Formula 1 GP Σαουδικής Αραβίας: Νικητής στην Τζέντα ο Πέρεζ, δεύτερος με τρομερό αγώνα ο Φερστάπεν
Ο Σέρτζιο Πέρεζ ήταν ο νικητής στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας με τον Φερστάπεν να τερματίζει πίσω του παρότι εκκίνησε από τη 15η θέση. Τρίτος ο Αλόνσο που πανηγύρισε το 100ο βάθρο της καριέρας του.
Η ανωτερότητα της Red Bull στην εκκίνηση της χρονιάς επιβεβαιώθηκε και στη Σαουδική Αραβία. Ο Σέρτζιο Πέρεζ ήταν εκείνος που είδε πρώτος καρό σημαία στην Τζέντα.
Πίσω του ήταν ο Μαξ Φερστάπεν με τον Ολλανδό να τερματίζει δεύτερος παρότι εκκίνησε από τη 15η θέση. Στο βάθρο για δεύτερο διαδοχικό αγώνα ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, με τη FIA να παίρνει πίσω την αρχική ποινή που του έδωσαν και πανηγύρισε το 100ο podium της καριέρας του.
Ο αγώνας: Ο Φερνάντο Αλόνσο πέρασε στην εκκίνηση τον Σέρτζιο Πέρεζ και έμεινε για τέσσερις γύρους μπροστά από τον Μεξικανό, ο οποίος ανέκτησε την πρωτοπορία όταν πια είχε ανοίξει το DRS, με την ταχύτερή του RB19.
Στο μεταξύ, πίσω από τον Ράσελ που έμεινε τρίτος με τη Mercedes W14, ο Λανς Στρολ με την Aston Martin κατάφερε να περάσει τον Κάρλος Σάινθ και τη Ferrari SF-23 για την 4η θέση. Τα πράγματα έμειναν έτσι στην πρώτη πεντάδα για τους επόμενους δέκα γύρους, οπότε ο Στρολ μπήκε νωρίτερα από όλους για το πρώτο του πιτ-στοπ, ώστε να καλυφθεί από το undercut του Σάινθ.
Στο μεταξύ, οι Λεκλέρ και Φερστάπεν είχαν ανέβει -με την είσοδο του Στρολ στα πιτς- στην 5η και 6η θέση, από την 12η και 15η που εκκίνησαν αντίστοιχα. Στον 16ο γύρο η Ferrari κάλεσε τον Σάινθ για αλλαγή ελαστικών ώστε να καλυφθεί από τον Στρολ, όπως και κατάφερε, και έναν γύρο αργότερα τον Λεκλέρ - που απειλούνταν, πλέον, από τον Φερστάπεν.
Όμως λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, ένα μηχανικό πρόβλημα της Aston Martin AMR23 του Λανς Στρολ ανάγκασε τον Καναδό να σταματήσει στην πίστα, και έφερε το όχημα ασφαλείας. Ήταν εξαιρετικά ατυχής η Ferrari στο χρονισμό των πιτ-στοπς της, καθώς όλοι όσοι ήταν μπροστά της εκμεταλλεύτηκαν το όχημα ασφαλείας για να κάνουν τα δικά τους πιτ-στοπς.
Έτσι, οι Σάινθ και Λεκλέρ έμειναν πίσω από τις Red Bull, την Aston Martin του Αλόνσο και τις Mercedes, και μετά την επανεκκίνηση του αγώνα -όταν αποχώρησε το όχημα ασφαλείας- δεν κατάφεραν να μείνουν στο ρυθμό των τελευταίων.
Από την 4η θέση ο Φερστάπεν δεν δυσκολεύτηκε καθόλου να περάσει τις πιο αργές Mercedes του Ράσελ και Aston Martin του Αλόνσο, και να ανέβει στη δεύτερη θέση - περίπου 5'' πίσω από τον πρωτοπόρο Πέρεζ.
Τότε φαινόταν ότι ο Ολλανδός είχε βλέψεις νίκης, δεδομένης της ανώτερης ταχύτητάς του από τον Πέρεζ όλο το περασμένο διήμερο. Αλλά ο Μεξικανός δεν έκανε το παραμικρό λάθος, κρατούσε σταθερά λυσσαλέο ρυθμό και δεν άφησε τη διαφορά του από τον Μαξ να πέσει κάτω από τα 4'' δευτερόλεπτα σε κανένα σημείο μέχρι την καρό σημαία.
