Formula 1 GP Στυρίας, FP1: Μένει ανίκητος ο Φερστάπεν
Ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε το πρώτο από τα δύο GP της Αυστρίας επιβεβαιώνοντας στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών την ταχύτητα της RΒ16Β, ενώ ο Πιέρ Γκασλί με το δεύτερο χρόνο πιθανώς επιβεβαίωσε και την πρόοδο του κινητήρα της Honda στις μεγάλες ευθείες της πίστας του Σπίλμπεργκ.
Τον Ολλανδό και τον Γάλλο, με τις Red Bull και Alpha Tauri που χρησιμοποιούν τον ίδιο ιαπωνικό κινητήρα, χώρισαν δυόμισι δέκατα του δευτερολέπτου - καθώς οι πρώτες δοκιμές του 8ου φετινού αγώνα της F1 είχαν ασυνήθιστη κινητικότητα λόγω της πρόβλεψης για βροχή στη δεύτερη περίοδο.
Μια ακόμη επιβεβαίωση για την ταχύτητα των δύο ομάδων της Red Bull ήρθε και από τον Γιούκι Τσουνόντα, με την δεύτερη Alpha Tauri, που έκανε τον πέμπτο χρόνο – αλλά με ελάχιστα εκατοστά του δευτερολέπτου διαφορά πίσω από τις δύο Mercedes. Οι Λιούις Χάμιλτον και Βάλτερι Μπότας ήταν περίπου τεσσεράμισι δέκατα πιο αργοί από τον Φερστάπεν.
Μάλιστα, ο Φερστάπεν σημείωσε τον πρώτο χρόνο όχι μόνο με τα μαλακά ελαστικά, με τα οποία σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:05.910 στην πίστα των 4,3 χιλιομέτρων, αλλά και με τα σετ σκληρής και μέσης γόμας με τα οποία οι οδηγοί έκαναν προσομοιώσεις αγώνα, νωρίτερα, δεδομένου πάντα του φόνου της βροχής το απόγευμα.
Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μπότας με τη Mercedes W12 θα μπορούσε να είχε πλησιάσει οριακά, ή ακόμα και να κερδίσει, τον πρώτο χρόνο του Ολλανδού, αν δεν είχε ανοιχτεί στο κερμπ της εξόδου της τελευταίας στροφής στην ταχύτερή του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα, περί τον μέσον της ωριαίας περιόδου δοκιμών.
Ο μόνος απόντας από τις κορυφαίες θέσεις με κινητήρα Honda ήταν ο Σέρχιο Πέρεθ, ο οποίος προς το παρόν δεν έχει φέρει την RB16B στα μέτρα του για τη συγκεκριμένη πίστα - όπως απέδειξε και με μια έξοδο στη στροφή 4.
Την εξάδα έκλεισε ο Φερνάντο Αλόνσο, που μετά το Πολ Ρικάρ αποδεικνύει και εδώ ότι αρχίζει να φέρνει την Alpine στα μέτρα του - μια Alpine που σημειώνει με την πρόοδο της Α521 σημαντικά βήματα στη μάχη των ομάδων μέσης δυναμικής, δεδομένου και ότι ο Εστεμπάν Οκόν ήταν μόλις 32 χιλιοστά πίσω από τον Ισπανό ομόλογό του.
Για την ίδια μάχη, η πρώτη Ferrari βρέθηκε στο τέλος της δεκάδας (πίσω από τις Aston Martin και Alfa Romeo των Λανς Στρολ και Αντόνιο Τζιοβινάτσι), με τον Σαρλ Λεκλέρ 7 δέκατα μακριά από τον Φερστάπεν - ενώ η πρώτη McLaren, του Ντάνιελ Ρικιάρντο, ήταν ακόμη μισό δέκατο πιο πίσω, στην 12η θέση. Ο Κάρλος Σάινθ, επίσης, είχε ένα τετ-α-κε, την ώρα που η Scuderia διεξάγει ενδελεχή έρευνα για τα αίτια της προβληματικής διαχείρισης των ελαστικών της στις συστοιχίες γύρων του αγώνα.
Τέλος, σε αυτές τις δοκιμές έκανε την επανεμφάνισή του ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, στο κόκπιτ της Alfa Romeo του Κίμι Ράικονεν. Ο Πολωνός είχε ένα τετ-α-κε με κρύα ελαστικά στα πρώτα του λεπτά στην πίστα, και περιορίστηκε στην 19η θέση, εμπρός μόνο από τη Haas του Νικίτα Μαζέπιν.