X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Η αλλαγή του Αυγούστου που κατέστρεψε τα όνειρα τίτλου της Ferrari

FERRARI F1 GP SINGAPORE DOMENICA 03/10/2022 credit @Scuderia Ferrari Press Office CREDIT: @SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η τεχνική ντιρεκτίβα της FIA για τον περιορισμό των αναπηδήσεων (porpoising) των φετινών μονοθεσίων της Formula 1, που επεβλήθη στο GP στο τέλος του Αυγούστου, αρχίζει να διαφαίνεται ως η κύρια αιτία για τα μεγάλα προβλήματα της Ferrari F1-75 έκτοτε.

Η Scuderia, σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα, το βρίσκει πλέον εξαιρετικά δύσκολο να αποσυνδέσει την τεχνική ντιρεκτίβα (TD39) που επέβαλε η FIA για τον έλεγχο του porpoising με το βασικότερο των προβλημάτων που δεν της έχουν επιτρέψει να κερδίσει ούτε μία νίκη από το GP Βελγίου μέχρι σήμερα: την υπέρμετρη φθοράς των ελαστικών.

Ο Σαρλ Λεκλέρ κέρδισε στην Αυστραία διά περιπάτου και ήταν απολύτως ανταγωνιστικός στο GP Γαλλίας αργότερα τον ίδιο μήνα, πριν χάσει τον έλεγχο της F1-75 και μαζί τη νίκη στο Πολ Ρικάρ. Όμως από το GP Ουγγαρίας, που οι ομάδες άρχισαν να εφαρμόζουν την τεχνική οδηγία 39 -πριν την εφαρμόσουν επίσημα στο Σπα του Βελγίου- η F1-75 ήταν ένα εντελώς διαφορετικό μονοθέσιο.

Το cavallino που είχε κερδίσει με άρτια διαχείριση των ελαστικών στο Σπίλμπεργκ της Αυστρίας, πλέον καταπονούσε τόσο έντονα τα ελαστικά του που οι Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ δεν είχαν καμία ελπίδα να μεταμορφώνουν την ταχύτητα του μονοθεσίου στις δοκιμές κατάταξης σε νίκες την Κυριακή, όπου τον κυριότερο ρόλο πάιζει η διαχείριση των ελαστικών στις συστοιχίες γύρων ανάμεσα στα πιτ-στοπς.

Πριν την εφαρμογή της τεχνικής οδηγίας 39, υπήρχαν οι εικασίες ότι αυτή θα επηρέαζε αρνητικά τόσο τη Ferrari όσο και τη Red Bull, καθώς ο διευθυντή της RBR Κρίστιαν Χόρνερ άφηνε να εννοηθεί ότι πίσω από την τεχνική οδηγία βρισκόταν ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, λόγω των μεγάλων προβλημάτων της W13 από τις αναπηδήσεις.

Η τεχνική οδηγία όμως, που μαζί περιόριζε και την ελαστικότητα των δαπέδων των μονοθεσίων στα 2 χιλιοστά, αποδείχθηκε επιζήμια μόνο για τη Ferrari. Την εποχή εκείνη ο διευθυντής της Scuderia Ματία Μπινότο διέψευδε ότι η TD39 επηρέασε αρνητικά τη F1-75, αλλά πλέον αυτή είναι μια άποψη που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος - ακόμα και εντός του Μαρανέλο, και σε ό,τι έχει να κάνει με τη διαχείριση των ελαστικών.

Όπως γράφεται τώρα στο γερμανικό Τύπο, τα προβλήματα διαχείρισης των ελαστικών από τη Ferrari F1-75 και η τεχνική οδηγία 39 της FIA ήρθαν ακριβώς την ίδια στιγμή, και τώρα και η ίδια η Scuderia το βρίσκεται δύσκολο να απορρίψει αυτού του είδους τη σύνδεση.

Συγκεκριμένα, ο ανταγωνισμός της Ferrari λέγεται πως έχει παρατηρήσει πως μετά το Βέλγλιο η F1-75 χρειαζόταν να ρυθμίζεται σε αυξημένο ύψος από το έδαφος, και αυτό είχε σημαντικές επιπτώσεις όχι μόνο στην ισορροπία της, και συνεπώς στη διαχείριση των ελαστικών της.

Η Scuderia εισήγαγε ένα τροποποιημένο δάπεδο στο GP Ιαπωνίας, την τελευταία της φετινή εξέλιξη του αυτοκινήτου, με κύριο σκοπό να βελτιώσει τη διαχείριση των ελαστικών. Και ο Μπινότο δήλωσε πως «δουλεύει όπως περιμέναμε, τα δεδομένα επιβεβαιώνουν το βήμα εξέλιξης. Η ταχύτητα σε έναν γύρο είναι εδώ, τώρα πρέπει να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά με τη διαχείριση των ελαστικών», κατέληξε ο Ιταλός.

Κι αυτός είναι ένας τομέας ιδιαίτερα κρίσιμος για τη Scuderia αυτόν τον καιρό, που ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός του μονοθεσίου του 2023, αν πρόκειται η Ferrari να επιστρέψει με αξιώσεις στη διεκδίκηση των τίτλων στο επόμενο πρωτάθλημα της Formula 1.

Photo credits: Scuderia Ferrari Press Office

TAGS FORMULA 1 FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