Formula 1, GP Σιγκαπούρης: Νικητής ο Πέρεζ, άφησε πίσω του τον Λεκλέρ
Ο Σέρτζιο Πέρεζ ήταν ο νικητής στο GP της Σιγκαπούρης, ωστόσο ο Μεξικανός εξετάζεται από τους αγωνοδίκες για πιθανή παρατυπία στην επανεκκίνηση μετά το όχημα ασφαλείας. Δεύτερος ο Λεκλέρ, τρίτος ο Σάινθ.
Μια μεγαλειώδης νίκη πήρε στο GP Σιγκαπούρης ο Σέρτζιο Πέρεζ. Ο Μεξικανός πέρασε στην εκκίνηση τον Σαρλ Λέκλερ και έκτοτε άντεξε μέχρι το τέλος, τόσο στα safety car που προέκυψαν όσο και στην επίθεση του Λεκλέρ στο τέλος.
Ωστόσο, ο Πέρεζ εξετάζεται από τους αγωνοδίκες για πιθανή παρατυπία στην επανεκκίνηση μετά το όχημα ασφαλείας. Βέβαια, στον τερματισμό είχε διαφορά μεγαλύτερη των 5 δευτερολέπτων (για την ακρίβεια 7,5) κάτι που σημαίνει ότι ακόμα και αν δεχτεί ποινή δεν θα χάσει την πρώτη θέση.
Η μόνη περίπτωση να αλλάξει κάτι είναι μόνο εάν ο Μεξικανός δεχτεί δύο ποινές πέντε δευτερολέπτων. Αυτή ήταν και η ενημέρωση του Λεκλέρ από τους ανθρώπους της Ferrari, με τον Μονεγάσκο να είναι δεύτερος και ο Σάινθ τρίτος.
Πού κρίθηκε η νίκη
Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, η νίκη κρίθηκε στην εκκίνηση, όταν ο Πέρεζ πέρασε επικεφαλής. Ήταν βέβαια δεδομένο ότι οι καιρικές συνθήκες και οι συνθήκες της πίστας θα έπαιζαν το ρόλο τους στην εξέλιξη του αγώνα, αλλά τελικά ο Τσέκο άντεξε.
Όσο περνούσε η ώρα και η πίστα στέγνωνε, η Ferrari επέλεξε να βάλει πρώτη τον Λεκλέρ στα πιτς για αλλάξει σε ελαστικά σλικ (μέση γόμα). Ωστόσο το πιτ στοπ του Μονεγάσκου ήταν πολύ αργό (5,3'') με αποτέλεσμα να μην αποδώδει η προσπάθεια για undercut και να παραμείνει πίσω από τον Πέρεζ.
Η φάση του αγώνα
Έτσι όπως εξελίχθηκε ο αγώνας όσα έγιναν στην εκκίνηση έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. Ο Πέρεζ δήλωσε πριν το GP Σιγκαπούρης ότι θα επιτεθεί στην πρώτη στροφή στον Λεκλέρ και το έκανε πράξη.
Ο Μεξικανός με τη βοήθεια της δύναμης του κινητήρα της Red Bull κατάφερε να προσπεράσει τον Μονεγάσκο και να βρεθεί σε θέση οδηγού.
Θα ήταν βέβαια παράλειψη να μην αναφερθούμε στα λάθη των Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν, που γλίστρησαν σε διαφορετικό σημείο του αγώνα ο καθένας, διακινδυνεύοντας μια εγκατάλειψη.
Ο οδηγός της ημέρας
Από τους θεατές ψηφίστηκε ως Οδηγός της Ημέρας ο Σέρτζιο Πέρεζ για την επιβλητική νίκη του, ωστόσο θεωρούμε πως ο τίτλος θα μπορούσε να πάει στον Ντάνιελ Ρικάρντο. Ο Αυστραλός ήταν εξαιρετικός και κέρδισε έντεκα θέσεις για να ολοκληρώσει τον αγώνα του στην πέμπτος.
Μας εξέπληξαν
Μετά το θρίαμβό του στο Μονακό, η σημερινή δεύτερη φετινή νίκη του Σέρτζιο Πέρεζ -κατά ομολογία του η καλύτερη της καριέρας του- ήταν ακόμα πιο σημαντική δεδομένης της αρνητικής για εκείνον και ευνοϊκής για τον Φερστάπεν τροπή της εξέλιξης της RB18 που επέλεξε η RBR από το τέλος της Άνοιξης.
