Formula 1: Honda και RBR δεν φοβούνται τον κινητήρα της Mercedes στη μάχη του τίτλου
Η ιαπωνική εταιρεία μελετά τις βέλτιστες ρυθμίσεις της μονάδας ισχύος του Μαξ Φερστάπεν ενόψει των δύο τελευταίων φετινών GP της Formula 1, για να βοηθήσει τον Ολλανδό και να αποχωρήσει από το σπορ ως πρωταθλήτρια.
Η φετινή αναβάθμιση της μονάδας ισχύος της Honda βρίσκεται στον πυρήνα της ανόδου της Red Bull και της ανταγωνιστικότητάς της απέναντι στη Mercedes, που επέτρεψαν στον Μαξ Φερστάπεν να είναι 8 βαθμούς εμπρός από τον Λιούις Χάμιλτον, δύο αγώνες πριν κριθεί ο φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1.
Το θέμα του κινητήρα ήρθε ξανά στην επικαιρότητα της μάχης του τίτλου στο GP Βραζιλίας, οπότε η Mercedes επέλεξε να τοποθετήσει στην πλάτη του Χάμιλτον έναν ολοκαίνουριο V6. Το γεγονός ότι η ομάδα του Μπράκλεϊ δεν θα χρησιμοποιούσε αυτόν τον κινητήρα για το σύνολο της προβλεπόμενης διάρκειας ζωής του, δηλαδή για 6 ή 7 GP, της έδωσε τη δυνατότητα να τον ρυθμίσει πιο ακραία χωρίς το φόβο μετέπειτα προβλημάτων αξιοπιστίας.
Στο Κατάρ η Mercedes χρησιμοποίησε και πάλι μια παλαιότερη μονάδα ισχύος, δεδομένου ότι η πίστα της Ντόχα δεν δίνει ιδιαίτερη έμφαση -βάσει του σχεδιασμού της- στην ισχύ του κινητήρα, όσο δίνει το Ιντερλάγκος της Βραζιλίας ή το επερχόμενο σιρκουί της Τζέντα, στη Σαουδική Αραβία - όπου ο Χάμιλτον θα έχει και πάλι τον κινητήρα-"ρουκέτα" της Βραζιλίας.
"Πιστεύω ότι τα χαρακτηριστικά της πίστας του Κατάρ είχαν σημαντική επίδραση (στην ταχύτητα στην ευθεία), αλλά η αίσθησή μας είναι ότι δεν είχαμε μεγάλη διαφορά από τη Mercedes όπως στη Βραζιλία" είπε ο τεχνικός διευθυντής της Honda F1, Τογιοχάρου Τανάμπε.
Ο Ιάπωνας συμπλήρωσε: "Έχουμε ακόμα μία εβδομάδα για να σκεφτούμε τους δύο επόμενους αγώνες, στη Σαουδική Αραβία και στο Άμπου Ντάμπι. Πρέπει να σκεφτούμε όσα μπορούμε να κάνουμε στους δύο τελευταίους αγώνες. Θα δουλέψουμε με την ομάδα για να καταλάβουμε τον καλύτερο τρόπο χρήσης της μονάδας ισχύος, και να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε καλά προετοιμασμένοι".
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Honda F1, Μασάσι Γιαμαμότο, "η Mercedes μπορεί να έχει μυστικά, αλλά πρέπει και να τερματίσει τους δύο τελευταίους αγώνες. Είμαστε μπροστά στη βαθμολογία, αλλά δεν πιστεύω ότι έχουμε κάποιο πλεονέκτημα. Η κατάσταση είναι κρίσιμη και η ένταση κορυφώνεται".
Η RBR, στο μεταξύ, κρατά χαμηλούς τόνους σχετικά με τον κινητήρα του Χάμιλτον που χρίζει τον Βρετανό φαβορί για τη νίκη στις μεγάλες ευθείες και στις γρήγορες στροφές της πίστας της Τζέντα.
Σχετικά με τον Honda στην πλάτη της RB16B του Φερστάπεν, ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ εξηγεί: "Ένα από τα σπουδαία πλεονεκτήματα της μονάδας ισχύος της Honda είναι ότι δεν σημειώνει πτώση της απόδοσής της σε όλη τη διάρκεια της ζωής της. Η διαφορά μεταξύ μιας καινούριας μονάδας και μίας που βρίσκεται στο τέλος της ζωής της είναι περίπου 0,1''. Φαίνεται ότι στη Mercedes είναι μεγαλύτερη». Εξ ου και η τόσο ανώτερη απόδοση της Mercedes W12 στη Βραζιλία.
Ο Μαξ Φερστάπεν ακούστηκε καθησυχαστικός για το θέμα από το GP Βραζιλίας, που είχε δηλώσει: "Ο νέος κινητήρας (της Mercedes) ξεκάθαρα τους δίνει ένα όφελος απόδοσης αρχικά, αλλά αυτό σταδιακά θα επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα. Οπότε ναι, ίσως φαίνεται λίγο δραματικό αυτό τώρα, αλλά είμαι βέβαιος ότι αυτό θα επιστρέψει στα φυσιολογικά επίπεδα".
Αναμφίβολα, η απόδοση των κινητήρων θα είναι ένα κεντρικό θέμα στη μεγάλη φετινή μάχη του τίτλου, μεταξύ του Λιούις Χάμιλτον και του Μαξ Φερστάπεν, τα δύο προσεχή Σαββατοκύριακα στη Σαυδική Αραβία και στο Άμπου Ντάμπι, όπου θα πέσει η αυλαία της σεζόν στις 12/12.