομαχήσουν στην πρώτη στροφή, προμηνύεται ένα συναρπαστικό GP του Μονακό, αύριο (Κυριακή 28/5) στις 16:00 το απόγευμα.