Formula 1, GP Σίλβερστοουν: Ο ηρωικός Σάινθ την πρώτη νίκη της καριέρας του, αγρίμι ο δεύτερος Πέρεζ
Ο Κάρλος Σάινθ κατάφερε να πάρει την πρώτη νίκη της καριέρας του βλέποντας την καρό σημαία στο GP της Μεγάλης Βρετανίας. Δεύτερος ο Πέρεζ με εκπληκτική οδήγηση και τρίτος ο Χάμιλτον που άφησε εκτός βάθρου τον Λεκλέρ.
Ο αγώνας του GP της Μεγάλης Βρετανίας δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς εξαιτίας του ατυχήματος του Τσόου. Ωστόσο, το Grand Prix στο Σίλβερστοουν προσέφερε συγκινήσεις και σασπένς έως το φινάλε. Ο Κάρλος Σάινθ κατάφερε να πάρει την πρώτη νίκη της καριέρας του εκμεταλλευόμενος την κακή στρατηγική που ακολούθησε ο Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος τερμάτισε στην 4η θέση αν και προπορευόταν πριν από την εγκατάλειψη του Οκόν στον 39ο γύρο.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ, παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε από την αρχή του αγώνα, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο το μονοθέσιο του και την στρατηγική της Red Bull για να ανέβει στην 2η θέση προς το φινάλε. Επικές μάχες έδωσε και ο Χάμιλτον, ο οποίος ανέβηκε στο βάθρο για δεύτερη συνεχόμενη φορά. Έχασε έδαφος ο Φερστάπεν, που ολοκλήρωσε τον αγώνα 7ος εξαιτίας προβλημάτων στο μονοθέσιο του.
Στην κατάταξη των οδηγών ο Μαξ Φερστάπεν παραμένει στην κορυφή με 181 πόντους. Ακολουθεί ο Πέρεζ με 147, ενώ κοντά βρίσκονται οι Λεκλέρ και Σάινθ με 138 και 127 πόντους αντίστοιχα.
Πού κρίθηκε η νίκη
Στην επανεκκίνηση του αγώνα μετά το σοβαρό ατύχημα του Τσόου, έγινε μεγάλη μάχη ανάμεσα στους πρωτοπόρους. Ο Σάινθ κατάφερε να κρατήσει δεύτερο τον Φερστάπεν, ενώ επαφή είχαν οι Λεκλέρ - Πέρεζ, με τον Μεξικανό να μπαίνει στα pits με πρόβλημα και να βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις. Στον 9ο γύρο ο Σάινθ έχασε τα ηνία από τον Φερστάπεν προσωρινά.
Συγκεκριμένα, ο Ολλανδός αντιμετώπισε πρόβλημα στο μονοθέσιό του και συγκεκριμένα στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Αρχικά νόμιζε πως πρόκειται για κλατάρισμα, ωστόσο το ζήτημα παρέμενε και μετά την αλλαγή. Ως εκ τούτου η μάχη μεταφέρθηκε μεταξύ του Σάινθ και του Λεκλέρ, με τον Χάμιλτον να παραμένει κοντά. Μετά τις αλλαγές ελαστικών, ο Ισπανός συνέχιζε μπροστά από τον Λεκλέρ, αλλά ο επτά φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής αργούσε να μπει στα pits, θέλοντας να δημιουργήσει πλεονέκτημα.
Μετά την επιστροφή της Scuderia στην κορυφή, στον 30ο γύρο η Ferrari έδωσε την εντολή: να αφήσει τον Λεκλέρ να περάσει, καθώς ο Σάινθ δεν πέτυχε το στόχο χρόνου που η ομάδα του έθεσε στον τελευταίο γύρο. Λίγο νωρίτερα είχαν ενημερωθεί οι δύο οδηγοί πως είναι ελεύθεροι να παλέψουν. O Mονεγάσκος πέρασε πρωτοπόρος, με τον Χάμιλτον να πέφτει στην 3ην θέση μετά το pit stop.
