Formula 1, GP Βραζιλίας: Τριπλή μάχη στα 8 χιλιοστά στις πρώτες δοκιμές
Τέσσερα χιλιοστά χώρισαν τον Σέρτζιο Πέρεζ από τον Σαρλ Λεκλέρ κι άλλα τόσα από τον Μαξ Φερστάπεν στην κορυφή της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Βραζιλίας. Στα δύο δέκατα και οι Κάρλος Σάινθ και Λιούις Χάμιλτον, με ένα χιλιοστό διαφορά μεταξύ τους.
Οι Red Bull, Ferrari και Mercedes έστησαν στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών του GP Βραζιλίας το σκηνικό για μια συναρπαστική μονομαχία στις αποψινές (11/11, 21:00) κατατακτήριες δοκιμές του 21ου φετινού αγώνα της Formula 1, στην πίστα του Ιντερλάγκος.
Στο GP Βραζιλίας αυτό το τριήμερο, θυμίζουμε, θα διεξαχθεί ο τρίτος και τελευταίος φετινός αγώνας Σπριντ, που σημαίνει ότι οι δοκιμές κατάταξης θα διεξαχθούν απόψε στο σιρκουί των προαστίων του Σάο Πάουλο. Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες έπρεπε να "στριμώξουν" στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές τη συλλογή δεδομένων από τους τρεις τύπους ελαστικών.
Οι Πέρεζ και Φερστάπεν με τις δύο Red Bull RB18 σημείωσαν τους γρήγορους γύρους τους με τη μαλακή γόμα περίπου στο ημίωρο της ωριαίας διαδικασίας, ενώ οι Λεκλέρ και Σάινθ με τις δύο Ferrari F1-75 και οι Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ με τις δύο Mercedes W13, στο τέλος. Αυτό σημαίνει ότι οι δύο τελευταίες αξιοποίησαν το μικρό πλεονέκτημα από την καλύτερη πρόσφυση από το στρώσιμο της γόμας στην άσφαλτο του Ιντερλάγκος.
Επιπλέον, ο Μαξ Φερστάπεν ενδέχεται να βρει λίγη περισσότερη ταχύτητα από την RB18 μέχρι τις αποψινές κατατακτήριες, αν καταφέρει να λύσει τα προβλήματα πρόσφυσης και την υποστροφή του ρύγχους του μονοθεσίου του. Ο πρωταθλητής εξέφραζε παράπονα σε όλες τις δοκιμές ότι το μονοθέσιό του "δεν στρίβει, ακόμα περιμένω το μπροστινό, το πρόβλημα είναι παντού με εξαίρεση τις στροφές 6-7, ειλικρινά δεν στρίβει".
Στα πρώτα 25 λεπτά της διαδικασίας, πάντως, ο Ολλανδός παρέμενε στην κορυφή με τον πρώτο χρόνο που είχε σημειώσει με τη σκληρή γόμα. Σε εκείνο το σημείο οι Ferrari, Mercedes βρίσκονταν ένα δευτερόλεπτο μακριά, αλλά σύντομα με τη μέση γόμα ο Χάμιλτον ανέβηκε στην 4η θέση (+0,4'' πίσω) και οι Σάινθ, Λεκλέρ επίσης με την ίδια γόμα ήταν άλλο ένα δέκατο πιο πίσω.
Ώσπου, στο 26ο λεπτό, ο Πέρεζ έγινε ο πρώτος που βγήκε στο Ιντερλάγκος με τη μαλακή γόμα. Ο πρώτος του χρόνος ήταν 1,7 δευτ. ταχύτερος του Φερστάπεν, και αυτός έμελλε να παραμείνει στην κορυφή της κατάταξης μέχρι το τέλος των δοκιμών. Λίγα λεπτά αργότερα ο Μαξ ακολούθησε -στην πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα- τον Μεξικανό, στα μόλις 8 χιλιοστά πίσω του.
Οι Ferrari, στο μεταξύ, συνέχιζαν με τη μέση γόμα. Ο Λεκλέρ έμενε με αυτή περίπου στο μισό δευτερόλεπτο μακριά από τις δύο Red Bull, αλλά ο Σάινθ επεφύλασσε έναν εξαιρετικό γύρο, για να πλησιάζει τους Πέρεζ-Φερστάπεν στα 0,25''.
Στο 40λεπτο μια δεύτερη προσπάθεια του Φερστάπεν με τη μαλακή γόμα δεν βελτίωσε το χρόνο του, χάρη στα συνεχιζόμενα προβλήματα υποστροφής της RB18. Λίγα λεπτά αργότερα ήρθε η σειρά της Mercedes, να βγει με τη μαλακή γόμα: ο Χάμιλτον με ένα μπλοκάρισμα ματαίωσε τον πρώτο του γρήγορο γύρο, ενώ ο Ράσελ πλησίασε τις Red Bull στα 0,2''.
Στο τελευταίο 10λεπτο μπήκαν στη μάχη της μαλακής γόμας και οι δύο οδηγοί της Ferrari, και ο Λεκλέρ μπήκε ανάμεσα στις δύο Red Bull -στα τέσσερα χιλιοστά πίσω από τον Πέρεζ και εμπρός από τον Φερστάπεν- ενώ ο Σάινθ έχασε λίγο χρόνο και περιορίστηκε στην 4η θέση, μόλις ένα χιλιοστό μπροστά από τον δεύτερο -και καθαρό αυτή τη φορά- γρήγορο γύρο του Χάμιλτον με τα soft.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι δύο Mercedes έφεραν σε αυτές τις δοκιμές νέες πίσω πτέρυγες, αλλά -τουλάχιστον στην περίπτωση του Χάμιλτον- η ομάδα και ο Βρετανός φάνηκαν να προβληματίζονται με την πρόσφυση της ουράς της W13. Ο Λιούις έχανε αρκετό χρόνο στις γρήγορες στροφές, ειδικά σε αυτές που αποτελούν το τρίτο τμήμα της πίστας.
Λίγο πριν την έναρξη των ελεύθερων δοκιμών, έγινε γνωστό ότι ο Κάρλος Σάινθ θα δεχθεί ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του αγώνα της Κυριακής, λόγω αλλαγής του θερμικού κινητήρα V6 Turbo. Ο Ισπανός απέκτησε και αυτός την αναβαθμισμένη έκδοση του μοτέρ, ώστε να συλλέξει δεδομένα για την εξέλιξή του ενόψει του 2023.
Πίσω από τους έξι πρωταγωνιστές, εντυπωσιακοί ήταν οι χρόνοι της Aston Martin με τον Σεμπάστιαν Φέτελ και του Μίκαελ Σουμάχερ με τη Haas. Οι δύο Γερμανοί βρίσκονται σε αντιδιαμετρικό σημείο: ο πρώτος αποχωρεί από τη F1 με στιλ, ο δεύτερος προσπαθεί απεγνωσμένα να κερδίσει τη θέση του στο σπορ για το 2023.