Formula 1 - GP Μπαχρέιν: Τα μυστικά της πίστας του Σακχίρ
Το πρωτάθλημα F1 2023 ξεκινά από το Μπαχρέιν. Δείτε τις TOP 5 πληροφορίες για την πίστα του Σακχίρ, τις ρυθμίσεις των μονοθεσίων και τα ελαστικά τους.
GP Μπαχρέιν. Ο πρώτος αγώνας της σεζόν και όλοι περιμένουμε με αγωνία να δούμε ποια ομάδα θα καταφέρει να είναι κοντά ή ακόμη και να κερδίσει το φαβορί: τις Red Bull των Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ. Οι χειμερινές δοκιμές έγιναν μια εβδομάδα πριν στην ίδια πίστα και τα πρώτα δείγματα είναι αρκετά ενδιαφέροντα.
Στο πρώτο GP της χρονιάς θα δούμε το αποτέλεσμα των αλλαγών που έχουν γίνει στα μονοθέσια, αλλά και της εξέλιξης των ελαστικών. Σύμφωνα με την Pirelli, έχει ενισχυθεί περισσότερο η δομή τους ενώ δημιουργήθηκε και μια νέα γόμα C1 η οποία κάνει το ντεμπούτο της στο Σακχίρ.
Το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν διεξήχθη για πρώτη φορά το 2004, με νικητή τον Μίκαελ Σουμάχερ με Ferrari.
GP Μπαχρέιν 2023 / Σακχίρ, 3-5 Μαρτίου 2023
- Πρώτο GP: 2004
- Μήκος πίστας: 5,412 km
- Γύροι: 57
- Συνολική διαδρομή: 308,232 km
- Ρεκόρ γύρου: Πέδρο ντε λα Ρόσα, 1:31.447 (2005)
- Νικητής 2022: Σαρλ Λεκλέρ / Ferrari
7 HOT πληροφορίες για το GP Μπαχρέιν 2023
- Νυχτερινός αγώνας στον οποίο ευνοούνται οι προσπεράσεις – βοηθούν σε αυτό και οι τρεις ζώνες DRS. Το προσπέρασμα μέσω στρατηγικής “undercut”, σταματώντας δηλαδή νωρίτερα από το προπορευόμενο μονοθέσιο για αλλαγή ελαστικών, είναι συνήθως αποτελεσματικό εδώ. Το πιο δύσκολο σημείο της πίστας είναι το σφιχτό, κατηφορικό κομμάτι, στην αριστερή στροφή 10, ενώ στη γρήγορη στροφή 12 οι οδηγοί αισθάνονται τα μονοθέσια να “ζωηρεύουν”.
- Η άσφαλτος στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο του Μπαχρέιν είναι από τις πιο τραχείς που απαντώνται στο καλεντάρι. Την ίδια στιγμή η διαδρομή που έχει στροφές χαμηλής και μέσης ταχύτητας θέτει στα ελαστικά σημαντικές προκλήσεις στη φάση της επιτάχυνσης και του φρεναρίσματος. H χάραξη απαιτεί επίσης καλή σταθερότητα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου.
- Η μεγάλη διακύμανση της θερμοκρασίας πρέπει να ληφθεί υπόψη. Η θερμοκρασία της ασφάλτου μπορεί να ξεπεράσει τους 45 βαθμούς Κελσίου στη διάρκεια της μέρας, πέφτει όμως τουλάχιστον 15 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερα όταν νυχτώσει. Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών (FP2), οι κατατακτήριες δοκιμές (qualifying) και ο αγώνας εκκινούν στις 18:00 τοπική ώρα (17:00 ώρα Ελλάδος) όπου οι συνθήκες διαφέρουν σημαντικά από τις άλλες δυο περιόδους (FP1, FP3) που θα διεξαχθούν νωρίτερα.
- Η πίστα περιβάλλεται από την έρημο του Σακχίρ. Ο άνεμος παίζει μεγάλο ρόλο, διότι σηκώνει ριπές άμμου, εμποδίζοντας ορισμένες φορές τους οδηγούς να έχουν καλή ορατότητα. Όταν η άμμος κάθεται στο οδόστρωμα, δημιουργεί ζητήματα πρόσφυσης των ελαστικών. Οι αγώνες Formula 2 και Formula 3 που προηγούνται, συντελούν στο στρώσιμο της αγωνιστικής γραμμής με γόμα που βελτιώνει κάπως το κράτημα.
- Η πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω θερμικής καταπόνησης (degradation) αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή στρατηγικής. Πέρυσι όλοι οι οδηγοί πλην ενός, σταμάτησαν τρεις φορές (αντί για δυο που περιμέναμε) καθώς εμφανίστηκε λίγο πριν το φινάλε, αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο νικητής Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari) χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα στα δυο πρώτα μέρη και μετά έβαλε τη μέση γόμα. Εκμεταλλεύτηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας μπροστά από τον άλλο οδηγό της ομάδας Κάρλο Σάινθ.
- Φέτος η Pirell αύξησε τον αριθμό των διαθέσιμων γομών σε 6, από τις οποίες οι ομάδες θα επιλέγουν τρεις σε κάθε αγώνα. Η καινούργια γόμα C1 έρχεται να καλύψει το κενό ανάμεσα στην πιο σκληρή C0 (πέρυσι είχε τον κωδικό C1) και στη C2 που παραμένει ίδια με πέρυσι. Θα έχει ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε πως θα χρησιμοποιήσουν οι ομάδες τη νέα παράμετρο στην τριάδα γομών που επιλέχθηκε για το Σακχίρ.
- Στο Γκραν Πρι του Μπαχρέιν η C1 θα είναι η P Zero λευκή σκληρή γόμα, η C2 θα είναι η P Zero κίτρινη μέση γόμα και η C3 θα είναι η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους δυο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και 8 σετ μαλακής γόμας για κάθε μονοθέσιο. Επίσης θα υπάρχουν οι συνήθεις επιλογές ενδιάμεσων και βρόχινων ελαστικών Cinturato.
ΠΗΓΕΣ: PIRELLI, FORMULA1.COM