Formula 1, GP Ολλανδίας: Κυρίαρχος ο Φερστάπεν που πήρε την 4η σερί νίκη του
Σε έναν αγώνα που κυριάρχησαν οι κινήσεις στρατηγικής ο Μαξ Φερστάπεν είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP Ολλανδίας και έφτασε στην 4η σερί του νίκη. Δεύτερος ο Ράσελ και τρίτος ο Λεκλέρ.
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν κυρίαρχος και στην Ολλανδία. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2021 είδε πρώτος την καρό σημαία και έφτασε στην 4η σερί του νίκη στον 15ο αγώνα της σεζόν.
Δεύτερος τερμάτισε ο Τζορτζ Ράσελ, τρίτος ο Λεκλέρ, με τον Χάμιλτον που βρέθηκε με λάθος γόμα στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα να υποχωρεί τέταρτος.
Ήταν μία "μάχη" στρατηγικής, ειδικά μετά τον 46ο γύρο, και τα δύο αυτοκίνητα ασφαλείας άλλαζαν συχνά τα δεδομένα. Τελικά, ο Φερστάπεν ήταν ο μεγάλος νικητής. Όσον αφορά στη βαθμολογία, ο Ολλανδός είναι πρώτος με 309 πόντους, ενώ ο Λεκλέρ με τον Πέρεζ είναι στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα έχοντας από 201 βαθμούς.
Πού κρίθηκε η νίκη
Ο Μαξ Φερστάπεν κράτησε άνετα την pole position και έχτισε μία απόσταση ασφαλείας από τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος προσπάθησε να κάνει το undercut μπαίνοντας νωρίτερα στα πιτς βάζοντας μαλακή γόμα. Ωστόσο, όταν ο Ολλανδός μετά τη δική του αλλαγή παρέμεινε μπροστά του, αποκτώντας μάλιστα διαφορά οκτώ δευτερολέπτων.
Ο αγώνας έγινε πιο συναρπαστικός στον 46ο γύρο. Ο Λεκλέρ εισήλθε στα πιτς για σκληρή γόμα και βρέθηκε πίσω από Χάμιλτον και Ράσελ. Λίγο αργότερα, βγήκε το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας με τον πρωτοπόρο Φερστάπεν να το αξιοποιεί και να βάζει σκληρά ελαστικά.
Η Mercedes απάντησε με μέση γόμα στους δύο οδηγούς της. Έτσι τα δύο ασημένια βέλη βρέθηκαν να κυνηγούν τον πιλότο της Red Bull, καθώς είχαν ταχύτερα ελαστικά. Ο Φερστάπεν βλέποντας τον κίνδυνο που έρχεται μπήκε για τρίτο στοπ και έβαλε μαλακά ελαστικά και επέστρεψε πίσω από τις δύο Mercedes.
Το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας στον 57ο γύρο ανακάτεψε εκ νέου τα πράγματα και βόλεψε τον Ολλανδό. Ο Φερστάπεν ξαναμπήκε βάζοντας φρέσκια γόμα μαλακών ελαστικών και ο Ράσελ επέλεξε την ίδια στρατηγική.
Έτσι, ο Χάμιλτον, ο οποίος έμεινε λανθασμένα εκτός, βρέθηκε να υπερασπίζεται τη θέση του από τον Μαξ, ο οποίος έκανε την επίθεσή του και τον πέρασε άνετα στον 61ο γύρο, μόλις δηλαδή αποχώρησε το safety car. Αυτή ήταν και η στιγμή που κρίθηκε ο αγώνας.
Μάλιστα στον 63ο γύρο ο ταχύτερος Ράσελ πέρασε τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, ο οποίος δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος. Ο Χάμιλτον έχοντας μέση γόμα βρέθηκε εκτός βάθρου, αφού τον πέρασε και ο Λεκλέρ. Μέχρι το φινάλε, ο Φερστάπεν δεν απειλήθηκε και είδε πρώτος την καρό σημαία.
Η φάση του αγώνα
Μία από τις φάσεις του αγώνα κατεγράφη στον 15ο γύρο, με την Ferrari να κάνει ένα ακόμη λάθος. Ο Σάινθ έχασε κάθε ελπίδα για το βάθρο από νωρίς. Οι μηχανικοί της Scuderia ξέχασαν το τέταρτο ελαστικό με αποτέλεσμα να το πιτ στοπ να διαρκέσει 18''.
Σαν να μην έφτανε αυτό ο Πέρεζ πάτησε ένα... ξεχασμένο πιστόλι του μηχανικού που έδινε μάχη για να τοποθετήσει το ελαστικό του Σάινθ. "Ω Θεέ μου" αναφώνησε ο Ισπανός, μετά το φιάσκο.
Μας εξέπληξαν
H Red Bull ξεδίπλωσε και πάλι την αρτιότητα μιας καλοκουρδισμένης μηχανής πρωταθλητισμού -που ακόμη δεν έχει καταφέρει να γίνει η Ferrari- και ο Μαξ Φερστάπεν εκτέλεσε άψογα την ευφυή της στρατηγική. Όμως, η αλήθεια ήταν πως η ομάδα του Μίλτον Κινς βρέθηκε σε ευνοϊκή θέση στο όχημα ασφαλείας του Μπότας, στον 58ο γύρο.
