Formula 1, GP Μπακού: Ο Φερστάπεν ξανά στην κορυφή, φιάσκο για Λεκλέρ και Ferrari
Ο Μαξ Φερστάπεν ανέβηκε στην κορυφή του βάθρου, μπροστά από τον Σέρτζιο Πέρεζ και τον Τζορτζ Ράσελ. Φιάσκο για την Ferrari, καθώς ο Σαρλ Λεκλέρ και ο Κάρλος Σάινθ αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν με μηχανικό πρόβλημα.
Ο Μαξ Φερστάπεν είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP του Μπακού και έτσι πήρε την πέμπτη του νίκη τη φετινή σεζόν. Η Red Bull έκανε το 1-2, με τον Σέρτζιο Πέρεζ να τερματίζει δεύτερος και τον Τζορτζ Ράσελ να ανεβαίνει ξανά στο βάθρο.
Φιάσκο για την Ferrari, με τον Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος προπορευόταν, να εγκαταλείπει, ενώ το ίδιο συνέβη και με τον Κάρλος Σάινθ. Στην 4η θέση ο Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος είχε εκκινήσει 7ος.
Κάπως έτσι στην κατάταξη των οδηγών, ο Μονεγάσκος της Ferrari έπεσε στην τρίτη θέση, με τον Φερστάπεν και τον Πέρεζ να προπορεύονται.
Πού κρίθηκε η νίκη
Η στιγμή που έκρινε τον αγώνα ήταν η εγκατάλειψη του Λεκλέρ στον 20ο γύρο. Καπνός άρχισε να προβάλλει πίσω από το μονοθέσιο του Μονεγάσκου και έτσι χρειάστηκε να αποσυρθεί. Κάπως έτσι ο Μαξ Φερστάπεν πέρασε στην κορυφή, με τον Πέρεζ να ακολουθεί. Με αυτή την εξέλιξη δεν μάθαμε ποτέ, εάν η στρατηγική της Ferrari με το πιτ-στοπ στο Virtual Safety Car θα απέδιδε ή αν θα είχαμε προσπέραση κάποιας Red Bull πριν απ' το φινάλε, είτε καθαρά, είτε μέσα από αλλαγή ελαστικών της Ferrari.
Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, ο Σέρτζιο Πέρεζ έκανε αποφασιστική εκκίνηση στο GP του Μπακού. Ξεκίνησε καλύτερα από τον poleman Σαρλ Λεκλέρ, τον οποίο πέρασε στην πρώτη στροφή, με τον Μονεγάσκο οδηγό μάλιστα να έχει και ένα μπλοκάρισμα. Ο Μεξικανός άνοιξε σε μία ασφαλή διαφορά, με τον τρίτο Φερστάπεν να πιέζει τον πρώτο οδηγό της Ferrari.
Στον 9ο γύρο ο Σάινθ αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας έβαλε τον Λεκλέρ στα πιτς, με το οποίο προσπάθησε το undercut. Στον 14ο γύρο ο Φερστάπεν πέρασε τον Πέρεζ, πριν να χάσουν και οι δύο τις θέσεις τους από τον Λεκλέρ στον 19ο γύρο, όταν άλλαξαν σε σκληρά ελαστικά.
Η φάση του αγώνα
Η φάση του αγώνα εκτυλίχθηκε στον 14ο γύρο. Ο Σέρτζιο Πέρεζ προπορευόταν, με τον Μαξ Φερστάπεν που ακολουθούσε να έχει καλύτερο ρυθμό. Στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού στο Μπακού, ο Ολλανδός προσπέρασε τον Μεξικανό, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.
Η εντολή της Red Bull προς τον Πέρεζ ήταν ξεκάθαρη. "Μην μονομαχήσετε". Ο Μεξικανός υπάκουσε, καθώς δεν ήθελε να ρισκάρει την στρατηγική της ομάδας. Μετά των πιτ στοπ των δύο, ο Λεκλέρ βρέθηκε πρώτος, τουλάχιστον μέχρι την εγκατάλειψή του.
Η εξέλιξη ευνόησε τον Φερστάπεν, ο οποίος πλέον στην κορυφή, είχε απόσταση ασφαλείας από τον Πέρεζ. Στο Virtual Safety Car στον 34ο γύρο εξαιτίας απόσυρσης του Μάγκνουσεν, ο Ολλανδός έβαλε νέα φρέσκα σκληρά ελαστικά, προκειμένου να πάει με το κεφάλι του... ήσυχο, έως το φινάλε.
