FORMULA 1

Formula 1: H McLaren διαψεύδει τα περί εξαγοράς της από την Audi

Ο νικητής του GP Ιταλίας, Ντάνιελ Ρικιάρντο
Ο νικητής του GP Ιταλίας, Ντάνιελ Ρικιάρντο © 2021 ANTONIO CALANNI / AP IMAGES

Οι άνθρωποι της McLaren διέψευσαν τη φήμη πως η ομάδα είναι προς πώληση και τη φήμη που έχει κυκλοφορήσει πως η Audi σκοπεύει να την αγοράσει.

Στο GP του Μεξικού κυκλοφόρησε έντονα η φήμη ότι η Audi σκοπεύει να μπει στη Formula 1 το 2026 αγοράζοντας τη McLaren - αλλά η ομάδα του Ουόκινγκ αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι είναι προς πώληση.

Μέχρι το τέλος του χρόνου ο όμιλος Volkswagen θα έχει αποφασίσει οριστικά αν θα εισέλθει στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ του πλανήτη το 2026, με την ευκαιρία της σημαντικής αλλαγής των τεχνικών κανονισμών των κινητήρων τη χρονιά εκείνη.

Όπως όλα δείχνουν, ο όμιλος φέρεται να κλίνει προς την απόφαση να μπει στο σπορ με δύο εταιρείες της, την Porsche και την Audi. Μία από τις αποφάσεις που ακόμα εκκρεμούν, ή τουλάχιστον δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, είναι αν οι δύο εταιρείες θα μπουν στη F1 ως προμηθευτές κινητήρων ή με πλήρη ομάδα (σασί-κινητήρα), όπως οι βασικοί τους εμπορικοί ανταγωνιστές Ferrari και Mercedes.

Η πιο πρόσφατη από τις πολλές φήμες που έχουν κυκλοφορήσει, σχετικά, αναφέρει πως η Porsche ενδέχεται να είναι προμηθεύτρια κινητήρων της Red Bull Racing ή της Williams, και πως η Audi ενδιαφέρεται να δημιουργήσει αποκλειστικά δική της ομάδα. Και για να τα καταφέρει σκοπεύει να αγοράσει μία από τις υφιστάμενες - συγκεκριμένα, τη McLaren.

Σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, είναι το ιδανικό σενάριο για τους διοικητές της Audi να αγοράσουν είτε όλη τη McLaren, είτε μόνο την αγωνιστική της ομάδα. Παρόλα αυτά, τα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι οι αντίστοιχοι διοικητές στο Ουόκινγκ δεν ενδιαφέρονται να διαθέσουν την ομάδα προς πώληση. Τουλάχιστον προς το παρόν.

Εξάλλου, μετά από σχεδόν μία δεκαετία η McLaren βρίσκεται και πάλι τα τελευταία χρόνια σε ανοδική πορεία - με αποκορύφωμα τη νίκη με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο στη Μόντσα, οκτώ χρόνια μετά την τελευταία της, με κινητήρες Mercedes-Benz, το 2013.

Επίσης, πριν από ενα χρόνο (το Δεκέμβριο του 2020) η αμερικανική εταιρεία MSP Sports Capital αγόρασε μερίδιο 15% της ομάδας της Formula 1 έναντι περίπου 200 εκατομμυρίων Ευρώ, και έχει στόχο να το αυξήσει περαιτέρω στο 33 τοις εκατό.

Και η οικονομική κατάσταση της ομάδας του Ουόκινγκ επίσης βελτιώνεται - χάρη στο όριο προϋπολογισμών των ομάδων, που τέθηκε από φέτος στη F1, καθώς και στην εισροή νέων χορηγών με την αύξηση της δημοτικότητας του σπορ τα τελευταία χρόνια.

"Πιστεύω ότι οι ομάδες της F1 μπορούν να κοστίζουν δισεκατομμύρια, και η McLaren θα σημειώνει κέρδη αντί ζημιών στο όχι τόσο μακρινό μέλλον" είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ομάδας, Ζακ Μπράουν.

"Αυτό δεν είναι κάτι που θα μπορούσαμε να πούμε τα προηγούμενα χρόνια. Ήταν ένα σπορ που έπρεπε να ξοδέψεις όσα και οι πλουσιότερες ομάδες, συνεπώς το ζήτημα ήταν ποιος είχε περισσότερο την πολυτέλεια να χάνει - κι αυτό δεν ήταν και τόσο ελκυστικό επιχειρηματικό μοντέλο. Οπότε [το όριο προϋπολογισμών] άλλαξε εκ βαθέων τα πράγματα", κατέληξε ο Αμερικανός.

Η Audi έχει, πάντως, και μια άλλη επιλογή: να αγοράσει την Alfa Romeo (πρώην Sauber), που διαθέτει το εργοστάσιό της στο Χίνβιλ της Ελβετίας και λειτουργεί με παρεμφερή φιλοσοφία με τη γερμανική Audi. Πρόσφατα υπήρξαν διαπραγματεύσεις για αγορά της AR/Sauber από την αμερικανική Andretti Autosport, όμως αυτές ναυάγησαν.

TAGS FORMULA 1 MCLAREN AUDI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