X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: H Red Bull παραδέχθηκε ότι το φρενάρισμα του Φερστάπεν στη Τζέντα ήταν εσκεμμένο

Ο Μαξ Φερστάπεν στην Τζέντα © 2021 ANDREJ ISAKOVIC / AP IMAGES

Ο ηχηρός και καυστικός σύμβουλος της RBR Δρ. Χέλμουτ Μάρκο ανασκεύασε, με μια σπάνια απολογία του, τα λόγια με τα οποία μετά το GP Σαουδικής Αραβίας αρνήθηκε ότι ο Μαξ Φερστάπεν φρέναρε εσκεμμένα, προκαλώντας τη σύγκρουση με τον Λιούις Χάμιλτον.

Στον αγώνα της Τζέντα την περασμένη Κυριακή ο Φερστάπεν είχε την εντολή να αφήσει τον Χάμιλτον να τον περάσει, διότι νωρίτερα είχε κερδίσει τη θέση, πρώτη του αγώνα, κόβοντας την πρώτη στροφή. Ο Ολλανδός επέλεξε να το κάνει στην ευθεία, φρενάροντας απότομα μπροστά από τον Βρετανό - ο οποίος αμέσως διεμύνησε στην ομάδα του ότι ο Φερστάπεν του έκανε τη "δοκιμασία του φρεναρίσματος".

Το περίφημο "brake test" είναι μια ύπουλη δοκιμασία που συνηθιζόταν στο παρελθόν από τους πιο έμπειρους οδηγός προς τους νεότερους: όταν ένας νέος τους ακολουθούσε, φρέναραν αδικαιολόγητα και δυνατά σε ένα εντελώς απρόσμενο σημείο, για να υποτάξουν τον εγωισμό των διωκτών τους.

Ο Φερστάπεν βέβαια δεν το έκανε για αυτό το λόγο, αλλά για να καρπωθεί το DRS στην ευθεία που ακολουθούσε, και να ξαναπεράσει. Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο ο Λιούις δίστασε να περάσει αρχικά, όταν ο Μαξ έκοψε ταχύτητα. Η αμέσως επόμενη κίνηση του Ολλανδού ήταν να φρενάρει - κάτι που ο Βρετανός δεν θα μπορούσε να περιμένει, στο ξεκίνημα μιας ευθείας. Το αποτέλεσμα ήταν η Mercedes να προσκρούσει στο πίσω μέρος της RB-Honda.

Μετά το τέλος του αγώνα ο Φερστάπεν δέχθηκε ποινή 10'' για αυτό το συμβάν, και ο Χέλμουτ Μάρκο είχε πει, τότε: "Αισθανόμαστε ότι μας αντιετώπισαν άδικα. Θα αποδείξουμε ότι η πίεση του Μαξ στο φρένο δεν αυξήθηκε όταν έγινε η σύγκρουση με τον Χάμιλτον. Αρνούμαι ότι έγινε αυτή η μανούβρα για την οποία ο Χάμιλτον παραπονιέται. Σύμφωνα με τα δεδομένα μας η πίεση στο φρένο [του Φερστάπεν] έμεινε η ίδια. Ο Χάμιλτον απλώς έκανε λάθος και χτύπησε το αυτοκίνητο του Μαξ. Δυστυχώς, αυτό έκοψε σε δύο σημεία το πίσω λάστιχο του Μαξ, και για αυτό δεν μπορούσαμε να επιτεθούμε πλέον".

Η τηλεμετρία που είχαν στα χέρια τους οι αγωνοδίκες, όμως, έδειχνε άλλα: ότι ο Φερστάπεν "φρέναρε απότομα και σημαντικά", ασκώντας πίεση 69 bar στα φρένα. Αυτό σημαίνει ότι η επιβράδυνσή του ήταν 2,4g.

Σε συνέχεια αυτών, ο Μάρκο απολογήθηκε δημοσίως για το αρχικό του σχόλιο: "Την ώρα εκείνη, απλά μετέδωσα τις πληροφορίες που είχα προηγουμένως από τους μηχανικούς. Προφανώς δεν ήταν σωστές, οπότε ζητώ συγγνώμη".

Ο Αυστριακός κατέληξε λέγοντας ότι η RBR και ο Φερστάπεν θα κάνουν τα πάντα για να κερδίσουν τον τίτλο την προσεχή Κυριακή στο Άμπου Ντάμπι, "αλλά δεν θα προχωρήσουμε σε καμία άδικη πράξη".

TAGS FORMULA 1 RED BULL ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ MERCEDES F1 ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