Μας εξέπληξαν
Λένε ότι είναι πιο δύσκολο για έναν οδηγό σε αυτό το επίπεδο να κινηθεί αργά από ό,τι γρήγορα, αλλά ο Μαξ Φερστάπεν ήταν αλάνθαστος. Αυτό που εξέπληξε πιο πολύ με τον Ολλανδό είναι ότι κατάφερε να αναστρέψει από χθες μέχρι σήμερα το πρωί την υστέρηση που είχε από τον Σέρτζιο Πέρεζ από πλευράς ρυθμίσεων και απόλυτης ταχύτητας. Ίσως εξαρχής ο προσανατολισμός του να ήταν για ρυθμίσεις αγώνα. Σε κάθε περίπτωση, πήρε επάξια την πρώτη του νίκη στο Μπακού που η ατυχία του στέρησε πέρσι.
Αν κάτι καλό μπορεί να βγει από το ναυάγιο της Ferrari στην αζέρικη πρωτεύουσα είναι ότι έδειξε καλά στρατηγικά αντανακλαστικά καλώντας τον Λεκλέρ στα πιτς για αλλαγή ελαστικών στο εικονικό όχημα ασφαλείας του Σάινθ. Δεν δίστασε να αλλάξει τη στρατηγική της, και έδειξε να έχει αυτή τη φορά την ταχύτητα και τη διαχείριση ελαστικών για να ανταγωνιστεί στα ίσα τη RBR. Αλλά για να τερματίσεις πρώτος πρέπει πρώτα να τερματίσεις, όπως είχε πει κάποτε ο Ρον Ντένις.
Σπουδαίοι ήταν και οι γερόλυκοι πολυπρωταθλητές. Ο Χάμιλτον που ανελίχθηκε ως την 4η θέση ενώ πόναγε αφόρητα από τις αναπηδήσεις πριν τα μισά του αγώνα, ο Φέτελ που πήρε μια 6η θέση από μια άθλια σε απόδοση Aston Martin, και ο Αλόνσο που κατάφερε να κρατήσει στο τέλος πίσω του τις McLaren παρότι είχε πιο σκληρά και πολύ πιο φθαρμένα ελαστικά.
Μας απογοήτευσαν
Η Ferrari, που είδε τέσσερα μονοθέσια με τις μονάδες ισχύος της σήμερα να εγκαταλείπουν (μαζί με την Alfa Romeo του Τσόου και την Haas του Μάγκνουσεν). Από εκεί που το πρόβλημα της αξιοπιστίας στην αρχή της χρονιάς ήταν της RBR, τώρα είναι της Ferrari.
Το θέμα ξαφνικά σοβάρεψε, και η Scuderia καλείται να το λύσει αν δεν θέλει να χάσει αυτό το πρωτάθλημα από το καλοκαίρι. Αντίστοιχα, ο Σάινθ εξακολουθεί να μην βρίσκει λύσεις για το γρίφο της ρύθμισης της F1-75 στα μέτρα του. Ο κόκκινοι είναι στριμωγμένοι.
Η Mercedes ακόμη δεν έχει καταφέρει, αντίστοιχα, να βγάλει στην επιφάνεια την ταχύτητα της W13 και παραμένει ξεκάθαρα τρίτη ομάδα και μακριά από τις RBR και Ferrari, η McLaren απέτυχε να αξιοποιήσει τη δυναμική της στο Μπακού, ενώ μακριά από τον καλό τους εαυτό ήταν αυτό το τριήμερο ο Βάλτερι Μπότας και ο Κέβιν Μάγκνουσεν.
Ο οδηγός της ημέρας
Οδηγός της ημέρας ψηφίστηκε από το κοινό της Formula 1, ο Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός οδηγός πήρε ό,τι καλύτερο μπορούσε από το μονοθέσιό του και πάλεψε με το porpoising. Εκκίνησε στην 7η θέση, όμως μπόρεσε να τερματίσει στην 4η θέση, μπροστά από τους Γκασλί, Φέτελ και Αλόνσο. Έδωσε μάχη με τον Γκασλί και άντεξε τον πόνο.
Ήταν ένα θετικό Σαββατοκύριακο για τη Mercedes, όπως εξελίχθηκε. Παρ' ότι παραμένει η τρίτη ομάδα στο grid, με εμφανή προβλήματα εκμεταλλεύτηκε τις εγκαταλείψεις της Ferrari, έβαλε οδηγό της στο βάθρο, τον Τζορτζ Ράσελ και κατάφερε να πανηγυρίσει το 3-4.
Τι ακολουθεί
H Formula 1 ταξιδεύει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού για την 9η στροφή του πρωταθλήματος. Συγκεκριμένα, το επόμενο Grand Prix θα διεξαχθεί στον Καναδά και έτσι μετά από Μονακό και Αζερμπαϊτζάν δεν θα έχουμε αγώνα πόλης.
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο Grand Prix, με τον "τοίχο των πρωταθλητών", όπως ονομάζεται ο τοίχος μετά την τελευταία στροφή να ξεχωρίζει. Το τριήμερο ξεκινάει στις 17 Ιουνίου με τις ελεύθερες δοκιμές και ολοκληρώνεται στις 19 με τον αγώνα να διεξάγεται στις 21:00.