Formula 1: H Volkswagen επιβεβαίωσε την είσοδο της Porsche και της Audi στη F1 το 2026
Το σήριαλ φτάνει στο τέλος του: η Porsche και η Audi αποφάσισαν οριστικά να μπουν στη Formula 1 σε τέσσερα χρόνια, όπως επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της μητρικής Volkswagen, Χέρμπερτ Ντις.
Καθώς η φημολογία βρίθει, τώρα πια φαντάζει σχεδόν βέβαιο ότι η Porsche θα συνεργαστεί με τη Red Bull Racing ως προμηθεύτρια κινητήρων με βάση τους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026, ενώ η Audi φέρεται να ενδιαφέρεται να συμμετάσχει ως πλήρης κατασκευαστής (σασί και κινητήρα), αγοράζοντας κάποια από τις υπάρχουσες ομάδες.
Πρόσφατα το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου VW δεν έφτασε σε οριστική απόφαση για την είσοδο των Porsche και Audi στη Formula 1 το 2026, αλλά άφησε να εννοηθεί ότι συνεχίζει να διερευνά το ενδεχόμενο. Ωστόσο, όπως λέει τώρα ο Ντις, οι αποφάσεις ελήφθησαν.
Ο Γερμανός είπε ότι οι δύο εταιρείες "αποφάσισαν να μπουν στη Formula 1" και συνέχισε: "Η απόφαση της Porsche είναι ήδη αρκετά θεμελιωμένη, αλλά της Audi όχι και τόσο". Αυτό μάλλον επιβεβαιώνει ότι η Porsche θα προμηθεύει κινητήρες στην RBR από το 2026, ίσως στήνοντας το εργοστάσιό της στις νέες εγκαταστάσεις κινητήρων της Red Bull Powertrains που η αυστριακή ομάδα κατασκεύασε τον τελευταίο χρόνο δίπλα στο εργοστάσιο των σασί στο Μίλτον Κινς.
Για την Audi, όμως, τα πράγματα είναι ακόμα ρευστά σχετικά με το επίπεδο της συμμετοχής της. Η εταιρεία θέλει να αγοράσει σε ποσοστό ή εξ ολοκλήρου μια από τις υπάρχουσες ομάδες της F1. Πρόσφατα φέρεται να κατέθεσε πρόταση 650 εκατομμυρίων Ευρώ για την αγορά μέρους της McLaren, αλλά η ομάδα του Ουόκινγκ αρνήθηκε διότι διαφωνούσε με το ποσοστό συμμετοχής της Audi στις λήψεις αποφάσεων. Έτσι, αυτή η πρόταση στη McLaren ναυάγησε.
Στο βεληνεκές της Audi τώρα φέρεται να βρίσκεται η Sauber (που κατασκευάζει τα μονοθέσια της Alfa Romeo), ενώ το ενδιαφέρον τους για συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία έχουν εκφράσει δημοσίως τόσο η Williams όσο και η Aston Martin. Ο Ντις επιβεβαίωσε ότι η Audi δεν έχει βρει ακόμη την ομάδα με την οποία θα συνεργαστεί.
Η είσοδος της Porsche το 2026 θα σημάνει τη μεγάλη της επιστροφή στη Formula 1 μετά από 35 χρόνια. Είχε αποχωρήσει το 1991 μετά την καταστροφική της συνεργασία με την ομάδα Footwork, που δεν θύμιζε σε τίποτα τις μέρες δόξας της συνεργασίας της με τη McLaren τη δεκαετία του '80. Η Audi δεν έχει συμμετάσχει ποτέ στο παρελθόν στη F1.
Ο Ντις είπε ότι η Porsche και η Audi έλαβαν τις αποφάσεις τους, με την υποστήριξη φυσικά του ομίλου VW, λόγω της έμφασης που δίνουν οι κανονισμοί του 2026 στη βιωσιμότητα και στα υβριδικά συστήματα, της ραγδαίας ανάπτυξης του σπορ στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ασία (ειδικά στην Κίνα) τα τελευταία χρόνια, αλλά και στην όλο και αυξανόμενη δημοτικότητά της στο νεανικό κοινό. "Αν είσαι στο μότορσπορ, πρέπει να είσαι στη Formula 1. Αυτή είναι η πιο επιδραστική πλατφόρμα", τόνισε ο Γερμανός.
Είναι από καιρό γνωστό ότι η VW έθεσε στη Formula 1 τους δικούς της όρους για τις αλλαγές των κανονισμών των κινητήρων του 2026. Οι αλλαγές αυτές, που θα οριστικοποιηθούν τον προσεχή Ιούνιο, περιλαμβάνουν την αφαίρεση του ενός εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων (MGU-H), τη μεγαλύτερη στην ηλεκτρική ισχύ και τη χρήση 100% βιοκαυσίμων.
"Δεν μπορείς να μπει στη Formula 1 αν δεν ανοίξει ένα τεχνολογικό παράθυρο, χρειάζεται μια αλλαγή κανονισμών για να φτάσεις εκεί" τόνισε ο Ντις. Στην ουσία, τα λόγια του αυτά σημαίνουν ότι μόνο αν όλοι οι κατασκευαστές ξεκινήσουν εν λευκώ, με νέους κανονισμούς, μπορεί η εταιρεία που μπαίνει στο σπορ να είναι ανταγωνιστική από την πρώτη στιγμή. "Χρειάζεται να εξελίξεις έναν νέο κινητήρα, και για να τον εξελίσσεις χρειάζεσαι τρία ως τέσσερα χρόνια", συμπλήρωσε ο Γερμανός.
Και, μάλιστα, επιβεβαίωσε ότι η Porsche και η Audi έχουν ξεκινήσει το σχεδιασμό των κινητήρων F1 του 2026. "Υποθέτουμε ότι το 2026 ή το 2028, αυτό θα είναι ακόμη το μεγαλύτερο αγωνιστικό θέαμα του κόσμου, περισσότερο ακόμα και από σήμερα. Ακόμα πιο πολύ στην Κίνα και τις ΗΠΑ, κι έτσι η μεγαλύτερη παγκόσμια πλατφόρμα για premium οχήματα", κατέληξε ο Ντις.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η επίσημη ανακοίνωση της Porsche για την είσοδό της στη Formula 1 ενδέχεται να γίνει τον Ιούλιο, στο πλαίσιο του GP Αυστρίας - πατρίδας της Red Bull Racing με την οποία δείχνει, πέραν πάσης αμφιβολίας πια, ότι θα συνεργαστεί. Η ανακοίνωση της Audi, όπως φαίνεται, θα αργήσει περισσότερο.