Στον 40ο γύρο ο Οκόν εγκατέλειψε και προκάλεσε αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Σάινθ και ο Χάμιλτον έβαλαν softs και ήταν έτοιμοι για επίθεση προς το φινάλε. Αυτή ήταν και η απόφαση που έκρινε τον αγώνα. Ο Ισπανός, παρά τις εντολές να κρατήσει απλώς πίσω τον Βρετανό της Mercedes, έδωσε τη μάχη του και ήταν νικητής. Την ίδια ώρα ο Πέρεζ προσπέρασε τον Χάμιλτον και πίεζε τον Λεκλέρ, τον οποίο προσπέρασε για τη δεύτερη θέση, με τους τρεις να δίνουν επική μάχη.
Τελικά ο Μονεγάσκος δεν κατάφερε να κρατήσει ούτε την τρίτη θέση, με τον επτά φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να ανεβαίνει στο βάθρο. Καταστροφική στρατηγική για τον Λεκλέρ, μεγάλη νίκη για τον Σάινθ.
Η φάση του αγώνα
Η φάση του αγώνα δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από το τρομακτικό ατύχημα στην πρώτη εκκίνηση του αγώνα. Ο Γκασλί χώθηκε ανάμεσα σε Ράσελ και Τσόου. Είχε επαφή με το μονοθέσιο του Βρετανού, ο οποίος έχασε τον έλεγχο και έπεσε πάνω στην Alfa Romeo, η οποία αναποδογύρισε.
Η κόκκινη σημαία βγήκε και άπαντες ανησυχούσαν, για την υγεία του Κινέζου. Έπειτα από αρκετή ώρα υπήρξε η ενημέρωση πως έχει τις αισθήσεις του και βρίσκεται στο ιατρικό κέντρο. Στο νοσοκομείο μεταφέρθηκε και ο Άλμπον, ο οποίος είχε επίσης περιστατικό.
Ο αγώνας επανεκκίνησε με standing start μετά από περίπου 50 λεπτά, με την σειρά των κατατακτηρίων, παρότι ο Φερστάπεν είχε περάσει τον Σάινθ. Ο λόγος ήταν πως δεν είχαν ολοκληρώσει όλα τα μονοθέσια τον πρώτο γύρο πριν από την κόκκινη σημαία.
Μας εξέπληξαν
Σίγουρα ο Σέρτζιο Πέρεζ, που από την τελευταία θέση που βρέθηκε μετά τον πρώτο γύρο της επανεκκίνησης ανέβηκε ως τη δεύτερη, δίνοντας ορισμένες από τις πιο φαντασμαγορικές μάχες των τελευταίων ετών στη F1 με τους Λεκλέρ και Χάμιλτον. Βεβαίως, ο Μεξικανός βοηθήθηκε πολύ από το όχημα ασφαλείας για την Alpine του Οκόν, που του έδωσε "δωρεάν" το δεύτερό του pit-stop και δεν έχασε την 4η θέση. Αλλά η επέλασή του ήταν εκθαμβωτική.
Έπειτα, εντυπωσιακός ήταν και ο Λιούις Χάμιλτον, στο πρώτο τριήμερο που κέρδισε κατά κράτος τον Τζορτζ Ράσελ. Ο επτάκις πρωταθλητής πήρε το μέγιστο από μια σημαντικά βελτιωμένη, με πολύ λιγότερες αναπηδήσεις Mercedes W13, και έδειξε την παλιά καλή του ψυχολογία. Ο Αλόνσο ήταν ο κλασσικός Αλόνσο μπαίνοντας την πεντάδα, και κερδίζοντας τον εξίσου αποδοτικό Νόρις.
Τέλος, ο Μικ Σουμάχερ με τους πρώτους του βαθμούς στη Formula 1 (με την 8η θέση) έδωσε τις απαντήσεις που έπρεπε, μετά από τις διαδοχικές αμφισβητήσεις από την ίδια του την ομάδα τις τελευταίες εβδομάδες.
