FORMULA 1

Formula 1 GP Μπαχρέιν: Νικητής ο Χάμιλτον σε δραματικό φινάλε

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, Λιούις Χάμιλτον
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, Λιούις Χάμιλτον © 2021 CLIVE MASON/POOL VIA AP

Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ο μεγάλος νικητής στο GP του Μπαχρέιν στον εναρκτήριο αγώνα της Formula 1 ο οποίος είχε δραματικό φινάλε και μια τρομερή μάχη του Βρετανού με τον Φερστάπεν.

Μία τρομερή μάχη είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στον εναρκτήριο αγώνα της Formula 1. Μετά από ένα δραματικό φινάλε ο Λιούις Χάμιλτον ήταν εκείνος που πήρε τη νίκη στο GP Μπαχρέιν αφήνοντας δεύτερο τον Φερστάπεν.

Παρότι ο Ολλανδός εκκίνησε και έμεινε πρώτος μέχρι τον 18ο γύρο (έχοντας και σοβαρές ανησυχίες για ένα πρόβλημα στο διαφορικό που παρουσιάστηκε από τον πρώτο γύρο), ο Χάμιλτον πήρε στρατηγικά την πρωτοπορία του αγώνα. Στο πρώτο πιτ-στοπ του, ο Άγγλος μπήκε πολύ νωρίτερα στα πιτς, στον 14ο γύρο (από τους 56 του αγώνα), για να αλλάξει τη μέση γόμα με τη σκληρή.

Η RBR προσάρμοσε τότε τη στρατηγική της, αποφασίζοντας να βάλει ο Φερστάπεν τη μέση γόμα στο πρώτο πιτ-στοπ και τη σκληρή στο δεύτερο. Για να συμβεί αυτό, ο Ολλανδός περίμενε μέχρι τον 18ο γύρο για τη δική του πρώτη στάση, κι έτσι το undercut του Λιούις δούλεψε με άνεση και ο Άγγλος πέρασε πρώτος.

Η ώρα του δεύτερου πιτ-στοπ για τον Χάμιλτον ήρθε στον 29ο γύρο. Ο πρωταθλητής τώρα έβαλε τη μέση και επέστρεψε περίπου 22 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ολλανδό. Με φρέσκια μέση γόμα, ο Χάμιλτον μείωνε ραγδαία τη διαφορά, κι έτσι όταν στον 40ό γύρο ο Φερστάπεν έκανε το δεύτερό του πιτ-στοπ, ο Χάμιλτον ανέκτησε την πρωτοπορία.

Τώρα ήταν σειρά του Μαξ να κλείσει ραγδαία τη διαφορά από τον Χάμιλτον, και μετά από λίγους γύρους που έκαναν και οι δύο συντήρηση των ελαστικών, πέντε γύρους πριν το τέλος η RHb16B ήταν στο κιβώτιο της Mercedes W12.

Στον επόμενο γύρο, ο Ολλανδός έκανε την επίθεσή του, από την εξωτερική μάλιστα της στροφής 4, και πέρασε τον Χάμιλτον για την πρωτοπορία του αγώνα. Όμως, το είχε κάνει έχοντας ανοιχτεί στην εξωτερική της στροφής πέραν των ορίων που έχει θέσει η FIA - η οποία ήταν αυστηρή όλο το τριήμερο για τα όρια της πίστας εκεί.

Έτσι, οι αγωνοδίκες έδωσαν την εντολή στη RBR να διαβιβάσει στον Φερστάπεν ότι η ποινή 5 δευτερολέπτων δεν θα εφαρμοστεί εκ των υστέρων, αλλά έπρεπε εκείνη την ώρα, στην πίστα να παραχωρήσει τη θέση του πίσω στον Χάμιλτον. Ο Ολλανδός το έκανε.

Παρότι ίσως πίστευε ότι θα μπορούσε να επιχειρήσει νέα προσπέραση, φαίνεται ότι πλέον τα ελαστικά του είχαν ξεπεράσει εκείνο το ιδανικό χρονικό σημείο της σαφούς ανωτερότητας από τα ελαστικά του Χάμιλτον.

Κι ο Λιούις, με διαφορετική ψυχολογία πια, επιστράτευσε όλη την οδηγική του μαεστρία για να πάρει το μέγιστο από τα δικά του -παρότι νωρίτερα έλεγε ότι δεν είχε πια κανέναν έλεγχο του πίσω μέρους της W12- μέχρι την καρό σημαία. Ήταν μια νίκη που θα άξιζαν και οι δύο, άλλωστε.

Έτσι, επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις του χειμώνα ότι η RB16B είναι ταχύτερη από τη W12, ειδικά με τη μαλακή γόμα στον ένα γύρο - αλλά με τη μέση και σκληρή γόμα, στις συστοιχίες γύρων (και με χαμηλότερες θερμοκρασίες, όπως ίσχυσε σήμερα στο Σακίρ), δηλαδή στις συνθήκες αγώνα, η Mercedes είναι μια ανάσα πίσω της.

Πίσω από τον Βάλτερι Μπότας, που χρειάστηκε με τις διάφορες στρατηγικές να δώσει αρκετές μάχες για την 3η θέση, επιβεβαιώθηκε επίσης η τριπλή οριακή μάχη του γκρουπ β’ δυναμικότητας. Σήμερα τα παιχνίδια της στρατηγικής -και η ταχύτητα των McLaren, Ferrari φυσικά- έβγαλαν νικήτρια τη McLaren και τον Λάντο Νόρις.

Ο Βρετανός μάλιστα τερμάτισε στην 4η θέση, εμπρός από τον Σέρχιο Πέρεθ, διότι ο Μεξικανός σε όλον τον αγώνα προσπαθούσε να ανακτήσει το χαμένο έδαφος από ένα μηχανικό πρόβλημα που τον άφησε ακινητοποιημένο στο γύρο σχηματισμού και τον ανάγκασε να εκκινήσει από τα πιτς.

Στη μάχη αυτή βρισκόταν και ο Φερνάντο Αλόνσο, ώσπου λίγο πριν το μέσον του αγώνα τα φρένα της Alpine άρχισαν να παραδίδουν το πνεύμα, και οδήγησαν τον Ισπανό στην εγκατάλειψη, στον 34ο γύρο.

Επίσης, από τη μάχη αυτή έλειψε ο Πιέρ Γκασλί και η Alpha Tauri, μετά την επαφή που είχε o Γάλλος στον 4ο γύρο με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο, και η οποία τον άφησε χωρίς εμπρός πτέρυγα και σταδιακά τον οδήγησε στην εγκατάλειψη.

Όσο για τον Σεμπάστιαν Φέτελ, όλα πήγαν στραβά στο ντεμπούτο του με την Aston Martin. Εκκίνησε τελευταίος, έπειτα από ποινή 5 θέσεων επειδή αγνόησε κίτρινες σημαίες στις κατατακτήριες, και έπειτα στον αγώνα συγκρούστηκε με τον Εστεμπάν Οκόν και δέχθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων, για να τερματίσει προτελευταίος, μπροστά μόνο από τον Μικ Σουμάχερ - και ενώ ο Νικίτα Μαζεπίν της άλλης Haas έχασε τον έλεγχο στη 2η στροφή και έβγαλε για τους 4 πρώτους γύρους το Όχημα Ασφαλείας.

Formula 1 GP Μπαχρέιν: Νικητής ο Χάμιλτον σε δραματικό φινάλε
TAGS FORMULA 1 GP ΜΠΑΧΡΕΙΝ ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΒΑΛΤΕΡΙ ΜΠΟΤΑΣ RED BULL FERRARI ASTON MARTIN
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