Στο μεταξύ, πιο πίσω, με το πιτ-στοπ του υπό το όχημα ασφαλείας, ο Χάμιλτον πήρε το ρίσκο να βάλει τη μέση γόμα - σε αντίθεση με τους άλλους πρωτοπόρους, που είχαν επιλέξει τη σκληρή. Αυτό επέτρεψε στον επτάκις πρωταθλητή να περάσει τον Σάινθ και να φτάσει σε απόσταση αναπνοής από τον ομόλογό του, Ράσελ.
Ωστόσο, η άμυνα του Ράσελ και η επίθεση του Χάμιλτον δεν κατέληξε σε δυσάρεστες εξελίξεις για τη Mercedes, ώσπου πλέον ο Λιούις μείωσε το ρυθμό του για να προστατεύσει τη μαλακότερη γόμα του και να διασφαλίσει ότι θα έφτανε στον τερματισμό.
Παράλληλα, ο Αλόνσο κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά του από τον Ράσελ σε επίπεδα ασφαλείας, και μέχρι το τέλος να την ανεβάσει οριακά πάνω από τα 5'' για να καλυφθεί από το διαφαινόμενο ενδεχόμενο νέας ποινής σε σχέση με την εκτέλεση της πρώτης από την ομάδα του, στο πιτ-στοπ του Ισπανού.
Όμως, οι αγωνοδίκες είχαν άλλη άποψη: επέβαλλαν ποινή 10'' στην Aston Martin και στον Αλόνσο μετά την τελετή του βάθρου, διότι κάποιος εκ των μηχανικών επενέβη στην AMR23 πριν από την παρέλευση των 5'' της ποινής που εξέτειε ο Ισπανός. Έτσι, ο Ισπανός έπεσε στην 4η θέση (καθώς είχε διαφορά 11'' από τον πέμπτο Χάμιλτον) και ο Ράσελ τυπικά κατέκτησε την τρίτη θέση του βάθρου εκ των υστέρων.
Πιο πίσω, οι Σάινθ και Λεκλέρ με τις δύο Ferrari έκαναν μοναχικό αγώνα στην 6η και 7η θέση, καθώς δεν μπορούσαν να απειλήσουν τον Χάμιλτον - παρότι έμειναν στα 4'' κοντά στον Άγγλο. Πέραν της ατυχίας του χρονισμού των πιτ-στοπς της, η Scuderia ήταν απογοητευτική απόψε, καθώς είχε το χειρότερο ρυθμό στις συστοιχίες γύρων από τις τέσσερις κορυφαίες ομάδες.
Και μάλιστα σε ένα σιρκουί με πολύ λιγότερο τραχιά άσφαλτο από του Μπαχρέιν, που συνεπώς καταπονεί τα ελαστικά πολύ λιγότερο. Καθώς και, επίσης, σε ένα σιρκουί με πολύ μεγάλες ευθείες και πολλές γρήγορες στροφές, στις οποίες η Ferrari -κατά τα λεγόμενά της- έχει βελτιωθεί σημαντικά φέτος με την SF-23.
Η Alpine ήταν η κορυφαία ομάδα της μάχης της μέσης δυναμικής, καθώς οι Εστεμπάν Οκόν και Πιέρ Γκασλί είχαν στα χέρια τους μια πολύ πιο αποδοτική Α523 σε σχέση με το Μπαχρέιν και κατέκτησαν τις θέσεις 8-9, εμπρός από τον Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas που έκανε προς το τέλος ένα όμορφο προσπέρασμα στον Γιούκι Τσουνόντα της Alpha Tauri για να κλείσει τη δεκάδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο τέλος της κατάταξης εντελώς απρόσμενα βρέθηκε ο Βάλτερι Μπότας της Alfa Romeo, πίσω από τον Λάντο Νόρις της McLaren. Η αγγλική ομάδα βρέθηκε, μάλιστα, σε δύσκολη θέση, όταν ο πρωτοεμφανιζόμενός της Όσκαρ Πιάστρι απείλησε στους τελευτίους γύρους τον Νόρις και κατάφερε να τον περάσει, και έπειτα ανέβηκε στην 15η θέση περνώντας και τη Williams του Λόγκαν Σάρτζεαντ.
Μετά τα δύο πρώτα φετινά GP της Formula 1 στην Αραβία, στο Μπαχρέιν και απόψε στη Τζέντα, το σπορ ταξιδεύει ανατολικά για τον τρίτο του φετινό γύρο, για το GP Αυστραλίας στις 2 Απριλίου.