Formula 1, GP Ουγγαρίας: Ο Σάινθ ταχύτερος στο ξεκίνημα του τριημέρου
Ο Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari F1-75 ήταν 0,13'' ταχύτερος του Μαξ Φερστάπεν στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στο Χανγκαρόρινγκ, ενόψει του 13ου φετινού αγώνα της Formula 1, και ο Σαρλ Λεκλέρ τους ακολούθησε στα περίπου τρία δέκατα.
Στην πρώτη ωριαία διαδικασία των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα της Βουδαπέστης, οι οδηγοί και οι ομάδες αφοσιώθηκαν κυρίως στην κατανόηση και διαχείριση των ελαστικών στις συνθήκες καύσωνα που επικρατούσαν - και προς το τέλος με τον ταχύτερό του γύρο ο Κάρλος Σάινθ εκθρόνισε τον Μαξ Φερστάπεν και τη RBR από την κορυφή των χρόνων, με τη μαλακή γόμα.
Στο πρώτο ημίωρο οι τρεις πρωταγωνιστές της Formula 1 εναλλάσσονταν στην κορυφή της κατάταξης, καθώς βγήκαν ασυνήθιστα νωρίς με τη μαλακή γόμα της Pirelli. Σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί την τοποθέτησαν στο δεύτερο ημίωρο, για την προσομοίωση των δοκιμών κατάταξης.
Τότε ο Φερστάπεν έγινε ο πρώτος που έπεσε κάτω από το 1:19, με χρόνο 1:18.880, με τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο και στο τρίτο τμήμα της πίστας. Το πέρασμά του στο πρώτο παρέμεινε ταχύτερο μέχρι τέλους, αλλά στο γύρο που ο Σάινθ τελικά τον κέρδισε με χρόνο 1:18.750 o Ισπανός ήταν ο ταχύτερος όλων στο δεύτερο και τρίτο τμήμα του Χανγκαρόρινγκ.
Μιας πίστας αρκετά αργής για να ταιριάζει στις προδιαγραφές της Ferrari και να μην ευνοεί καθόλου το προβάδισμα τελικής ταχύτητας της Red Bull RB18.
Παρόλα αυτά, ο καύσωνας κάνει τα πράγματα πιο περίπλοκα από αυτό. Όπως εξηγεί ο Ντιέγκο Ιοβέρνο, επικεφαλής μηχανικός της Scuderia, οι μικρές ευθείες της ουγγρικής πίστας κάνουν δυσκολότερη την ψύξη των μηχανικών μερών. Γι' αυτό και "είναι σημαντικό να επιλέξουμε τις σωστές ρυθμίσεις ψύξης στις δοκιμές της Παρασκευής, ενώ είναι εξίσου σημαντικό να ελέγξουμε και τη θερμική καταπόνηση των ελαστικών σε αυτές τις συνθήκες", όπως είπε.
Κατά συνέπεια, οι ομάδες σήμερα δουλεύουν περισσότερο σε όλες αυτές τις παραμέτρους, παρά στην απόλυτη ταχύτητα σε έναν γύρο με τη μαλακή γόμα. Ο Λεκλέρ δεν απάντησε στο τέλος στους χρόνους των Σάινθ και Φερστάπεν, ενώ αντίθετα ο τέταρτος χρόνος του Λάντο Νόρις στο τέλος -εμπρός από τη Mercedes W13 του Τζορτζ Ράσελ και τη RB18 του Σέρτζιο Πέρεζ- ήταν και πάλι ενθαρρυντικός για τη McLaren.
Ο Πέρεζ έμπλεξα αρκετά στο κυκλοφοριακό στο μικρό και στενό Χανγκαρόρινγκ, και ήταν λιγότερο από ένα δέκατο ταχύτερος από τον Λιούις Χάμιλτον με την έτερη Mercedes W13. Πίσω από τον όγδοο Ντάνιελ Ρικιάρντο της McLaren, τη δεκάδα έκλεισαν οι δύο Alpine των Εστεμπάν Οκόν και Φερνάντο Αλόνσο - καθώς ο Ισπανός έχασε τον τελευταίου του γρήγορο γύρο λόγω μιας στιγμιαίας αποσταθεροποίησης της Α522 στην έξοδο μιας δεξιάς στροφής.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, που βρίσκεται στο επίκεντρο της δημοσιότητας αυτό το τριήμερο λόγω της ανακοίνωσής του πως θα αποσυρθεί από τη F1 στο τέλος της χρονιάς, έφτασε στην 11η θέση με τη νέα πίσω πτέρυγα της Aston Martin.
Σε αυτή τη μάχη των ομάδων μέσης δυναμικής, η Haas έμεινε αρκετά μακριά παρά τη μεγάλη αναβάθμιση της VF-22 - πιθανώς τη μοναδική της για φέτος, η οποία δείχνει εκ πρώτης όψεως να έχει αρκετές ιδέες από τις αεροδυναμικές επιλογές της Ferrari. Αλλά ίσως οι Κέβιν Μάγκνουσεν και Μικ Σουμάχερ να μην κυνηγούσαν τους χρόνους, σε αυτές τις ελεύθερες δοκιμές, αλλά τη συλλογή δεδομένων για όλες τις αεροδυναμικές αλλαγές του μονοθεσίου τους.
Ήταν ταχύτεροι μόνο από τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα, που αντικατέστησε και σήμερα τον Βάλτερι Μπότας στο κόκπιτ της Alfa Romeo -μόνο για τις πρώτες δοκιμές- και από τον Νίκολας Λατίφι της Williams.