X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: H FIA απέρριψε το αίτημα επανεξέτασης της Ferrari για την ποινή στον Σάινθ

AP PHOTO/ASANKA BRENDON RATNAYAKE

Το αίτημα της Ferrari να επανεξεταστεί από τη FIA η ποινή 5 δευτερολέπτων που επιβλήθηκε στον Κάρλος Σάινθ στο GP Αυστραλίας, που τον έριξ από την 4η στη 12η θέση της τελικής κατάταξης, απορρίφθηκε - όπως ανακοίνωσε η Διεθνής Ομοσπονδία.

Η Ferrari άσκησε αρκετές μέρες μετά τον αγώνα της Μελβούρνης το αίτημά της για επανεξέταση της ποινής 5'' που είχε επιβληθεί από τους αγωνοδίκες του GP Αυστραλίας στον Κάρλος Σάινθ, για την υπαιτιότητα της σύγκρουσής του με τον Φερνάντο Αλόνσο στη δεύτερη επανεκκίνηση του αγώνα - μετά τη διακοπή από το ατύχημα του Κέβιν Μάγκνουσεν.

Το γεγονός ότι στη δεύτερη επανεκκίνηση έγιναν δύο ακόμη ατυχήματα ανάγκασε τους οργανωτές αμέσως σε νέα διακοπή του αγώνα, ο οποίος -όταν καθαρίστηκε η πίστα- ολοκληρώθηκε με έναν τελευταίο γύρο πίσω από το όχημα ασφαλείας. Συνεπώς, οι διαφορές υπό το safety car έμειναν πολύ μικρές, κι έτσι η ποινή 5'' στοίχισε ακριβά στον Ισπανό.

Όμως, τώρα η FIA απέρριψε το αίτημα της Ferrari για επανεξέταση της ποινής, ισχυριζόμενη ότι η Scuderia «δεν παρείχε σημαντικές και σχετικές νέες πληροφορίες σε σχέση με όσες ήταν διαθέσιμες τη στιγμή της εν λόγω απόφασης».

Οι νέες πληροφορίες που παρείχε η Scuderia ήταν η τηλεμετρία της SF-23 του Σάινθ, καθώς και τα σχόλια άλλων οδηγών μετά το τέλος του αγώνα. Τα ίδια αυτά στοιχεία είχε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν και η Force India (νυν Aston Martin) στην επανεξέταση παλαιότερης υπόθεσης στην οποία είχε εμπλακεί - όμως, η FIA έκρινε ότι οι συνθήκες αυτή τη φορά στο GP Αυστραλίας ήταν «αρκετά διαφορετικές».

Οι αγωνοδίκες στη Μελβούρνη θεώρησαν ότι ο Σάινθ φέρει ακέραια την ευθύνη για τη σύγκρουση με τον Αλόνσο. Εξήγησαν πως υπήρξε "ξεκάθαρη απόσταση" για τον Σάινθ για να προλάβει την επαφή με την Aston Martin, αλλά ο Ισπανός «απέτυχε να το κάνει» - και δεν έκριναν ότι χρειαζόταν, της στιγμή της απόφασης, να ακούσουν την εκδοχή του ίδιου του οδηγού.

Σύμφωνα με τη FIA, είναι "ρουτίνα" να λαμβάνονται τέτοιες αποφάσεις τόσο γρήγορα, ειδικά όταν η αιτία του ατυχήματος είναι ξεκάθαρη, ώστε οι ποινές να επιβάλλονται "το ταχύτερο δυνατόν". Αυτά έρχονται ως απάντηση στις θέσεις του διευθυντή της Scuderia Φρεντ Βασέρ, που είπε ότι οι αγωνοδίκες θα μπορούσαν να καλέσουν σε απολογία τον Σάινθ μετά το τέλος του αγώνα πριν λάβουν την απόφασή τους.

Η FIA αποφάσισε ότι τα νέα στοιχεία τηλεμετρίας που παρουσίασε η Ferrari ήταν "στην καλύτερη περίπτωση ασαφή", και ότι "επιβεβαίωσαν" πως ο Σάινθ έφερε ακέραια την ευθύνη της σύγκρουσης. Ο Ισπανός είπε ότι για το ατύχημα ευθύνεται η χαμηλή θερμοκρασία των ελαστικών στον αργό γύρο σχηματισμού υπό το όχημα ασφαλείας - κάτι που σχολίασαν κι άλλοι οδηγοί.

"Οι συνθήκες της πίστας και των ελαστικών ήταν κάτι που έπρεπε να λάβουν υπόψιν όλοι οι οδηγοί, και να προσαρμοστούν. Προσπαθώντας να φρενάρει αργά, [ο Σάινθ] πήρε το ρίσκο ότι ως οδηγός θα μπορούσε να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Σε αυτή την περίπτωση το ρίσκο δεν βγήκε, με τις συνέπειες της σύγκρουσης που συνέβη, και για την οποία επεβλήθη η ποινή", ανέφερε μεταξύ άλλων η ανακοίνωση της FIA.

TAGS FORMULA 1 F1 FERRARI ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