Formula 1 - GP Σαουδικής Αραβίας: Τα μυστικά της πίστας της Τζέντα
Δείτε τις TOP 5 πληροφορίες για την πίστα του GP Σαουδικής Αραβίας, τις προκλήσεις που επιφυλάσσει για τους οδηγούς, τα μονοθέσια και τα ελαστικά.
Το GP Σαουδικής Αραβίας είναι από τα νεότερα στο καλαντάρι της Formula 1, καθώς διεξάγεται από το 2021. Στους δυο αγώνες που έχουν γίνει ως τώρα στη γρήγορη πίστα της Τζέντα, το αποτέλεσμα ήταν απρόβλεπτο λόγω της συχνής εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας, με αποτέλεσμα οι διαφορές να εκμηδενίζονται και ο αγώνας να αρχίζει ουσιαστικά από την αρχή.
Στο περσινό GP η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είχε ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι οδηγοί να κάνουν την πρώτη αλλαγή ελαστικών νωρίς και να τερματίσουν τον αγώνα με τη σκληρή γόμα. Είδαμε τους Μαξ Φερστάπεν και Σαρλ Λεκλέρ να δίνουν μια επική μεταξύ τους μάχη, με τον Ολλανδό να κερδίζει τελικά με διαφορά μικρότερη του δευτερολέπτου.
Παρά την απόλυτη επικράτηση της Red Bull στον πρώτο αγώνα της σεζόν, στη Τζέντα η εικόνα ενδέχεται να είναι διαφορετική. Και αυτό επειδή στο Μπαχρέιν καθοριστικό ρόλο έπαιζε η ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των στροφών και η σταθερότητα στο φρενάρισμα, ενώ στη Τζέντα αντίθετα παίζουν κυρίαρχο ρόλο τα πλευρικά φορτία.
GP Σαουδικής Αραβίας 2023 / Τζέντα, 3-5 Μαρτίου 2023
- Πρώτο GP: 2021
- Μήκος πίστας: 6,174 km
- Γύροι: 50
- Συνολική διαδρομή: 308,45 km
- Ρεκόρ γύρου: Λιούις Χάμιλτον, 1:30.734 (2021)
- Νικητής 2022: Μαξ Φερστάπεν / Red Bull Racing
Δες όλες τις πίστες του πρωταθλήματος F1 2023 στο Μεγάλο Αφιέρωμα του SPORT24.
5 HOT πληροφορίες για το GP Σαουδικής Αραβίας 2023
- Ο αγώνας γίνεται στους δρόμους της Τζέντα και, όπως και στα Γκραν Πρι του Μπαχρέιν, της Σιγκαπούρης και του Άμπου Ντάμπι, πραγματοποιείται το βράδυ με φώτα. Είναι η ταχύτερη πίστα σε δρόμους πόλης και η δεύτερη ταχύτερη στο καλαντάρι της Formula 1, μετά τη Μόντσα. Η μέση ωριαία ταχύτητα εδώ κυμαίνεται στα 250 km/h, ενώ η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τα 300 km/h.
- Το Γκραν Πρι της Σαουδικής Αραβίας έχει 50 γύρους, ενώ είναι το GP της F1 με τις περισσότερες στροφές: 27! Η στροφή 13 έχει κλίση 12 μοιρών και αυτό βοηθά την συνεχή ροή της διαδρομής που δίνει τον δεύτερο ταχύτερο ρυθμό στο γύρο, μετά τη Μόντσα.
- Η πίστα σχεδιάστηκε πριν 3 χρόνια και βελτιώνεται συνεχώς από τότε. Φέτος υπάρχει νέα σηματοδότηση στις εξόδους διαφυγής, ενώ κάποια κερμπ είναι πιο ήπια. Μερικοί τοίχοι άλλαξαν θέση όπως αυτοί στις στροφές 8 και 10 ώστε να βελτιωθεί η ορατότητα στην είσοδο, αλλά και στη στροφή 23 για να μειωθεί η ταχύτητα διέλευσης. Επίσης, άλλαξε το σημείο που βρίσκεται ο αισθητήρας ο οποίος καθορίζει αν θα ανοίξει το τρίτο DRS, στην τελευταία φουρκέτα πριν την κύρια ευθεία, έτσι ώστε να μην το εκμεταλλεύονται οι οδηγοί και φρενάρουν επικίνδυνα σε σημείο που θα έπρεπε να επιταχύνουν.
- Η διαδρομή προσφέρει μεσαία επίπεδα πρόσφυσης αλλά η άμμος που φέρνει ο αέρας, από την παραλία της Κόκκινης Θάλασσας που βρίσκεται δίπλα, επηρεάζει την χαμηλή τραχύτητα της ασφάλτου. Η πίστα δεν είναι απαιτητική σε πρόσφυση στην έξοδο των στροφών ή σε σταθερότητα στο φρενάρισμα. Τα πλευρικά φορτία πιέζουν περισσότερο τα λάστιχα και η σταθερότητα στις γρήγορες καμπές έχει τον πρώτο λόγο.
- Η Pirelli επέλεξε για την Σαουδική Αραβία την C2 ως P Zero λευκή σκληρή γόμα, την C3 ως P Zero κίτρινη μέση γόμα και την C4 ως P Zero κόκκινη μαλακή γόμα.
ΠΗΓΕΣ: PIRELLI, FORMULA1.COM