Μας απογοήτευσαν
Η Ferrari βρέθηκε σε πολύ δυσμενή θέση με τον Σαρλ Λεκλέρ όταν βγήκε το όχημα ασφαλείας για την Alpine του Οκόν. Δεν είναι εύκολη η απόφαση να μπεις στα πιτς όντας επικεφαλής του αγώνα, και να απωλέσεις την πρώτη θέση - τον ίδιο γρίφο είχε και η Mercedes με τον Λιούις Χάμιλτον στο Άμπου Ντάμπι πέρσι, μετά το ατύχημα του Λατίφι. Και επίσης τότε ο Λιούις δεν μπήκε στα πιτς.
Όπως ο Φερστάπεν τότε, έτσι και οι Σάινθ και Χάμιλτον σήμερα είχαν την πολυτέλεια να δουν τι θα έκανε ο Λεκλέρ, αν θα έμπαινε τα πιτς, και να κάνουν εκείνοι το αντίθετο. Όπως και έγινε, και βγήκαν και οι δύο με φρέσκια γόμα έναντι της παλιάς σκληρής του Λεκλέρ. Θα ήταν εύκολη η απόφαση της Ferrari να καλέσει τον Λεκλέρ, να του βάλει φρέσκια μαλακή γόμα και να τον εξαπολύσει ξανά απέναντι στους Σάινθ και Χάμιλτον αν εκείνοι δεν έμπαιναν; Εκ των υστέρων ναι. Αλλά έχοντας την πρωτοπορία του αγώνα, αυτή είναι μια δύσκολη απόφαση.
Πάντως, πρέπει να ειπωθεί ότι η Scuderia έμεινε πιστή στη δέσμευσή της να μην δώσει προτεραιότητα σε κάποιον από τους δύο οδηγούς, και όταν χρειάστηκε -όταν απειλούσε ο Χάμιλτον μετά το μέσον του αγώνα άφησε τους δύο οδηγούς της να μονομαχήσουν. Χρειάστηκε αρκετό θάρρος για αυτή την απόφαση.
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν έκανε τίποτα λάθος, τουλάχιστον οδηγικά, αλλά πλήρωσε ένα βίαιο πέρασμα από ένα κερμπ που κατέστρεψε στο δάπεδο της RB18 στον 20ό γύρο. Σίγουρα, τέλος, αυτή δεν ήταν μια καλή μέρα για τον Ρικιάρντο, δεδομένης της 6ης θέσης του Νόρις, αλλά ούτε και για τον Τσουνόντα που προκάλεσε το διπλό τετ-α-κε των δύο Alpha Tauri ακουμπώντας το μονοθέσιο του Γκασλί.
Ο οδηγός της ημέρας
Το κοινό της Formula 1 ψήφισε τον Σέρτζιο Πέρεζ ως τον οδηγό της ημέρας. Μία διάκριση που αξίζει 100% ο Μεξικανός. Η επαφή του με τον Λεκλέρ, τον ανάγκασε σε αλλαγή πτέρυγας και πτώση στις τελευταίες θέσεις από νωρίς. Ωστόσο, δεν το έβαλε κάτω.
Σταδιακά ανέβαινε θέσεις και σκαρφάλωσε στην πρώτη 4άδα. Μετά την εγκατάλειψη του Οκόν και το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν η ώρα για την δική του κίνηση. Έβαλε μαλακή γόμα και με τις διαφορές εκμηδενισμένες "χτύπησε" προσπερνώντας Χάμιλτον και Λεκλέρ για να δει εν τέλει δεύτερος την καρό σημαία.
Τι ακολουθεί
H Formula 1 συνεχίζει χωρίς... ανάσα. Μετά το GP της Μεγάλης Βρετανίας το πρωτάθλημα παραμένει στην Ευρώπη για την 11η στροφή. Συγκεκριμένα, στην έδρα της Red Bull στην Αυστρία.
Το τριήμερο ξεκινάει στις 8 Ιουλίου με τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, αλλά και τις κατατακτήριες. Το Σάββατο (9/7) το μενού περιλαμβάνει sprint race, με τον κύριο αγώνα να διεξάγεται την Κυριακή (10/7).