Formula 1, GP Ουγγαρίας: Ασύλληπτος Φερστάπεν, εκπληκτική Mercedes που έκανε το 2-3
Ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος εκκίνησε 10ος τον αγώνα, πήρε σπουδαία νίκη στο GP Ουγγαρίας. Εκπληκτική η Mercedes που έκανε ξανά το 2-3. Δεύτερος ο Χάμιλτον, τρίτος ο Ράσελ.
Μία μεγάλη νίκη πανηγύρισε ο Μαξ Φερστάπεν στο GP της Ουγγαρίας, την 8η του συγκεκριμένα τη φετινή σεζόν. Τι κι αν ξεκίνησε από την 10η θέση είδε πρώτος την καρό σημαία στο Hungaroring χάρη στην εξαιρετική στρατηγική της Red Bull και την καταστροφική στρατηγική της Ferrari.
Εκπληκτική και η Mercedes που κατάφερε να κάνει το 2-3 για δεύτερο σερί αγώνα. Ο Λούις Χάμιλτον που εκκίνησε έβδομος ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, ενώ ο poleman, Τζορτζ Ράσελ, ολοκλήρωσε το GP στην τρίτη θέση. Στην 4η θέση ο Σάινθ και 6ος ο Λεκλέρ.
Στην βαθμολογία των οδηγών, ο Ολλανδός είναι πρώτος με 258 πόντους, ενώ ο Μονεγάσκος ακολουθεί με 178, ενώ τρίτος είναι ο Μεξικανός της Red Bull, Σέρτζιο Πέρεζ με 173.
Πού κρίθηκε η νίκη
Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Ράσελ να κρατάει την πρώτη θέση και τους Σάινθ και Λεκλέρ να ακολουθούν. Σταδιακά, ο Μαξ Φερστάπεν άρχισε να κερδίζει θέσεις. Στον 17ο γύρο και μετά από pit-stop του δεύτερου οδηγού της Mercedes, o Λεκλέρ ήταν πρωτοπόρος, με τον Ολλανδό να έχει προβεί επίσης στην πρώτη του αλλαγή.
Ο Φερστάπεν κατάφερε να κάνει το undercut από νωρίς και ανέβηκε στην 4η θέση πίσω από τις Ferrari. Η μάχη ανάμεσα σε Λεκλέρ και Ράσελ συνεχιζόταν, με τον οδηγό της Ferrari να έχει το προβάδισμα. Στον 39ο γύρο ο Φερστάπεν ρίσκαρε στην στιγμή που έκρινε ουσιαστικά τον αγώνα.
Μπήκε για 2ο pit-stop έβαλε τη μέση γόμα και προσπάθησε να κάνει το undercut. Στον 41ο γύρο πέρασε τον Λεκλέρ για την 3η θέση, ενώ στη συνέχεια είχε τετ-α-κε. Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής δεν το έβαλε κάτω, πέρασε τον Μονεγάσκο και έθεσε τις βάσεις για τη νίκη. Καταστροφική για την Ferrari η στρατηγική που ακολούθησε.
Στο δεύτερο pit-stop επέλεξε να βάλει σκληρή γόμα στον Λεκλέρ και στη συνέχεια, τον έβαλε για τρίτο στοπ, ώστε να αλλάξει στα μεσαία ελαστικά. Οι ψιχάλες που έπεφταν δεν ήταν ικανές να δημιουργήσουν πρόβλημα, με τον Φερστάπεν να παίρνει μεγάλη νίκη. Νωρίτερα, ο Χάμιλτον μπόρεσε να περάσει Σάινθ και Ράσελ, ώστε να τερματίσει στη δεύτερη θέση.
Η φάση του αγώνα
Η φάση του αγώνα πραγματοποιήθηκε στον 45ο γύρο. Η στρατηγική της Reb Bull επέτρεψε στον Μαξ Φερστάπεν να βγει πίσω από τον Σαρλ Λεκλέρ. Στον 41ο γύρο ο Ολλανδός μπόρεσε να περάσει τον Λεκλέρ, αλλά είχε τετ-α-κε με αποτέλεσμα, ο Μονεγάσκος να κερδίσει πίσω τη θέση του.
Ωστόσο, ο Λεκλέρ δεν το έβαλε κάτω και τέσσερις γύρους αργότερα, κόλλησε πίσω από τον οδηγό της Ferrari και κατάφερε να τον προσπεράσει.
Μας εξέπληξαν
Παρά τη φετινή του αρτιότητα αλλά και παρότι είχε το ατυχές τετ-α-κε στο μέσον του αγώνα, ο Μαξ Φερστάπεν ξεδίπλωσε σήμερα ένα οδηγικό ρεσιτάλ πολύ μεγάλων πρωταθλητών - που αναμφίβολα προέρχεται από το διαρκές χτίσιμο της αυτοπεποίθησής του με τον αέρα, πλέον, του πρωταθλητή.
Ο Ολλανδός γίνεται όλο και καλύτερος αγωνιστικά, αλλά σήμερα εμφάνισε και τη διανοητική του ωρίμανση στην ανάλυση του αγώνα και στην εκτέλεση ενός τολμηρού στρατηγικού πλάνου που απαιτούσε την διαρκή πίεση του οδηγού στο απόλυτο όριο.