Στο εικονικό όχημα ασφαλείας του Τσουνόντα η Mercedes είχε κινηθεί πολύ έξυπνα, κάνοντας και δεύτερο πιτ-στοπ (ενώ είχε προγραμματίσει αρχικά ένα) και βρισκόταν σε τροχιά νίκης, έχοντας βάλει φρέσκια μέση γόμα, όπως ακριβώς ο Φερστάπεν, κρατώντας τον Ολλανδό πίσω της. Συνεπώς, στο όχημα ασφαλείας του Μπότας, για τον Φερστάπεν και την RBR ήταν εύκολη η επιλογή να μπουν για τη μαλακή γόμα, καθώς έτσι κι αλλιώς βρισκόταν σε μειονεκτική θέση.
Για τη Mercedes δεν ήταν. Η λανθασμένη απόφασή της να μην βάλει τη μαλακή γόμα στον Χάμιλτον στο όχημα ασφαλείας του Μπότας ήταν η μοναδική παραφωνία μίας ομάδας που έκανε ως τότε τα πάντα τέλεια, και αν δεν ήταν η ανικητοποιημένη Alfa Romeo στην ευθεία θα μπορούσε να είχε κερδίσει.
Ακόμα κι αν ο Χάμιλτον έβαζε τη μαλακή γόμα στο τέλος, όμως, η ανωτερότητα της ταχύτητας της RB18 από τη Mercedes W13 -με ακριβώς ίδια και ίδιας ηλικίας ελαστικά- έτσι κι αλλιώς μάλλον θα της έδινε τη νίκη. Η πρωταθλήτρια έδειξε ότι δεν έχει ξεχάσει την τέχνη της στρατηγικής, και σε αυτόν τον τομέα είναι ανώτερη της Ferrari και ισάξια της RBR.
Μας απογοήτευσαν
Και πάλι η Ferrari. Αν και, για πολλοστή φορά, μπορεί κανείς να ανατρέξει στα λόγια του Μπινότο -που εξακολουθούν να ισχύουν- ότι η Scuderia έχει μεν ένα ταχύ μονοθέσιο, αν και όχι ταχύ όσο η RB18 στους τελευταίους τρεις αγώνες, αλλά δεν έχει ακόμη δομήσει όπως πρέπει τη λειτουργία μιας καλορυθμισμένης ομάδας που κάνει πρωταθλητισμό. Κι αυτό είναι ίσως πιο δύσκολο.
Και πάλι, ίσως είναι χειρότερο το γεγονός ότι η Scuderia έχασε στα ίσα από την RBR σε μια πίστα που κατ' εξοχήν ταίριαζε, με τις αργές και μέσες στροφές και την υψηλή της άντωση, στη F1-75. Ο αγώνας της εξέλιξης των μονοθεσίων έγειρε πια για τα καλά υπέρ της ομάδας του Φερστάπεν, και αν μη τι άλλο πιο πολύ από το Σπα -που ταίριαζε σαν γάντι στην RB18- αυτό αποδείχθηκε τώρα στο Ζάντβουρτ. Κι έρχεται και η Μόντσα, που είναι μια πίστα αντίστοιχης άντωσης με του Σπα...
Τα σκληρά λόγια του Χάμιλτον προς τη Mercedes όταν ξέμεινε στο τέλος με τη φθαρμένη μέση γόμα του, ενώ όλοι είχαν βάλει τη μαλακή, ήταν αναμφίβολα ένα απογοητευτικό τελείωμα μιας προσπάθειας που θα μπορούσε να είχε φτάσει μέχρι τη νίκη αν δεν έμενε στην πίστα η Alfa Romeo του Μπότας. Αλλά ο Τότο Βολφ επέμεινε πως "προτιμώ να πάρω το ρίσκο και να προσπαθήσω να κρατήσω την πρώτη θέση, παρά να συμβιβαστώ με τη 2η ή 3η θέση".
Ο οδηγός της ημέρας
Ο Μαξ Φερστάπεν ψηφίστηκε από το κοινό της Formula 1 ως ο οδηγός της ημέρας. Πράγματι ήταν ακόμη ένα Grand Prix που ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull έδειξε την ανωτερότητά του.
Είχε μία αγαστή συνεργασία με την ομάδα του, όσον αφορά στην επιλογή της στρατηγικής και έτσι είχε απάντηση σε όποια πίεση και αν έβαζε η Mercedes. Ακόμη και στην αρχή του αγώνα δεν απειλήθηκε ουσιαστικά από τον Λεκλέρ.
Τι ακολουθεί
Ο 16ος αγώνας της σεζόν της Formula 1 θα είναι και ο τελευταίος που θα πραγματοποιηθεί στην Ευρώπη. Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ταξιδεύει στην θρυλική Μόντσα, στην έδρα της Ferrari, με την ατμόσφαιρα που θα δημιουργήσουν οι τιφόζι να αναμένεται εντυπωσιακή.
Το τριήμερο ξεκινάει στις 9 Σεπτεμβρίου με τα ελεύθερα δοκιμαστικά. Στις 17:00 το Σάββατο (10/9) θα διεξαχθούν οι κατατακτήριες δοκιμές, ενώ ο αγώνας στις 11 Σεπτεμβρίου στις 16:00.