Formula 1, GP Βελγίου: Ταχύτερος ο Φερστάπεν, pole position ο Σάινθ
Ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες του GP Βελγίου, όμως από την pole position θα εκκινήσει ο Σάινθ λόγω της τιμωρίας του Ολλανδού.
Την ταχύτητά του επιβεβαίωσε και στις κατατακτήριες του GP Βελγίου ο Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός σημείωσε εκ νέου τον ταχύτερο χρόνο ωστόσο η pole position θα πάει στον Σάινθ.
Αυτό θα συμβεί λόγω της τιμωρίας του Μαξ Φερστάπεν, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον Σαρλ Λεκλέρ. Έτσι, στην πρώτη γραμμή της εκκίνησης θα βρεθούν οι Σάινθ και Πέρεζ.
Για την ακρίβεια, από την πρώτη δεκάδα της εκκίνησης θα απουσιάσουν οι τέσσερις από τους δέκα πρώτους των σημερινών δοκιμών κατάταξης, καθώς μαζί με τους Φερστάπεν και Λεκλέρ στο τέλος του grid θα πέσουν και οι Εστεμπάν Οκόν της Alpine και Λάντο Νόρις της McLaren.
Αυτό σημαίνει ότι στην πρώτη σειρά της εκκίνησης θα βρεθούν οι Σάινθ και Πέρεζ, και κατά σειρά στην πρώτη δεκάδα θα παραταχθούν οι Αλόνσο, Χάμιλτον, Ράσελ, Άλμπον, Ρικιάρντο, Γκασλί, Στρολ και Φέτελ. Με λίγα λόγια, οι κατατακτήριες στο Σπα δεν είχαν και πολλή σχέση με τη διαμόρφωση της σειράς εκκίνησης.
Με τον πρώτο χρόνο του σήμερα, πάντως, ο Φερστάπεν στην ουσία περιόρισε τη ζημιά, καθώς του εξασφάλισε την ευνοϊκότερη θέση στην εκκίνηση μεταξύ την πληθώρας των οδηγών που δέχθηκαν ποινές για αντικατάσταση εξαρτημάτων ή όλων των μονάδων ισχύος τους, καθότι υπερέβησαν τον μέγιστο επιτρεπτό αριθμό των εξαρτημάτων αυτών για όλη τη σεζόν.
Με δεδομένη την 13η θέση εκκίνησης του Φερστάπεν (εμπρός από τον 14ο Λεκλέρ), και με την διαστημική ταχύτητα που έδειξε να έχει με τη Red Bull RB18, τίποτα δεν αποκλείει ότι ο Ολλανδός διαθέτει ελπίδες να κερδίσει - και το άφησε να εννοηθεί και ο Κάρλος Σάινθ στο τέλος, λέγοντας: «Με προβλημάτισε λίγο αυτή η διαφορά [ταχύτητας από τον Φερστάπεν], με κάνει να αναρρωτιέμαι τι θα συμβεί στον αγώνα».
Ο Φερστάπεν κράτησε τον πρώτο χρόνο (τον μοναδικό όλου του διημέρου κάτω από το 1:44) παρότι δεν βγήκε για δεύτερο γύρο στην τρίτη περίοδο των δοκιμών κατάταξης. Ο Σάινθ δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του, παρότι δέχθηκε τη βοήθεια -με τη μορφή κενού αέρος στην ευθεία που ακολουθεί την Eau Rouge- από τον Σαρλ Λεκλέρ, αλλά ούτε και ο Πέρεζ κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα, για να «κλέψει» την πολ ποζίσιον από τον Ισπανό της Ferrari.
Ο Λεκλέρ έκανε μόνο έναν γρήγορο γύρο στο Q3, αλλά η Ferrari έκανε το σφάλμα να τον βγάλει στην πίστα με χρησιμοποιημένη μαλακή γόμα. Ο Μπατία Μπινότο έκανε μια χαρακτηριστική χειρονομία εμπρός στην κάμερα για το σφάλμα αυτό, πιθανώς τρέφοντας την ελπίδα ότι με φρέσκια γόμα θα μπορούσε ο Μονεγάσκος να απειλήσει τον Φερστάπεν. Η επιστροφή στην πίστα του 24χρονου έγινε μόνο για να βοηθήσει τον Σάινθ στην ευθεία Kemmel.
Ο Εστεμπάν Οκόν και ο Φερνάντο Αλόνσο έφεραν την Alpine ως τρίτη δύναμη για να διασκεδάσουν λίγο τις εντυπώσεις από το μεταγραφικό φιάσκο της ομάδας τους τελευταίους μήνες, κερδίζοντας τις Mercedes των Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ. Ωστόσο, ο Οκόν επίσης θα εκκινήσει από τις τελευταίες θέσεις, λόγω αλλαγής κινητήρα και αυτός.
Ένας άλλος μεγάλος πρωταγωνιστής της ημέρας ήταν ο Άλεξ Άλμπον, που κατάφερε να ανεβάσει τη Williams στο Q3, και εντέλει στην 6η θέση της σειράς εκκίνησης με το λιγότερο ανταγωνιστικό μονοθέσιο του grid. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε και η ταχύτητα του αγγλικού μονοθεσίου στις ευθείες, βάσει των επιλογών της αεροδυναμικής του ρύθμισης.
Ο Λάντο Νόρις δεν έκανε δεύτερη προσπάθεια στο Q3, αφού έτσι κι αλλιώς ο Βρετανός της McLaren συγκαταλέγεται στους οδηγούς που έχουν δεχθεί ποινές στην εκκίνηση του αυριανού αγώνα. Αντίθετα, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο θα εκκινήσει από την 7η θέση, εξαιτίας ακριβώς όλων αυτών των ποινών, παρότι δεν κατάφερε να μπει στο Q3.