Η Mercedes σίγουρα εξέπληξε, επίσης, όχι επειδή κέρδισε τη Ferrari με τη στρατηγική της -τέχνη που δεν μπορεί να έχει ξεχάσει στους λίγους φετινούς μήνες μετά από 8 χρόνια πρωταθλητισμού- αλλά επειδή, απλά, την κέρδισε.
Πήρε και τις δύο θέσεις το βάρθου. Το πιο εντυπωσιακό είναι πως η ίδια η W13 την Παρασκευή στις ελεύθερες δοκιμές γλιστρούσε, είχε απότομα τινάγματα στο μέσον της στροφής, υπέστρεφε και υπέρστρεφε και μπλόκαρε ακόμα και τους πίσω τροχούς της. Το μηχανολογικό βάθος δεν εξανεμίζεται με ένα και μόνο προβληματικό μονοθέσιο, ούτε φυσικά και οι ικανότητες του Λιούις Χάμιλτον.
Εντυπωσιακός ήταν, τέλος, και ο Σεμπάστιαν Φέτελ, το πρόσωπο των ημερών λόγω της ανακοίνωσης της αποχώρησής του από τη F1 στο τέλος της σεζόν. Παρά το ατύχημα του Σαββάτου, που κατέστρεψε τη νέα πίσω πτέρυγα που δοκίμαζε, με ένα ελλιπές σε απόδοση μονοθέσιο κατάφερε να μπει στη δεκάδα.
Μας απογοήτευσαν
Χάνοντας έναν αγώνα που έμοιαζε δικός της, η Ferrari απέδειξε για μία ακόμη φορά ότι το να κατασκευάσεις ένα γρήγορο και ανταγωνιστικό μονοθέσιο είναι ξεχωριστό -και ίσως πιο εύκολο- εγχείρημα από το να χτίσεις μια ομάδα ικανή για πρωταθλητισμό στο ύψιστο επίπεδο της F1. Μένοντας επί μία 15ετία μακριά από αυτόν, είναι προφανές ότι η Scuderia χρειάζεται χρόνο για να το πετύχει, και ίσως αυτή η δυνατότητα ανάλυσης είναι κάτι που χρειάζεται ακόμη να χτίσουν και οι δύο οδηγοί της.
Η επιλογή ενός σετ γόμας -της σκληρής- για τον Λεκλέρ στο δεύτερό του pit-stop που ήταν εν γνώσει της ομάδας αναποτελεσματικό, και δεδομένου ότι ήταν πολύ νωρίς για τη μαλακή γόμα, εμφάνισε τη στρατηγική δυσλειτουργία της Scuderia σε έναν αγώνα που οι θερμοκρασίες ήταν πολύ χαμηλότερες του αναμενόμενου.
Επίσης, η Ferrari φάνηκε να μην έχει την ταχύτητα που προφανώς -με τις πρόσφατες δηλώσεις των Λεκλέρ και Μπινότο- πίστευε ότι είχε, ειδικά σε μια κλειστή και αργή πίστα που τη βόλευε, και αυτό είναι ανησυχητικό για εκείνη.
Απογοητευτικός, για ένα ακόμα GP, ήταν και ο Σέρτζιο Πέρεζ -που έμεινε 5ος την ώρα που ο teammate του κέρδιζε μια φαντασμαγορική νίκη- αλλά και οι McLaren και Alpine, που έδειξαν τις δύο προηγούμενες μέρες να έχουν την ταχύτητα αλλά δεν κατάφεραν να τις μεταφράσουν σε κάτι καλό στον αγώνα. Ακόμα χειρότερες ήταν οι Alpha Tauri και Haas, που αναβάθμισαν βαρέως τα μονοθέσιά τους στους δύο τελευταίους αγώνες και έμειναν εκτός δεκάδας.
Ο οδηγός της ημέρας
Το κοινό της Formula 1 επέλεξε τον Μαξ Φερστάπεν ως τον οδηγό της ημέρας. Απόλυτα δίκαιη η επιλογή, καθώς ο Ολλανδός οδηγός ξεκίνησε από τη 10η θέση και περνώντας όποιον έβρισκε μπροστά του ανέβηκε στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου.
Πλέον, ο παγκόσμιος πρωταθλητής διεύρυνε στους 80 βαθμούς τη διαφορά του από τον Σαρλ Λεκλέρ και είναι το αδιαμφισβήτητο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου και φέτος.
Τι ακολουθεί
Μετά το GP της Ουγγαρίας, η Formula 1 πάει... διακοπές. Το επόμενο Grand Prix είναι σε περίπου ένα μήνα. Συγκεκριμένα, στο Βέλγιο και το θρυλικό Spa, όπου θα συνεχιστεί η κόντρα της Red Bull με τη Ferrari και την Mercedes να έχει μπει επίσης στην εξίσωση, με δυναμικό τρόπο.
Το τριήμερο στο Βέλγιο ξεκινάει την Παρασκευή στις 26 Αυγούστου. Την επόμενη μέρα, είναι οι κατατακτήριες δοκιμές (17:00), ενώ ο αγώνας πραγματοποιείται την Κυριακή 28 Αυγούστου στις 16:00.