Εκτός από μια αλάνθαστη επίδοση υπό πολλές διαφορετικές παραμέτρους, όπως πέντε περιόδους εικονικού ή κανονικού οχήματος ασφαλείας, της πίστας που γλιστρούσε και δεν έλεγε να στεγνώσει, του undercut και της ασφυκτικής πίεσης του Λεκλέρ και της Ferrari, ο Μεξικανός σήμερα διακρίθηκε για τον τρόπο που έφερε ξανά την RB18 στα μέτρα του.
Η Ferrari τα έκανε όλα σωστά, αλλά το undercut που επιχείρησε στον Πέρεζ δεν δούλεψε διότι στο γύρο εξόδου του Λεκλέρ δεν ήταν εφικτό να θερμανθεί αρκετά γρήγορα η μέση γόμα. Ούτε καν η απώλεια της πρώτης θέσης στην εκκίνηση από τον Λεκλέρ δεν ήταν ένα λάθος, διότι η πλευρά του Πέρεζ ήταν πιο στεγνή.
Απλώς, η Scuderia έπεσε και πάλι θύμα της ανώτερης ταχύτητας της RB18 στις ευθείες - καθώς ο Μονεγάσκος δεν κατάφερε να περάσει τον Μεξικανό ούτε με το DRS. Και έπειτα της φθοράς των ελαστικών του Λεκλέρ στους γύρους που προσπαθούσε να περάσει τον Πέρεζ, και έφθειρε τη γόμα στο «βρώμικο αέρα» της RB18.
Μας απογοήτευσαν
Η μόνη απογοητευτική πτυχή της Ferrari ήταν ότι έδειξε να αναμένει την ποινή στον Πέρεζ για να πάρει μια νίκη που ο Μεξικανός άξιζε πέρα για πέρα. Από την άλλη, αυτό ήταν ένα από τα σπάνια τριήμερα που η RBR και ο Φερστάπεν τα θαλάσσωσαν, αρχικά το Σάββατο με τα καύσιμα που άφησαν τον Ολλανδό στην 8η θέση της εκκίνησης, και έπειτα με την ανυπομονησία του πρωταθλητή να περάσει τον Νόρις, που τον ανάγκασε να κάνει ένα βίαιο φρενάρισμα και μοιρά και δεύτερο πιτ-στοπ.
Ούτε για τη Mercedes πήγε τίποτα καλά, σε ένα GP που οι συνθήκες και το σιρκουί ήταν τα πλέον ταιριαστά για τη W13, φέτος. Ο Λιούις Χάμιλτον δείχνει να κάνει ασυνήθιστα λάθη υπό αυτήν την πίεση, ενώ ο Τζορτζ Ράσελ για πρώτη φορά έδειξε σημάδια λαθών - που τον έστειλαν τρεις φορές στα πιτς για αλλαγές ελαστικών.
Σε αντίθετη με τη McLaren που με αρτιότητα σήμερα άρπαξε κάθε ευκαιρία για να περάσει την Alpine στη μάχη της 4ης θέσης των κατασκευαστών, η γαλλική ομάδα με τη διπλή της εγκατάλειψη λόγω κινητήρα απέδειξε ξανά ότι ο Φερνάντο Αλόνσο την έπεφτε πολύς. Αν και, με τη νεότητα του σχεδιασμού του καινούριου κινητήρα της Renault, τέτοια προβλήματα είναι αναμενόμενα.
Στην ευρύτερη εικόνα, είναι απολύτα απογοητευτικό ότι τα σιρκουί δρόμων πόλεων αυξάνονται στο πρόγραμμα, καθώς κάθε παραμικρό συμβάν απαιτεί την έξοδο του οχήματος ασφαλείας - αλλάζοντας ολοσδιόλου τα δεδομένα. Εκτός κι αν αυτό είναι το ζητούμενο.
Τι ακολουθεί
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 συνεχίζεται στην Ασία και συγκεκριμένη στην Ιαπωνία. Το τριήμερο στην πίστα της Σουζούκα ξεκινάει στις 7 Οκτωβρίου με τις ελεύθερες δοκιμές. Το Σάββατο 8 Οκτωβρίου και στις 9 το πρωί (ώρα Ελλάδος) θα διεξαχθούν οι κατατακτήριες δοκιμές, ενώ ο αγώνας είναι την Κυριακή 9 Οκτωβρίου στις 8:00.