Formula 1, GP Μονακό: Ο Πέρεζ ταχύτερος του Λεκλέρ στις τρίτες δοκιμές, μπελάδες για τον Φερστάπεν
Ο Σέρχιο Πέρεζ βγήκε νικητής της άτυπης «μονομαχίας» του με τον Σαρλ Λεκλέρ στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Μονακό, με διαφορά μόλις 41 χιλιοστών από το Μονεγάσκο. Με άλυτο το γρίφο των ρυθμίσεων της RB18, ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε 4 δέκατα μακριά.
O Σέρχιο Πέρεζ της Red Bull Racing και ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari εναλλάσσονταν με τη μαλακή γόμα στην κορυφή των χρόνων της τελευταίας περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Μονακό, λίγες ώρες πριν τις κατατακτήριες δοκιμές του 7ου φετινού αγώνα της Formula 1.
Ο Λεκλέρ βρισκόταν στη μεγαλύτερη διάρκεια των ωριαίων δοκιμών επικεφαλής, ώσπου στα τελευταία λεπτά τον εκθρόνισε ο Πέρεζ. Σε ένα σημείο, μάλιστα, οι δύο είχαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο (1:13.297). Καθώς, όμως, η άσφαλτος του πριγκιπάτου στρωνόταν με φρέσκια γόμα, ο Μονεγάσκος απάντησε τρια λεπτά πριν το τέλος και πάλι με τον ταχύτερο χρόνο, στο κόκπιτ της Ferrari F1-75, αλλά την τελευταία λέξη είπε ο Μεξικανός.
Ο Πέρεζ δείχνει να έχει καταφέρει να ρυθμίσει τη RB18 στα μέτρα του πολύ περισσότερο από τον Μαξ Φερστάπεν αυτό το διήμερο, καθώς ο Ολλανδός έμεινε 0,4 δευτερόλεπτα μακριά από το ρυθμό των δύο κορυφαίων οδηγών - και μάλιστα στην 4η θέση, 35 χιλιοστά πίσω από τον Κάρλος Σάινθ με την έτερη Ferrari F1-75.
Πάντως, ένας από τους γρήγορους γύρους του πρωταθλητή καταστράφηκε από το κυκλοφοριακό, συγκεκριμένα από τους Γκουάνιου Τσόου της Alfa Romeo και τον Σεμπάστιαν Φέτελ της Aston Martin - ενώ επίσης ένα συμβάν με τον Σάινθ τον εξόργισε. Υπήρξε, επίσης, μια λιγάκι οριακή στιγμή μεταξύ του Πέρεζ και του Τζορτζ Ράσελ της Mercedes. Για τα δύο συμβάντα αυτά ο Ισπανός και ο Μεξικανός βρίσκονται υπό εξέταση από τους αγωνοδίκες.
Η Mercedes συνέχισε να μην δείχνει την ταχύτητα που είχε στη Βαρκελώνη, κυρίως λόγω της ιδιαιτερότητας του σιρκουί του Μονακό. Από νωρίς οι Λιούις Χάμιλτον και Ράσελ αντιμετώπισαν προβλήματα με την πρόσφυσή τους, ακόμα και με τη μαλακή γόμα, και ο δεύτερος παραδέχθηκε ότι η συμπεριφορά της Mercedes W13 «είναι πολύ φτωχή». Ο Χάμιλτον ήταν εντέλει 9 δέκατα μακριά από τον Πέρεζ, στην 7η θέση, και ένα δέκατο ταχύτερος του Ράσελ.
Οι διαιτερότητες του Μονακό φαίνεται ότι ταίριαξαν και στην Alpha Tauri, μιας και ο Πιέρ Γκασλί κατάφερε να επικρατήσει του Λάντο Νόρις της McLaren -για μόλις 16 χιλιοστά- στη μάχη της ταχύτερης ομάδας πίσω από τις δύο πρωταγωνίστριες. Και οι δύο ομάδες ήταν ταχύτερες των δύο Mercedes, που χωρίστηκαν στην 8η θέση από τον Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas - και ενώ η VF-22 του Δανού δεν έχει δεχθεί ακόμη φέτος κάποια σημαντική αναβάθμιση.
Στην πολύ ενδιαφέρουσα μάχη των ομάδων μέσης δυναμικής (και αυτό το τριήμερο) ελπίζει να βρίσκεται και ο Φερνάντο Αλόνσο με την Alpine, που έκλεισε τη δεκάδα. Το ίδιο ελπίζει και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, με την έτερη McLaren, την οποία οι μηχανικοί της ομάδας πρόλαβαν και επιδιόρθωσαν μετά το χθεσινό ατύχημά του. Και μάλιστα, παρότι άλλαξαν μέρη του κιβωτίου, χωρίς ο Ρικιάρντο να δεχθεί ποινή θέσεων στην εκκίνηση για αυτό. Πάντως, ο Ρικιάρντο έμεινε σήμερα 1,6'' μακριά από την κορυφή και 9 δέκατα μακριά από τον ομόλογό του, Νόρις.
Η Alfa Romeo φαίνεται να απέχει λίγο από τη μάχη της μέσης δυναμικής αυτό το τριήμερο, ενώ όλα δείχνουν ότι οι Aston Martin και Williams θα πασχίσουν να περάσουν από το Q1 στις επερχόμενες δοκιμές κατάταξης - που ξεκινούν στις 17:00 (ώρα Ελλάδας).