Formula 1, GP Ολλανδίας: Ο Ράσελ επικεφαλής του 1-2 της Mercedes, μπελάδες για Φερστάπεν στις πρώτες δοκιμές
O Τζορτζ Ράσελ και ο Λιούις Χάμιλτον σημείωσαν ένα απρόσμενο 1-2 για τη Mercedes στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP Ολλανδίας, καθώς ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων άφησε την RB18 του Μαξ Φερστάπεν ακινητοποιημένη στην πίστα.
Η εξαιρετικά αργή πίστα του Ζάντβουρτ προβάλλει για τις ομάδες της Formula 1 μια αντιδιαμετρική πρόκληση σε σχέση με την πίστα του Σπα στο Βέλγιο, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο - και φαίνεται πως οι απαιτήσεις της ολλανδικής πίστας, που φιλοξενεί αυτό το τριήμερο τον 15ο φετινό αγώνα της F1, είναι πιο ταιριαστές στις προδιαγραφές της Mercedes W13.
Ο Τζορτζ Ράσελ σημείωσε τον πρώτο χρόνο με σημαντική διαφορά, τριών δεκάτων, από τον ομόλογό του Λιούις Χάμιλτον - ενώ η πρώτη Ferrari, με τον Κάρλος Σάινθ και πάλι, ακολούθησε ένα ακόμη δέκατο πιο πίσω, στην 3η θέση.
Όμως στις δοκιμές αυτές ο Μαξ Φερστάπεν, πρωτοπόρος της βαθμολογίας και απόλυτος κυρίαρχος του τελευταίου αγώνα στο Βέλγιο, αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας της Red Bull RB18. Το κιβώτιο ταχυτήτων του Ολλανδού άρχισε να παρουσιάζει προβλήματα στην 4η και 5η σχέση, ώσπου έσπασε στην έξοδο της στροφής 2, περίπου στα 10 λεπτά της ωριαίας διαδικασίας των πρώτων δοκιμών στην πατρίδα του.
Ο Φερστάπεν σταμάτησε στην έξοδο της στροφής 4, αναγκάζοντας τους οργανωτές να διακόψουν τις δοκιμές με κόκκινες σημαίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα το πρωί δόθηκε στους μηχανικούς της Red Bull η άδεια από τη FIA να δουλέψουν στον πίσω άξονα του μονοθεσίου. Ο Ολλανδός δεν αναμένεται να δεχθεί ποινή θέσεων στην εκκίνηση για αλλαγή κιβωτίου, καθώς θα χρησιμοποιήσει ένα από τα παλαιότερα που διέθετε πριν τοποθετήσει το καινούριο στο Σπα.
Πίσω στις Mercedes, αναμφίβολα καρπώθηκαν στη γόμα που είχε στρωθεί στην άσφαλτο του Ζάντβουρτ βγαίνοντας στο τέλος με τη μαλακή γόμα για έναν τελευταίο γρήγορο γύρο. Δεν γνωρίζουμε τα καύσιμα του καθενός, αλλά οι διαφορές των δύο οδηγών της στην κορυφή πιθανότατα δεν αντιπροσωπεύουν την αληθινή δυναμική των μονοθεσίων αυτό το τριήμερο.
Πάντως, στην πίστα της Βουδαπέστης, σχεδόν εξίσου αργή και αντίστοιχης φιλοσοφίας με το Ζάντβουρτ, η Mercedes W13 ήταν αρκετά ανταγωνιστική (όπως έδειξε και η πολ ποζίσιον του Ράσελ εκεί) και αναμφίβολα θα είναι σε πολύ πιο ανταγωνιστική θέση σε σχέση με το Σπα.
Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τις προδιαγραφές της McLaren MCL36, η οποία με τον Λάντο Νόρις και τον Ντάνιελ Ρικιάρντο άφησε στην 6η θέση, έστω και για λίγα χιλιοστά, τη Ferrari F1-75 του Σαρλ Λεκλέρ. Τα πορτοκαλί μονοθέσια ήταν, επίσης, σχεδόν 6 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερα από τις Alpine των Φερνάντο Αλόνσο και Εστεμπάν Οκόν, που ακολούθησαν τον 7ο στους χρόνους Σέρτζιο Πέρεζ της RBR - που φάνηκε να έχει ξανά μπελάδες με τις ρυθμίσεις.
Όσο για τον Φερστάπεν, πριν την εγκατάλειψή του με το πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων είχε ανέβει στην κορυφή των χρόνων με τη σκληρή γόμα, με την οποία βγήκαν αρχικά οι οδηγοί στην πίστα του Ζάντβουρτ. Η διακοπή για να απομακρυνθεί η RB18 του Ολλανδού διήρκησε 10 λεπτά, και έπειτα βγήκε με τη μαλακή γόμα ο Χάμιλτον για να σημειώσει τον πρώτο χρόνο.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Άγγλος αγωνίζεται με παλαιότερη μονάδα ισχύος σε σχέση με εκείνη που είχε στο Σπα. Η τελευταία έχει σταλεί πίσω στο Μπρίξουορθ για επισκευή, μετά τη βίαιη προσγείωση του μονοθεσίου στο ατύχημα με τον Αλόνσο στον πρώτο γύρο.
Μέχρι το ημίωρο της διαδικασίας ο Σάινθ είχε τον πρώτο χρόνο, όταν όλοι ξεκίνησαν την προσομοίωση του αγώνα με τη μέση γόμα. Μόνο η Mercedes επέστρεψε με τη μαλακή, για να σημειώσει λίγο αργότερα τους δύο πρώτους χρόνους.