Formula 1, GP Βρετανίας: Ο Φερστάπεν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος του Πέρεζ στις πρώτες δοκιμές
Το 10ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 ξεκίνησε στην πίστα του Σίλβερστοουν, αλλά ο πρωταγωνιστής παρέμεινε ο ίδιος: ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν, που ήταν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος του ομολόγου του στη Red Bull Σέρτζιο Πέρεζ και του Άλεξ Άλμπον της Williams.
Οι βροχερές συνθήκες και η συννεφιές του Καναδά και της Αυστρίας έδωσαν τη θέση τους στον ηλιόλουστο ουρανό του Σίλβερστοουν, στο ξεκίνημα του 10ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1 με την πρώτη από τις δύο σημερινές περιόδους ελεύθερων δοκιμών.
Η δράση στην πίστα ήταν πιο πυρετώδης από ό,τι συνήθως στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, καθώς οι ομάδες θέλησαν να συγκεντρώσουν δεδομένα από τα νέα ελαστικά της Pirelli - που κάνουν το ντεμπούτο τους στο Σίλβερστοουν και έχει εξελιχθεί με γνώμονα τη βελτίωση της ανθεκτικότητάς τους.
Παρότι η Red Bull RB19 δεν έχει παρά ελάχιστες αναβαθμίσεις (και) αυτό το τριήμερο, ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο ταχύτερος βάζοντας τη μαλακή γόμα προς το τέλος και σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:28.600.
Ο Ολλανδός ήταν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος του Πέρεζ με την έτερη RB19 και από τον Άλεξ Άλμπον της Williams. Η αγγλική ομάδα έχει φέρει στο Σίλβερστοουν ένα εκτενές πακέτο αναβάθμισης της FW45, το οποίο συνέβαλλε -μαζί με τις αεροδυναμικές ρυθμίσεις της- στο να σημειώσει μία από τις κορυφαίες τιμές τελικής ταχύτητας στην ευθεία.
Η Aston Martin και η Mercedes εισήγαγαν περισσότερα νέα εξαρτήματα στις AMR23 και W14 αυτό το τριήμερο, αλλά ο Φερνάντο Αλόνσο έμεινε στις πρώτες αυτές δοκιμές σχεδόν 7 δέκατα μακριά από τον Φερστάπεν στην 4η θέση.
Ο Λιούις Χάμιλτον έμεινε σχεδόν 1,2'' πιο πίσω στην 12η, αλλά ο Βρετανός -όπως και ο Τζορτζ Ράσελ με την έτερη W14- δεν τοποθέτησε σε αυτές τις δοκιμές της μαλακή γόμα.
Και οι δύο οδηγοί της Mercedes επικεντρώθηκαν στις συστοιχίες γύρων με τη μέση και σκληρή γόμα, αν και αντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα: ο Λιούις είχε και πάλι θέματα με την πρόσφυση της ουράς της W14, ενώ ο Ράσελ είχε προβλήματα με το σύστημα διεύθυνσης και με κραδασμούς στο χειρότερο μέρος που θα μπορούσε κανείς να έχει τέτοια προβλήματα: στην υπερβολικά γρήγορη συστοιχία των στροφών Μάγκοτς-Μπέκετς.
Η Ferrari έχει μικρές αλλαγές στην SF-23 για αυτό τον αγώνα, και περιορίστηκε στην 5η και 7η θέση με τους Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ - που είχαν ανάμεσά τους τον Εστεμπάν Οκόν της Alpine.
Ο Λάντο Νόρις έβαλε τη McLaren ξανά στην πρώτη οκτάδα εμπρός από τον Λανς Στρολ, καθώς αξίζει να σημειώσουμε ότι από την 4η μέχρι την 9η θέση οι οδηγοί ήταν μέσα σε δύο δέκατα του δευτερολέπτου.
Τη δεκάδα έκλεισε ο Όσκαρ Πιάστρι, που απέκτησε εδώ τις μεγάλες αναβαθμίσεις της McLaren MCL60 που είχε ντεμπουτάρει ο Νόρις στην Αυστρία. Όμως δεν κύλησαν όλα ομαλά για τον νεαρό Αυστραλό, που είχε μια υδραυλική διαρροή προς το τέλος των δοκιμών.
Τις μεγαλύτερες αναβαθμίσεις και σχεδιαστικές αλλαγές αυτό το τριήμερο έχει η Alpha Tauri ΑΤ04. Οι Νικ ντε Βρις και Γιούκι Τσουνόντα, ωστόσο, περιορίστηκαν στην 11η και 16η θέση, αν και ο 27χρονος Ολλανδός βρισκόταν σε ψηλές θέσεις των χρόνων νωρίς στη διαδικασία.