Formula 1, GP Μονακό: Θρίαμβος για τον Πέρεζ, καταστροφική στρατηγική για Λεκλέρ και Ferrari
Ο Σέρχιο Πέρεζ είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP του Μονακό για την τρίτη νίκη στην καριέρα του. Στη δεύτερη θέση ο Σάινθ, τρίτος ο Φερστάπεν, καταστροφική στρατηγική για τον poleman Λεκλέρ, που τερμάτισε τέταρτος.
Ο Σέρχιο Πέρεζ πήρε την παρθενική του νίκη τη φετινή σεζόν και τρίτη συνολική στην καριέρα του. Ο Μεξικανός οδηγός της Red Bull είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP του Μονακό, μπροστά από τον Κάρλος Σάινθ, τον Μαξ Φερστάπεν και τον Σαρλ Λεκλέρ. Μάλιστα, οι διαφορές τους ήταν μικρές έως το φινάλε, όμως ο Τσέκο άντεξε την πίεση.
Ο Πέρεζ και η Red Bull αξιοποίησαν την καταστροφική στρατηγική της Ferrari, η οποία πήρε λανθασμένες αποφάσεις όσον αφορά στις αλλαγές ελαστικών στην αρχή του αγώνα, με τον Λεκλέρ να αλλάζει δύο φορές λάστιχα και από την κορυφή να πέφτει στην τέταρτη θέση.
Στην βαθμολογία των οδηγών ο Φερστάπεν διατήρησε την πρώτη θέση με 125 βαθμούς, ενώ αύξησε την διαφορά του από τον Λεκλέρ (116). Στην τρίτη θέση στο -3 από τον Μονεγάσκο ο Μεξικανός. Ο Πέρεζ έγινε ο πρώτος οδηγός από την Κεντρική Αμερική που κερδίζει στο Μονακό, ενώ με την τρίτη νίκη της καριέρας του έπιασε τον Τζανκάρλο Φισικέλα.
Πού κρίθηκε η νίκη
Ο αγώνας ξεκίνησε με αρκετή καθυστέρηση εξαιτίας της βροχής που έπεφτε στο Μονακό. Μάλιστα, η εκκίνηση έγινε με το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο αποχώρησε έπειτα από δύο γύρους. Όσο η πίστα στέγνωνε, τόσο οι ομάδες έπρεπε να λύσουν τον γρίφο για την στρατηγική που θα ακολουθήσουν, δεδομένου ότι ξεκίνησαν με βρόχινα ελαστικά.
Πέρεζ και Φερστάπεν μπήκαν πρώτοι βάζοντας ενδιάμεσα, με τον Λεκλέρ να καθυστερεί και να αλλάζει στον 18ο γύρο με τον Μεξικανό να παίρνει την πρωτοπόρα, σημείο κλειδί για τον αγώνα. Στον 22ο γύρο η Ferrari προσπάθησε να διορθώσει το λάθος της και οι δύο οδηγοί μπήκαν μαζί για σκληρά ελαστικά. Η Red Bull απάντησε, με τον Μεξικανό να είναι πρωτοπόρος και τους Σάινθ, Φερστάπεν, Λεκλέρ να ακολουθούν.
Μετά την επιστροφή από την κόκκινη σημαία εξαιτίας του ατυχήματος του Σουμάχερ, η Red Bull αποφάσισε να μεταβεί στα μεσαία ελαστικά, ενώ η Ferrari επέμενε με τα σκληρά.
Ο Πέρεζ διατηρούσε την πρωτοπορία του, με τον Σάινθ να προσπαθεί να πιέσει και να ρωτάει με αγωνία την ομάδα του, εάν υπάρχει φθορά στα ελαστικά του Μεξικανού. Ο Ισπανός πίεσε μέχρι και το τέλος, ενώ από κοντά βρισκόταν και ο Φερστάπεν. Ωστόσο, ο δεύτερος οδηγός της Red Bull άντεξε και είδε πρώτος την καρό σημαία.
Η φάση του αγώνα
Στον 27ο γύρο κατεγράφη ένα μεγάλο ατύχημα. Ο Μικ Σουμάχερ έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου, με αποτέλεσμα να προσκρούσει βίαια στις μπαριέρες. Μάλιστα, το μονοθέσιο του κόπηκε στη μέση. Υπήρξε ανησυχία για την υγεία του Γερμανού, ο οποίος ενημέρωσε πως είναι καλά και απόρησε για τον λόγο που του συνέβη.
Αρχικά, το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του στην πίστα, ενώ στον 30ο γύρο οι αγωνοδίκες αποφάσισαν κόκκινη σημαία, προκειμένου να γίνει η απαιτούμενη επιδιόρθωση στις μπαριέρες.
Μας εξέπληξαν
Ο Σέρχιο Πέρεζ έδειξε πόσο πολύ η φιλοσοφία των φετινών μονοθεσίων και ειδικά της RB18 ταιριάζει στο οδηγικό του στιλ, και επίσης πόσο αδικείται από τη γενικότερη εντύπωση ότι είναι ξακάθαρο Νο2 στη Red Bull Racing. Μπορεί να μην έχει το χάρισμα ή τη σταθερότητα του Μαξ Φερστάπεν, αλλά ο 31χρονος είναι πλέον ενός πρώτου επιπέδου οδηγός. Ίσως αν του είχε δοθεί μια ανάλογη ευκαιρία σε μικρότερη ηλικία να αποκτούσε κάποτε και βλέψεις τίτλου. Πάντως, είναι μόνο 6 βαθμούς πίσω από τον Λεκλέρ και 16 από τον Φερστάπεν!
