Formula 1, GP Μπαχρέιν: Ο Φερστάπεν μπήκε φουριόζος και στη νέα σεζόν με την πρώτη του pole position
Ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull ξεκίνησαν το 2024 από εκεί που είχαν τελειώσει το 2023, από την πρώτη θέση, κερδίζοντας με επιβλητικό τρόπο την πολ ποζίσιον του εναρκτήριου φετινού GP στο Μπαχρέιν με δυόμισι δέκατα διαφορά από τη Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ και τρία δέκατα από τους Τζορτζ Ράσελ και Κάρλος Σάινθ. Έχασε τη χθεσινή του ταχύτητα ο Χάμιλτον, έμεινε στην 9η θέση.
Ο Μαξ Φερστάπεν θα εκκινήσει από την πρώτη θέση τον αγώνα που ανοίξει αύριο (Σάββατο 2/03, 17:00) την αυλαία του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, στο Σακίρ του Μπαχρέιν, μετά τις αποψινές δοκιμές κατάταξης που απέδειξε την ανωτερότητα της Red Bull RB20 που είχε ήδη διαφανεί από τις δοκιμές εξέλιξης της προηγούμενης εβδομάδας.
Παρά τη διαφορά του Ολλανδού στην κορυφή της τελικής κατάταξης, οι αποψινές κατατακτήριες είχαν αρκετό ενδιαφέρον καθώς τους πρώτους χρόνους στις δύο πρώτες περιόδους σημείωσαν οι Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ με τις δύο Ferrari SF-24. Παρότι ο Λεκλέρ έχασε την πολ ποζίσιον, ωστόσο, είπε στο τέλος ότι "είμαστε σε πολύ καλύτερη θέση σε σχέση με ένα χρόνο πριν".
Η Mercedes κατάφερε στο τέλος να αξιοποιήσει την ταχύτητα που έδειξε χθες -στις δεύτερες δοκιμές- να έχει η W15, αλλά αυτή τη φορά με τον Τζορτζ Ράσελ. Ο Χάμιλτον φάνηκε να έχει χάσει την αίσθηση που είχε χθες με τον πρώτο χρόνο στο FP2, και μάλιστα κινδύνευσε φευγαλέα με αποκλεισμό στο Q1, με αποτέλεσμα να μείνει στην 9η θέση.
Όπως αναμενόταν πριν από τη χρονιά, οι διαφορές πίσω από τη Red Bull είναι ισχνές: οι Ferrari, Mercedes, Aston Martin, McLaren βρίσκονται μέσα σε δπύο δέκατα του δευτερολέπτου σε απόλυτη ταχύτητα, και οι τρεις πρώτες λέγεται πως έχουν εξαιρετικά καλό γυρολόγιο στις συστοιχίες γύρων του αγώνα.
Συνεπώς, στο αυριανό GP θα γίνει μια πολυπρόσωπη μονομαχία για τις θέσεις του βάθρου, πιθανότατα τις πλευρικές αν όντως ισχύει ότι η Red Bull RB20 είναι πολύ ταχύτερο σε ρυθμό αγώνα από όσο στον έναν γύρο. Ενδεχομένως από τη μάχη αυτή να απουσιάζουν οι Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι, καθώς η McLaren παραδέχεται ότι δεν ταιριάζει το μονοθέσιο MCL38 στην πίστα του Μπαχρέιν.
Οι αποψινές δοκιμές κατάταξης κύλησαν χωρίς κανένα απρόοπτο, και σε όλη τη διάρκειά τους οι οδηγοί μπήκαν στην πίστα με τη μαλακή γόμα. Δεδομένων των περιορισμένων σετ ελαστικών, όμως, κάποιοι κατάφεραν να περισώσουν δύο σετ φρέσκων ελαστικών για το τελευταίο Q3. Σε αυτούς δεν άνηκαν οι Λεκλέρ και Λάντο Νόρις.
Με ένα τέτοιο φρέσκο σετ ο Μαξ κατέβασε τον ταχύτερο γύρο πρώτα στο 1:29.421 -που ήταν χρόνος αντίστοιχος του Λεκλέρ στο Q2- και έπειτα στο τελικό 1:29.179, για το οποίο ο Μονεγάσκος της Ferrari δεν είχε απάντηση. Ο Κάρλος Σάινθ εντέλει δεν ανέβηκε στο ρυθμό του Λεκλέρ, αλλά παρόλα αυτά κατάφερε να περάσει την έτερη Red Bull, του Σέρτζιο Πέρεζ.
Ο Αλόνσο επέλεξε την ασυνήθιστη τακτική να βγει στην πίστα μόνο για έναν γύρο, την ώρα που οι άλλοι 9 άλλαζαν ελαστικά ανάμεσα στις δύο προσπάθειές τους, και έκανε τον τρίτο χρόνο - που έγινε εντέλει 6ος όταν οι Ράσελ, Σάινθ, Πέρεζ βελτίωσαν τους δικούς τους. Τη 10άδα έκλεισε ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με μια εντυπωσιακή επίδοση με τη Haas, η οποία αποτίναξε το ρόλο του ουραγού της F1 χάρη στην Alpine.