Formula 1: H Porsche κοντά σε συμφωνία με τη Williams για το 2026
Μετά το ναυάγιο των συνομιλιών της Porsche με τη Red Bull Racing, η γερμανική εταιρεία φέρεται -σύμφωνα με δημοσιεύματα- να έχει συμφωνήσει με τη Williams για την εξαγορά του 50% της ομάδας του Γκροβ.
Το Σεπτέμβριο η Porsche και η RBR ανακοίνωσαν από κοινού την οριστική παύση των συνομιλιών τους για ενδεχόμενη συνεργασία από το 2026, με αφρομή την αλλαγή των τεχνικών κανονισμών των μονάδων ισχύος της Formula 1 που είναι προγραμματισμένες για εκείνη τη χρονιά.
Οι συνομιλίες αυτές είχαν διαρκέσει περισσότερο από ένα χρόνο, και θεωρούνταν πως η συμφωνία εξαγοράς της Red Bull Racing -και του νεοσύστατου τμήματος κινητήρων Red Bull Powertrains- σε ποσοστό 50% από την εταιρεία του Zuffenhausen ήταν προ των πυλών. Ωστόσο, η RBR δεν αποδέχθηκε τους τελικούς όρους της Porsche να έχει τη διαχείριση της ομάδας.
Μετά από το ναυάγιο των συνομιλιών αυτών, και παρότι δημοσιεύματα ανέφεραν ότι η Porsche έκλινε προς την απόφαση να μην μπει εντέλει στη F1 το 2026, πριν από λίγες μέρες η FIA αποκάλυψε ότι συνεχίζονται οι επαφές της Porsche με άλλες ομάδες του σπορ.
Ένας ειδικός της F1, ο αρκετά δικτυωμένος Ολλανδός δημοσιογράφος Τζακ Πλουίζ του δικτύου Ziggo Sport -που έχει τα δικαιώματα της F1 στην Ολλανδία- ανέφερε όχι μόνο ότι η Porsche συζητά με τη Williams, αλλά και ότι η συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών είναι έτοιμη προς υπογραφή.
Μάλιστα, ο Πλουίζ ανέφερε ότι η συμφωνία Williams-Porsche είναι αντίστοιχη με εκείνη που αποζητούσε η Porsche από τη RBR, δηλαδή η εξαγορά του 50% της Williams και η εξασφάλιση της διαχείρισης της ομάδας. Και φυσικά η προμήθεια κινητήρων.
Για την κατασκευή των ιδιαίτερα πολύπλοκων μονάδων ισχύος της F1 χρειάζεται ιδιαίτερα υψηλή επένδυση από την Porsche. Αν τελεσφορούσε η συμφωνία με τη RBR, οι κινητήρες της θα κατασκευάζονταν στο εργοστάσιο της Red Bull Powertrains, το οποίο κατασκευάζει και επανδρώνει η Red Bull τον τελευταίο ενάμισι χρόνο - από τότε που έμαθε την απόφαση της Honda για την αποχώρησή της από τη F1 στο τέλος του 2021.
Τώρα, αν γίνει πραγματικότητα η συμφωνία με τη Williams, είναι άγνωστο πού θα κατασκευάζονται οι κινητήρες της Porsche. Η ομάδα του Γκροβ χρησιμοποιεί τα τελευταία χρόνια πελατειακούς κινητήρες της Mercedes, αλλά έχει αρκετά ανεπτυγμένη πτέρυγα έρευνας της υβριδικής τεχνολογίας στο εργοστάσιό της στο Γκροβ της Βρετανίας.
Θεωρείται, προς το παρόν τουλάχιστον, απίθανο ότι η Porsche θα κατασκευάζει τους κινητήρες της μαζί με την Audi, που ανακοίνωσε στο τέλος του περασμένου Αυγούστου επίσημα την είσοδό της στη Formula 1. Η Audi θα αγοράσει σταδιακά τη Sauber (που τρέχει ως Alfa Romeo F1 στο σπορ από το 2018) για να διαμορφώσει αμιγώς δική της ομάδα, ενώ θα κατασκευάζει τους κινητήρες της στο Ingolstadt.
Θυμίζουμε ότι η Williams δεν ανήκει πλέον στην οικογένεια του θρυλικού, εκλιπόντος Σερ Φρανκ Ουίλιαμς. Η κόρη του Βρετανού, Κλερ Ουίλιαμς, πούλησε πριν από δύο χρόνια την ομάδα του Γκροβ στο αμερικανικό επενδυτικό fund Dorilton Ventures - το οποίο, για πρώτη φορά φέτος μετά το 1994, αφαίρεσε το εμβληματικό «S» του Άιρτον Σένα από το ρύγχος του μονοθεσίου που πλέον μόνο κατ' επίφασιν φέρει το όνομα Williams.