Αντίστοιχα, η RBR έδειξε ότι ο περσινός της πρωταθλητισμός την έκανε μια καλά κουρδισμένη μηχανή, Πήρε τις απολύτως σωστές αποφάσεις, και κέρδισε ένα GP όπου ξεκάθαρα υστερούσε σε ταχύτητα από τη Ferrari. Κερδίζοντας σε πίστες που ανήκουν στον αντίπαλο για το πρωτάθλημα, πώς θα μπορούσε να χάσει τους φετινούς τίτλους;
Εξαιρετικοί οι Τζορτζ Ράσελ και Λάντο Νόρις, έδειξαν γιατί το μέλλον ανήκει (και) σε αυτούς καθώς δεν έκαναν το παραμικρό λάθος σε πολύ δύσκολες συνθήκες, στο πιο στενό σιρκουί που δεν συγχωρεί λάθη. Ο Αλόνσο, τέλος, πήρε πάλι το μέγιστο από την Alpine, αντέχοντας φυσικά με την εμπειρία του στην πίεση του Χάμιλτον, και προσπαθώντας να βοηθήσει τον Οκόν να καλύψει την ποινή 5'' που δέχθηκε για τη σύγκρουση με τον Λιούις. Με αυτή, μπαίνει στη 10άδα ο Σεμπάστιαν Φέτελ, που εξακολουθεί να κολακεύει την απολύτως απογοητευτική Aston Martin.
Μας απογοήτευσαν
Αυτή η ελάχιστη στιγμή που η Ferrari πανικοβλήθηκε όταν είδε τους χρόνους του Πέρεζ με την ενδιάμεση γόμα, και κάλεσε τον Λεκλέρ στα πιτς δύο γύρους αργότερα για να βάλει την ίδια, ήταν η μικρή λεπτομέρεια που έδειξε τη διαφορά μεταξύ της εμπειρίας πρωταθλητισμού της RBR και της απειρίας της Scuderia. Ο Λεκλέρ τα έκανε όλα σωστά, αλλά μια λανθασμένη απόφαση του στοίχισε μια νίκη που έδειχνε άνετη για τον Μονεγάσκο.
Αν η Ferrari περίμενε λίγο ακόμη και έβαζε στον Λεκλέρ σλικς (τη σκληρή γόμα), όπως έκανε με τον Κάρλος Σάινθ, θα είχε πολύ καλές ελπίδες για το 1-2 όταν οι Πέρεζ, Φερστάπεν θα έμπαιναν για το δεύτερο πιτ-στοπ τους, για να βάλουν τα σλικς. Μέσα σε τρεις αγώνες η Ferrari πλήρωσε ακριβά την έλλειψη εξέλιξης του αυτοκινήτου της, το απρόσμενο πρόβλημα αξιοπιστίας στην Ισπανία, και τώρα ένα λάθος στρατηγικής. Και αυτή τη φορά δεν έφταιγε ούτε ο Σάινθ.
Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, στο μεταξύ, δεν έκανε τίποτα για να καλμάρει τις φήμες ότι ραγίζει το γυαλί της καριέρας του στη Formula 1 - και σίγουρα το ατύχημα της Παρασκευής του χάλασε όλο το τριήμερο. Όσο για τον Μικ Σουμάχερ, δεν φάνηκε αυτή τη φορά να φταίει εκείνος, για το νέο του σφοδρό ατύχημα, αλλά κάποια δυσλειτουργία της Haas - δεδομένου ότι ξεκόλλησε η ουρά της στην ευθεία.
Ο οδηγός του αγώνα
Ο Σέρχιο Πέρεζ ψηφίστηκε από το κοινό της Formula 1 ως ο οδηγός της ημέρας. Μία επιλογή απολύτως δίκαια. Ο Μεξικανός συνεργάστηκε τέλεια με την ομάδα του, όσον αφορά στις αλλαγές των ελαστικών.
Κράτησε την πρωτοπορία του και παρά την πίεση από τον Σάινθ δεν έχασε την ψυχραιμία του. Παρά το μπλοκάρισμα στην επανέναρξη του αγώνα μετά την κόκκινη σημαία, μπόρεσε να διαχειριστεί τη μεσαία γόμα ελαστικών, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα.
Τι ακολουθεί
Μετά το Μονακό και τις ιδιαίτερες συνθήκες του, η Formula 1 συνεχίζεται με ακόμη ένα σιρκουί πόλης. Ο όγδοος αγώνας της σεζόν θα πραγματοποιηθεί στο Αζερμπαϊτζάν, με τη μάχη ανάμεσα σε Ferrari και Red Bull να εντείνεται.
Οι οδηγοί και οι ομάδες θα ξεκουραστούν για περίπου δύο εβδομάδες. Το GP του Αζερμπαϊτζάν ξεκινάει στις 10 Ιουνίου με τις ελεύθερες δοκιμές, ενώ ο αγώνας θα πραγματοποιηθεί στις 12 Ιουνίου.