X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1, GP Μπαχρέιν: Η Red Bull στην κορυφή με τον Πέρεζ, εμπρός από τον Αλόνσο

Ο Σέρτζιο Πέρες οδηγεί στην πίστα του Μπαχρέιν 2023 FRANK AUGSTEIN / AP PHOTO

Η αυλαία της σεζόν του 2023 της Formula 1 άνοιξε στο Μπαχρέιν, με τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στο Σακίρ. Ταχύτερος ο Σέρτζιο Πέρεζ της Red Bull, με διαφορά 0,44'' από τον Φερνάντο Αλόνσο (Aston Martin) και 0,62'' από τον Μαξ Φερστάπεν. Μπελάδες για τη Ferrari, τετ-α-κε ο Σάινθ.

Η πρώτη αγωνιστική δράση της Formula 1 για το 2023 ξεκίνησε στην πίστα του Σακίρ με τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του ενακρτήριου φετινού GP στο Μπαχρέιν, κάτω από το λαμπρό ήλιο της ερήμου και με αρκετά υψηλές θερμοκρασίες.

Οι θερμοκρασίες αυτές δεν ενδείκνυνται για ιδιαίτερα ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με την ταχύτητα των νέων μονοθεσίων, καθώς τόσο οι δοκιμές κατάταξης όσο και ο αγώνας, του Σαββάτου και της Κυριακής αντίστοιχα, θα ξεκινήσουν αργά το απόγευμα και θα λήξουν υπό το φως των προβολέων.

Παρόλα αυτά, μια σχετική δυναμική των ομάδων άρχισε να διαφαίνεται: η Red Bull έδειξε να έχει την άνεση που είχε και στο τριήμερο των δοκιμών εξέλιξης στην κορυφή, καθώς ο Σέρτζιο Πέρεζ πέτυχε τόσο με τη μέση όσο και με τη μαλακή γόμα τον πρώτο χρόνο - την ώρα που ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν φάνηκε να πασχίζει λίγο με τις ρυθμίσεις του, σε στιγμές που η αστάθεια της νέας RB19 γινόταν ιδιαίτερα εμφανής.

Ανάμεσα στον δύο βρέθηκε ο Φερνάντο Αλόνσο, που ακόμα κι αν είχε λίγα καύσιμα στην Aston Martin AMR23 του, ακόμη κι αν είχε λίγο υψηλότερη ρύθμιση του κινητήρα της Mercedes, έδειξε ότι η βρετανική ομάδα έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα σε σχέση με πέρσι, πλησιάζοντας στη μάχη των τριών κορυφαίων ομάδων. Κατά πόσο έχει πλησιάσει, θα φανεί στη συνέχεια του τριημέρου.

Σχεδόν οκτώ δέκατα μακριά, στην 4η θέση των χρόνων, βρέθηκε ο Λάντο Νόρις με τη McLaren MCL60. Και πάλι, και για αυτή την αγγλική ομάδα ισχύουν οι ίδιες απορίες όπως και για την Aston Martin, αλλά ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren, Ζακ Μπράουν, επιβεβαίωσε ότι η ομάδα κατάφερε να βρει ορισμένες σημαντικές λύσεις σε σχέση με τις πλήρως απογοητευτικές της δοκιμές πριν από μία εβδομάδα στην ίδια πίστα.

Περνώντας στη Ferrari, η Scuderia και πάλι έκρυψε την αληθινή της δυναμική: ο Σαρλ Λεκλέρ σημείωσε τον 5ο χρόνο, σε απόσταση 1,5 δευτερολέπτου από τον Πέρεζ, αλλά με μια πολύ σημαντική διαφορά: τον πέτυχε με τη μέση γόμα, ενώ οι τρεις πρώτοι έκαναν τον ταχύτερο γύρο τους με τη μαλακή (οι δύο οδηγοί της Red Bull περίπου στο μέσον των ωριαίων δοκιμών, και οι Αλόνσο και Νόρις στο τέλος τους).

Ο Κάρλος Σάινθ βρέθηκε τελευταίος έπειτα από ένα βίαιο τετ-α-κε, το οποίο φάνηκε να προκαλείται από το αεροδυναμικό στολάρισμα της ροής του αέρα κάτω από το δάπεδο της SF-23.

Η Ferrari χρησιμοποίησε αυτές τις δοκιμές, που έτσι κι αλλιώς διεξάγονται σε μη αντιπροσωπευτικές καιρικές συνθήκες, για να δοκιμάσει ορισμένες ακραίες ρυθμίσεις, πολύ μειωμένου ύψους του δαπέδου από το έδαφος. Το καλό για την ομάδα είναι ότι στο τετ-α-κε του Σάινθ ο χώρος διαφυγής ήταν τόσο μεγάλος, που ο Ισπανός έμεινε μακριά από τις μπαριέρες.

Με τη μαλακή γόμα ο Λανς Στρολ έκλεισε την εξάδα, καθώς προσπαθεί να εγκλιματιστεί στη νέα Aston martin AMR23 έπειτα από τον τραυματισμό του στον καρπό που δεν του επέτρεψε να λάβει μέρος στις δοκιμές εξέλιξης της προηγούμενης εβδομάδας.

Μέσα στην πρώτη δεκάδα βρέθηκαν, επίσης, και οι Haas (με τον Κέβιν Μάγκνουσεν), Alfa Romeo (με τους Γκουάνιου Τσόου και Βάλτερι Μπότας) και η πρώτη Mercedes, με τον Λιούις Χάμιλτον - που ήταν μόλις 49 χιλιοστά ταχύτερος από τον ομόλογό του, Τζορτζ Ράσελ.

Όμως, και οι δύο Βρετανοί της Mercedes έκαναν τους καλύτερους χρόνους τους με τη μέση γόμα, αντί της μαλακής, προτιμώντας αντί να επιδιώξουν τον ταχύτερο γύρο να συγκεντρώσουν δεδομένα για την περαιτέρω κατανόηση της W14, καθώς και για τη νέα της εμπρός πτέρυγα που εισήγαγαν αυτό το τριήμερο.

Στο ντεμπούτο του, ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren πλησίασε τον Ράσελ στα 31 χιλιοστά του δευτερολέπτου, χρησιμοποιώντας την ίδια -μέση- γόμα, σε αντίθεση με τον Νόρις που ανέβηκε 4ος με τη μαλακή. Το ίδιο ισχύει και για τις δύο Alpine A523, που δεν έδειξαν ούτε αυτή τη φορά τη δυναμική τους, αφήνοντας τον Εστεμπάν Οκόκ στην 15η θέση και τον Πιέρ Γκασλί στην 17η με τη μέση γόμα.

Αξίζει να σημειώσουμε πως, με μια μίξη από μαλακές και μέσες γόμες, ο 4ος Νόρις χωρίστηκε από τον 15ο Οκόν από λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο. Κάτι που επιβεβαιώνει πως οι ομάδες ακόμα δεν έχουν αποκαλύψει τη δυναμική τους, και ότι στη μάχη της μέσης δυναμικής τα πράγματα θα είναι οριακά φέτος. Σε αντίθεση με την κορυφή, ίσως.


TAGS FORMULA 1 GP ΜΠΑΧΡΕΙΝ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΣΕΡΤΖΙΟ ΠΕΡΕΖ FERRARI RED BULL MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