Formula 1: H Honda κατέθεσε τη συμμετοχή της στη F1 για το 2026
Η Honda αιτήθηκε επίσημα τη συμμετοχή της στη Formula 1 για το 2026, που θα ισχύσουν οι νέοι κανονισμοί των μονάδων ισχύος του σπορ, χωρίς να είναι επιβεβαιωμένο αν θα προμηθεύει κινητήρες στη Red Bull Racing ή σε άλλη ομάδα.
Η Honda αποσύρθηκε επισήμως από τη Formula 1 στο τέλος του 2021, πριν από ακριβώς έναν χρόνο, θέλοντας να στρέψει όλες τις επενδύσεις και τους πόρους της στην εξέλιξη των τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων παραγωγής. Όμως, συνέχισε -και θα συνεχίσει μέχρι το τέλος του 2025- επίσημα αλλά διακριτικά να κατασκευάζει στην Ιαπωνία τους κινητήρες με τους οποίους αγωνίζεται στο σπορ η Red Bull Racing.
Πρόσφατα, μετά το ναυάγιο των συνομιλιών της RBR με την Porsche για πιθανή συνεργασία το 2026, η σχέση της ομάδας του Μίλτον Κινς με την ιαπωνική εταιρεία αναθερμάνθηκε, και τα αυτοκόλλητα της Honda εμφανίστηκαν και πάλι -από το GP Ιαπωνίας και μετά- στα μονοθέσια των φετινών πρωταθλητών της F1.
Παρόλα αυτά, μόνο βέβαιο δεν είναι ότι η συνεργασία αυτή θα συνεχιστεί, καθώς πρόσφατα ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ είπε ότι η αυστριακή εταιρεία θα κατασκευάζει μόνη της τους κινητήρες με τους οποίους θα συμμετέχει στη F1 από το 2026, στο νεότευκτο εργοστάσιο Red Bull Powertrains της εταιρείας - επίσης στο Μίλτον Κινς, δίπλα στο εργοστάσιο των σασί.
Πάντως, το Φθινόπωρο ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο είχε αφήσει να εννοηθεί ότι δεν αποκλείεται να υπάρξει συνεργασία της RBR με τη Honda στην κατασκευή των κινητήρων: δηλαδή, η Red Bull Powertrains να κατασκευάζει τους θερμικούς κινητήρες V6 Turbo στο Μίλτον Κινς, και η Honda στην Ιαπωνία να εξελίσσει το περιμετρικό υβριδικό σύστημα για την -αυξημένη, από το 2026- ηλεκτροκίνηση των μονοθεσίων.
Υπάρχει και μία ακόμη παράμετρος: ένας από τους λόγους που οι κινητήρες της RBR/Honda κατασκευάζονται ακόμα στην Ιαπωνία, είτε ότι η Red Bull Powertrains θέλει να λογίζεται το 2026 ως νέος κατασκευαστής κινητήρων στο σπορ για να απολαύσει τα αντίστοιχα προνόμια που προβλέπονται για καθέναν εξ αυτών - όπως για την Audi. Αν υπάρξει συνεργασία με τη Honda ενδεχομένως η RBP να μην έχει αυτό το χαρακτηρισμό.
Είτε η Honda συνεργαστεί με τη Red Bull Racing το 2026 είτε με κάποια άλλη ομάδα, η ιαπωνική εταιρεία κατέθεσε επίσημα την αίτησή της προς τη FIA να περιλαμβάνεται στους κατασκευαστές κινητήρων του σπορ το 2026. Η αίτηση αυτή δεν είναι δεσμευτική, αλλά αναμφίβολα δείχνει το ενδιαφέρον των Ιαπώνων για το ενδεχόμενο να επιστρέψουν ηχηρά στο σπορ.
"Ως HRC, κάναμε την εγγραφή μας στους κατασκευαστές κινητήρων το 2026" είπε ο πρόεδρος της Honda Racing, Κότζι Ουατανάμπε. "Οι κανονισμοί της F1 από το 2026 και μετά κινούνται προς την κατεύθυνση της ουδετερότητας διοξειδίου του άνθρακα. Μαζί με το γεγονός ότι προωθείται και η ηλεκτροκίνηση, αυτά συμπίπτουν με όσα προβάλλει και προωθεί και η Honda Motor Co. Οι στόχοι ταιριάζουν. Ως αγωνιστική εταιρεία, κάναμε την εγγραφή μας ως κατασκευαστής ώστε να προωθήσουμε την έρευνά μας στους αγώνες".
Η προσθεμία για την εγγραφή κάθε ενδιαφερόμενου κατασκευαστή στη F1 για το 2026 ήταν η 15η Νοεμβρίου 2022. Αν η Honda δεν έκανε την εγγραφή της μέχρι τότε θα ήταν πιο δύσκολο να δεσμεύσει τη θέση της στη F1 το 2026 σε δεύτερο χρόνο, και επίσης δεν θα μπορούσε να συμμετέχει σε όλες τις συζητήσεις που διεξάγονται μεταξύ της FIA, της F1 και των κατασκευαστών για ό,τι αφορά στις μονάδες ισχύος του σπορ το 2026.
Σχετικά με την επίσημη επιστροφή της Honda στη F1, ο Ουατανάμπε κατέληξε: "Υπάρχουν πολλές παράμετροι που πρέπει να κοιτάξουμε. Αλλά δεδομένου ότι αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα της F1 για χάρη των αυτοκινήτων παραγωγής και της ανθρακικής ουδετερότητας, πρέπει πρώτα να επικεντρωθούμε σε αυτά. Έπειτα, μόλις διαπιστώσουμε ότι μπορούμε να τα πετύχουμε, μπορούμε να σκεφτούμε και τη F1".