Formula 1, GP Ουγγαρίας: Βροχή στη Βουδαπέστη, ταχύτερος στις τρίτες δοκιμές ο Λατίφι
Σε βροχερές συνθήκες, όπως όλα δείχνουν, θα διεξαχθούν σήμερα το απόγευμα οι δοκιμές κατάταξης του GP Ουγγαρίας. Στην τρίτη περίοδο δοκιμών, υπό βροχή στο Ουγγαρόρινγκ, τον πρώτο χρόνο σημείωσε στο τέλος με τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά ο Νίκολας Λατίφι της Williams.
Ο Νίκολας Λατίφι, που μάχεται να εξασφαλίσει τη θέση του στη Formula 1 το 2023, ήταν -με λιγότερο ανταγωνιστικό μονοθέσιο του φετινού πρωταθλήματος- έξι δέκατα ταχύτερος του Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari, εννέα δέκατα του Άλεξ Άλμπον με την έτερη Williams FW44 και 1,7 δευτερόλεπτα του πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB18.
Ήταν διαφορές ενδεικτικές των εναλλασσόμενων συνθηκών, και της βελτίωσης της πρόσφυσης της ιδανικής γραμμής στο τέλος της τρίτης αυτής περιόδου των δοκιμών - όταν και ο Λατίφι πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο. Αν ο καιρός παραμείνει βροχερός, τότε οι δοκιμές κατάταξης του GP Ουγγαρίας σήμερα στις 17:00 το απόγευμα αναμένεται να μεταμορφωθούν σε λοταρία.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έπεσε θύμα των συνθηκών αυτών, με ατύχημα που είχε 9 λεπτά πριν το τέλος και διέκοψε τη διαδικασία με κόκκινες σημαίες. Ο Γερμανός έχασε τον έλεγχο της AMR22 στην αριστερή στροφή 10, γλίστρησε και μετά από τετ-α-κε προσέκρουσε πλευρικά στις μπαριέρες. Δεν υπήρξαν περαιτέρω συνέπειες, και έξι λεπτά αργότερα οι δοκιμές ξεκίνησαν ξανά.
Η βροχή ήταν καταρρακτώδης πριν τις δοκιμές, προκαλώντας πλημμύρες στο πάντοκ. Αναμενόμενα, οι οδηγοί δεν βγήκαν αμέσως στην πίστα - και όταν το έκαναν, είχαν πλήρως βρόχινα ελαστικά. Ώσπου ο Φερνάντο Αλόνσο ρίσκαρε με τα ενδιάμεσα βροχής στις τέσσερις γωνίες της Alpine - για να διαπιστώσει, σύντομα, με αρκετά γλιστρήματα και διορθώσεις, ότι δεν είχε έρθει ακόμα η ώρα για αυτά.
Με τα πλήρως βρόχινα ο Λεκλέρ βρισκόταν επικεφαλής της κατάταξης για αρκετή ώρα, με χρόνο 1:43.364, και αυτό συνεχίστηκε όταν η βροχή εντάθηκε και πάλι. Οι δύο οδηγοί της RBR και της Mercedes δεν είχαν καν βγει στην πίστα μέχρι τότε.
Σε αυτές τις συνθήκες, η πλειοψηφία των οδηγών είχε παρατεταμένα γλιστρήματα και εξόδους από την πίστα - συμπεριλαμβανομένου και του Λεκλέρ. Οι συνθήκες όμως άρχισαν να βελτιώνονται περίπου στο ημίωρο της διαδικασίας, και τα λιμνάζοντα ύδατα σταδιακά να απομακρύνονται.
Ο Αλόνσο τότε επέστρεψε ξανά με την ενδιάμεση βρόχινη γόμα και ανέβηκε δεύτερος, με χρόνο 1:43.570, και αυτό προέτρεψε κι άλλους οδηγούς να κάνουν το ίδιο. Ο Φερστάπεν ήταν ο πρώτος από αυτούς, και σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, πριν τον περάσουν στην καρό σημαία αρχικά ο Λεκλέρ (παρά το τετ-α-κε του λίγο νωρίτερα), έπειτα ο Άλμπον και τέλος ο Λατίφι, καθώς σε κάθε δευτερόλεπτο η ιδανική γραμμή στέγνωνε όλο και περισσότερο.
Έτσι, ο Φερστάπεν έπεσε τελικά στην τέταρτη θέση, εμπρός από τον Τζορτζ Ράσελ -με μια Mercedes W13 που εμφάνιζε ιδιαίτερη δυσκολία στη θέρμανση των πίσω ελαστικών- και τον Φερνάντο Αλόνσο που μπήκε και πάλι στην εξάδα, και σε αυτές τις συνθήκες, με την Alpine A522. Ο Ισπανός ήταν 19 χιλιοστά ταχύτερος του Κάρλος Σάινθ, που με τις βελτιώσεις όλων στο τέλος έπεσε στην 7η θέση.