Formula 1: Η άγνωστη "τεράστια αλλαγή" που κρύβει η νέα Mercedes W13
Ο εν λευκώ ανασχεδιασμός των φετινών μονοθεσίων της Formula 1 μονοπώλησε τον χειμώνα, αλλά η Mercedes αποκάλυψε ότι κάτω από το αμάξωμα κρύβεται μια "τεράστια αλλαγή" που μπορεί να την κάνει κυρίαρχη και το 2022.
Πίσω από την πλάτη των Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ, η τροποποίηση της υβριδικής μονάδας ισχύος από τους μηχανολόγους στο Mercedes HPP στο Μπρίξουορθ της Βρετανίας "είναι αναμφίβολα η μεγαλύτερη αλλαγή που έχουμε κάνει από το ξεκίνημα αυτών των κανονισμών (το 2014)", σύμφωνα με τον Χάιουελ Τόμας, διευθυντή της Mercedes AMG High Performance Powertrains.
Μέχρι τώρα, στο επίκεντρο των συζητήσεων για τους κινητήρες του 2022 βρισκόταν το άλμα που έχει κάνει η Ferrari στο συγκεκριμένο τομέα, όπως και η Shell, με μια φημολογούμενη νέα τεχνολογία που εφαρμόζει στα νέα βιοκαύσιμα της F1 - που πλέον θα αποτελούνται σε ποσοστό 10% από αιθανόλη.
Και ενώ οι διοικητές της Mercedes F1 διατείνονται ότι η Ferrari πιθανότατα έχει φέτος την ισχυρότερη μονάδα ισχύος, τώρα και η Mercedes HPP έκανε γνωστό ότι σημείωσε και η ίδια ένα αντίστοιχο μηχανολογικό άλμα - με τις μεγαλύτερες αλλαγές από το 2014, όταν τα μονοθέσια πέρασαν στην υβριδική τους εποχή και η Mercedes απέκτησε τα ηνία του πρωταθλήματος κατασκευαστών, τα οποία εξακολουθεί να κρατά.
Ο Χάιουελ Τόμας εξήγησε: "Η ομάδα έχει κάνει πολλή και σπουδαία δουλειά, ειδικά στον τρόπο αφομοίωσης του (κινητήρα) στο αμάξωμα. Το εμπρός μέρος του κινητήρα είναι εντελώς διαφορετικό. Αλλά αυτή δεν ήταν μια απλή αναδιάταξη - ήταν μια τεράστια, τρομακτική αλλαγή! Είναι ένας τομέας που εξετάζουμε κάθε χρόνο, όπως και τις εξατμίσεις, με μικρές αλλαγές. Αλλά οι φετινές είναι ολοκληρωτικές.
Κι έπειτα, επιπλέον, όλων αυτών, έχουμε το θέμα της παύσης εξέλιξης των κινητήρων. Αυτή θα είναι η μονάδα ισχύος μας για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Οπότε δεν θέλαμε να αφήσουμε τίποτα έξω - θέλαμε να βάλουμε όλες μας τις ιδέες για τη βελτίωση της απόδοσης και της αξιοπιστίας της".
Μιλώντας για το θέμα των νέων βιοκαυσίμων, συμπλήρωσε: "Τα βιοκαύσιμα αλλάζουν την καύση. Η προσθήκη αιθανόλης μέσα στη βενζίνη σημαίνει ότι η θερμική αξία των καυσίμων μειώνεται. Αυτό σημαίνει ότι ξεκινάμε έχοντας περιορισμένη απόδοση - η ίδια ποσότητα καυσίμου παράγει λιγότερη ενέργεια. Αυτό είναι πρόβλημα για εμάς, διότι μας αφαιρεί ισχύ.
Από την άλλη, όμως, το καύσιμο είναι πιο ανθεκτικό, που σημαίνει ότι μπορούμε να πιέζουμε τον κινητήρα λίγο περισσότερο. Ένα μεγάλο μέρος της εξέλιξής μας φέτος αφορούσε στα διαφορετικά δείγματα που μας προμήθευσε η Petronas για να δοκιμάζουμε", κατέληξε ο Βρετανός.
Μια νέα Mercedes W13 στο Μπαχρέιν
Πέραν της μονάδας ισχύος, τις τελευταίες μέρες έχουν ενταθεί οι φήμες ότι η Mercedes πρόκειται να ταξιδέψει στο Μπαχρέιν αυτή την εβδομάδα για το δεύτερο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών -που ξεκινά την προσεχή Πέμπτη (10/3)- με μια εντυπωσιακά και ευρύτατα ανασχεδιασμένη W13 σε σχέση με το μονοθέσιο που παρουσίασε πριν από δέκα μέρες στις δοκιμές της Βαρκελώνης.
Μάλιστα, λέγεται ότι η πρωταθλήτρια ακολουθεί την τακτική που είχε επιλέξει και το χειμώνα του 2019 - που ξεκίνησε τις πρώτες χειμερινές δοκιμές με ένα βασικό μονοθέσιο, και στις επόμενες παρουσιάστηκε με μια ριζικά ανασχεδιασμένη Β έκδοση, ένα περίπου ολοκληρωτικά ανασχεδιασμένο νέο αυτοκίνητο.
Αυτή την εντύπωση άλλωστε έχει αποκομίσει και η Ferrari, της οποίας ο διευθυντής Ματία Μπινότο δήλωσε πρόσφατα ότι η Mercedes θα πάει στο Μπαχρέιν με "μεγάλες, πολύ μεγάλες αναβαθμίσεις" της W13.