X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: H Porsche τράβηξε την πρίζα από το πρόγραμμα της F1

Παρά το "πράσινο φως" από τη διοίκηση του ομίλου Volkswagen, και παρά το ενδιαφέρον της για το σπορ, η Porsche φέρεται να έληξε οριστικά τις προσπάθειές της να μπει στη Formula 1 το 2026.

Μετά το "ναυάγιο" των συνομιλιών της Porsche με τη Red Bull Racing για τη συνεργασία τους στη Formula 1 από το 2026, η εταιρεία του Zuffenhausen φαίνεται πως δεν βρήκε τον τρόπο να μπει ούτε καν ως κατασκευαστής κινητήρων στο σπορ.

Οι νέοι κανονισμοί των κινητήρων, που θα ισχύσουν από το 2026, έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον νέων κατασκευαστών - κυρίως των Audi, Ford και της αμερικανικής Cadillac. Δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτρική ενέργεια, με μεγαλύτερη μπαταρία και ηλεκτροκινητήρες, ευθυγραμμίζουν τη F1 με την τεχνολογία των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραγωγής - καθιστόντας τη ένα παγκόσμιας προβολής πεδίο για την επίδειξη της τεχνολογίας των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Όμως, το ενδιαφέρον είναι πλέον τέτοιο που ακόμα και ένας κατασκευαστής σαν την Porsche, όπως και του βεληνεκούς της Honda, δυσκολεύονται να βρουν ομάδες για να παρέχουν την εργοστασιακή τους υποστήριξη και τους κινητήρες τους για το 2026.

Η Red Bull (μαζί με την Alpha Tauri) έχουν συμφωνήσει ήδη για το 2026 να συνεργαστούν με τη Ford, οι Ferrari, Mercedes, Alpine παράγουν τους δικούς της κινητήρες, η Sauber θα μετασχηματιστεί σε Audi, κι έτσι χωρίς εργοστασιακό κινητήρα απομένουν πλέον για το 2026 οι Aston Martin, McLaren, Haas και Williams.

Η Haas φαίνεται πως θα διατηρήσει τους άρρηκτους δεσμούς της με τη Ferrari, ενώ η McLaren εξετάζει το ενδεχόμενο να αποκτήσει πελατειακούς κινητήρες από τη Red Bull Ford Powertrains, και επίσης έχει συζητήσει και με τη Honda.

Η Aston Martin, από την άλλη, είναι αμέσως ανταγωνιστική στα εμπορικά της αυτοκίνητα με την Porsche, ενώ δεν θα αποκλειόταν μια συνεργασία της με τη Honda. Τα πλάνα της Williams, στο μεταξύ, παραμένουν άγνωστα.

Η Porsche επιθυμούσε όχι μόνο να προμηθεύει κινητήρες αλλά και να αγοράσει μερίδιο της McLaren F1 - και αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο οι συζητήσεις της με την ομάδα του Ουόκινγκ κατέρρευσαν. Ακριβώς όπως συνέβη και με τη Red Bull. Επιπλέον, η McLaren δεν ενδιαφερόταν καν να αλλάξει την ονομασία της ομάδας της.

Σε αυτό το σκηνικό, η Porsche -σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές- αποφάσισε να παύσει πλέον κάθε διερευνητική επαφή για την είσοδό της στη F1 το 2026, και αντιθέτως να αφοσιωθεί στις άλλες μορφές αγώνων στις οποίες συμμετέχει - και κυρίως στη Formula E και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) με το 963 Hypercar.

Θυμίζουμε ότι η Audi, επίσης μέλος του ομίλου Volkswagen, ανακοίνωσε επίσημα τον περασμένο Αύγουστο την είσοδό της στη F1 το 2026, κατασκευάζοντας το νέο της εργοστάσιο κινητήρων στο Νόιμπουργκ και αγοράζοντας, σταδιακά, το 75% τη Sauber F1 (η οποία μέχρι το τέλος του 2023 θα αγωνίζεται στο σπορ με το όνομα της Alfa Romeo F1).

Για την Porsche η Red Bull ήταν ο ιδανικός συνεργάτης, όχι μόνο λόγω της επιτυχίας και του επιπέδου της ομάδας, αλλά και γιατί μόλις είχε ολοκληρώσει την κατασκευή του εργοστασίου Red Bull Powertrains στο Μίλτον Κινς, όπου θα κατασκευαζόταν οι κινητήρες F1 της Porsche. Όμως, η επιθυμία των Γερμανών να αγοράσουν το 50% της αυστριακής ομάδας, και να έχουν τον έλεγχό της, βρήκε τις αντιρρήσεις την Red Bull.

Έκτοτε δεν βρέθηκε άλλη ομάδα που να επιθυμεί να παραχωρήσει ένα ποσοστό της στην Porsche, και επιπλέον υπήρχε και το τεράστιο και δαπανηρό επιπλέον project της κατασκευής εργοστασίου κινητήρων. Έτσι, τα πράγματα οδηγήθηκαν σε ένα τέλος που έμοιαζε προδιαγεγραμμένο τον τελευταίο καιρό - ειδικά μετά τη λήξη της προθεσμίας δήλωσης συμμετοχής για το 2026, αν και η δήλωση αυτή δεν θα ήταν δεσμευτική.

Επιπλέον, η δημόσια τοποθέτηση της FIA ότι θα ανοίξει το διαγωνισμό για να προστεθούν δύο ακόμη ομάδες στη Formula 1, από την πλειάδα αυτών που ενδιαφέρονται, δεν έμοιαζε τόσο ελκυστική στην Porsche. Κυρίως λόγω του τεράστιου κόστους δημιουργίας μιας ομάδας, και όλων των εγκαταστάσεών της, από το μηδέν.

Αυτό που προκαλεί τη μεγαλύτερη εντύπωση, πάντως, είναι πως η Porsche όντως ενδιαφέρεται να μπει στη F1 - αλλά πλέον δεν βρίσκει τον τρόπο να το πετύχει με τους δικούς της όρους. Στις προ-Liberty Media ημέρες του σπορ, αυτό θα ακουγόταν σχεδόν εξωφρενικό, καθώς οι μισές ομάδες του σπορ θα ήταν επίδοξοι μνηστήρες της γερμανικής εταιρείας.

Κατά συνέπεια, πλέον χάθηκε οριστικά η μεγαλύτερη πιθανότητα που είχε η Porsche να μπει στη Formula 1 τις τρεις τελευταίες δεκαετίες, μετά την αποτυχημένη συνεργασία της με την ομάδα Footwork το 1991. «Μπορείς να μπεις [στη F1] μόνο αν υπάρξει μια μεγάλη αλλαγή κανονισμών, διαφορετικά χρειάζεσαι 5-10 χρόνια για να γίνει ανταγωνιστικός» είχε πει ο τότε διευθύνων σύμβουλος της VW, Χέρμπερτ Ντις. Δεν θα βρεθεί σύντομα μια ευκαιρία σαν του 2026.

TAGS FORMULA 1 F1 RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