Formula 1, GP Σαουδικής Αραβίας: Η αλεπού Φερστάπεν, ο τζέντλεμαν Λεκλέρ, ο Πέρεζ και τα προβλήματα νεότητας
Τα TOP-5 συμπεράσματα από το Γκραν Πρι της Τζέντα, τον δεύτερο αγώνα της F1 για το 2022. Η Ολλανδή Αλεπού, ο Τζέντλεμαν και ο άτυχος Πέρεζ.
Όλα πήγαν καλά – αν και όχι για όλους… Είχαμε ματς τόσο για τη νίκη όσο και για τις πιο πίσω θέσεις, αλλά και έναν αγώνα χωρίς σοβαρά ευτράπελα - ατυχήματα δηλαδή. Η άσχημη έξοδος του Μικ Σουμάχερ το Σάββατο μας ανησύχησε είναι η αλήθεια σχετικά με την ασφάλεια στο ταχύτερο σιρκουί πόλης και τον δεύτερο πιο γρήγορο αγώνα του πρωταθλήματος μετά τη Μόνζα.
Ας δούμε όμως τα TOP-5 συμπεράσματα από το Γκραν Πρι της Τζέντα, τον δεύτερο αγώνα της F1 για το 2022.
1. Η Ολλανδή Αλεπού το φύλαγε για το τέλος
Το γνωρίζαμε πως η Red Bull ήταν καλύτερα προετοιμασμένη από τη Ferrari στον κρίσιμο τομέα των ελαστικών. Η αυστριακή ομάδα στα δοκιμαστικά είχε συγκεντρώσει δεδομένα με τη μεσαία γόμα που θα χρησιμοποιούσε στον αγώνα, σε αντίθεση με τους Ιταλούς που δεν πρόλαβαν καθώς οι οδηγοί της ομάδας είχαν μικροατυχήματα και τα μονοθέσιά τους χρειάστηκαν επισκευές.
Φαίνεται λοιπόν πως στον αγώνα ο Μαξ Φερστάπεν κρατούσε ένα σβέλτο ρυθμό έτσι ώστε να μένει κοντά στον Σαρλ Λεκλέρ, χωρίς όμως να τον πιέζει, περιμένοντας να εξαπολύσει την επίθεσή του στο τέλος. Όπως κι έκανε, στους τελευταίους 9 γύρους, μετά το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.
Η στρατηγική του Μαξ και της ομάδας του απέδωσε, αν και πρέπει να σημειώσουμε με αστερίσκο ότι στους τελευταίους 2 γύρους υπήρχαν κίτρινες σημαίες στο πρώτο sector της πίστας, κάτι που δεν ευνόησε τον Μονεγάσκο. Όπως και να έχει, απολαύσαμε μια πάρα πολύ ωραία μάχη!
2. Ο Τζέντλεμαν Λεκλέρ αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση
Πολύ ωραία αλλά και καθαρή μάχη! Να είστε σίγουροι πως αν η κόντρα των τελευταίων γύρων ήταν μεταξύ Φερστάπεν και Λιούις Χάμιλτον δεν θα ήταν έτσι. Εδώ πρέπει να δώσουμε τα εύσημα στον Λεκλέρ, ο οποίος αγωνίστηκε τίμια και "παρέσυρε" τον συνήθως θερμόαιμο Ολλανδό στην ίδια οδηγική λογική.
Στον πιλότο της Scuderia όμως αξίζει ο τίτλος του Τζέντλεμαν, αφού αμέσως μετά τον τερματισμό συνεχάρη τον Φερστάπεν για τη νίκη του στον ασύρματο! Και συνέχισε στις δηλώσεις του πριν το βάθρο, λέγοντας πως παρά την απογοήτευση απόλαυσε έναν πολύ δυνατό και καθαρό αγώνα. Ο Λεκλέρ διδάσκει ήθος τους συναθλητές του – και όχι μόνο!
3. Η Ferrari, η Red Bull και οι άλλοι
Το γνωρίζαμε από το Μπαχρέιν, αλλά πλέον είναι απολύτως βέβαιο. Η Ferrari και η Red Bull είναι σε δικό τους επίπεδο και καμία άλλη ομάδα στο grid αυτή τη στιγμή δεν δείχνει ικανή να τους ανταγωνιστεί.
Το καλό για το σπορ είναι πως οι δύο κορυφαίες ομάδες είναι πάρα πολύ κοντά μεταξύ τους, οπότε και το φετινό πρωτάθλημα αναμένεται συναρπαστικό.
4. Ο Μεξικανός θα κέρδιζε χωρίς τη μπλόφα των Ιταλών
Επιτρέψτε μου να επιμείνω σε αυτό που σκεφτόμουν πριν τον αγώνα: ότι δηλαδή ο Σέρτζιο Πέρεζ μπορούσε να πάρει τη νίκη. Ο Μεξικανός της Red Bull κέρδισε στην Τζέντα την πρώτη του pole position στην F1 και στο πρώτο κομμάτι του αγώνα ήταν άνετα πρώτος χωρίς να αγχώνεται ιδιαίτερα από τον Λεκλέρ που τον ακολουθούσε.
Ήταν όμως ο πιο άτυχος του αγώνα, καθώς μόλις άλλαξε ελαστικά μπήκε στην πίστα το safety car. Βασικά ήταν η Ferrari που έκανε μπλόφα στη Red Bull – και οι μηχανικοί της αυστριακής ομάδας "τσίμπησαν"! H Scuderia έβγαλε τους μηχανικούς στο pitlane υπαινισσόμενη ότι επίκειται πιτ-στοπ του Λεκλέρ για το undercut. Η άμεση αντίδραση της RBR ήταν να καλέσει μέσα τον Πέρεζ, αλλά σύντομα η Ferrari απέσυρε ξανά τους μηχανικούς της, αφήνοντας τον Μεξικανό να κάνει πιτ-στοπ μόνος του.
Με δεδομένα την ταχύτητα του μονοθεσίου του στις ευθείες και την ωριμότητα που έχει επιδείξει ο Πέρεζ τελευταία θα μπορούσε στη Σαουδική Αραβία να πάρει και τη δεύτερη νίκη της καριέρας του.
5. Προβλήματα νεότητας
Δεύτερος μόλις αγώνας με τα ολοκαίνουρια μονοθέσια και βλέπουμε πως τα μηχανικά προβλήματα είναι ακόμη αρκετά και διαφορετικά κάθε φορά. Στο προηγούμενο Grand Prix ήταν οι δύο Red Bull και η Alpha Tauri του Γκασλί που εγκατέλειψαν από βλάβη.
Σε αυτό ο Γιούκι Τσουνόντα δεν εκκίνησε καν, καθώς η Alpha Tauri δεν κατάφερε να λύσει το πρόβλημα, ενώ η McLaren του Ρικιάρντο, η Alpine του Αλόνσο και η Alfa Romeo του Μπότας παρέδωσαν το πνεύμα τους στον ίδιο γύρο μάλιστα! Ένα είναι σίγουρο: η αξιοπιστία θα παίξει και στους επόμενους αγώνες σημαντικό ρόλο, ακόμη και για το κυνήγι της νίκης.