ALPINE

Formula 1: Η Alpine αποκάλυψε τη νέα Α522 -και τον ολοκαίνουριο κινητήρα- του 2022

Το νέο μονοθέσιο της Alpine
Το νέο μονοθέσιο της Alpine ALPINE F1 MEDIA

Η γαλλική ομάδα παρουσίασε στο Παρίσι το νέο μονοθέσιο που θα οδηγούν στη F1 τη φετινή σεζόν οι Φερνάντο Αλόνσο και Εστεμπάν Οκόν - υιοθετώντας για πρώτη φορά την τεχνολογία του split turbo στον κινητήρα της Renault.

Η αποκάλυψη της Alpine 522, που έγινε απόψε στο Παρίσι, δεν έκρυβε μόνο το πλήρως ανασχεδιασμένο μονοθέσιο και τα νέα του χρώματα -βάσει των νέων κανονισμών και των νέων χορηγών, αντίστοιχα- αλλά και τον ολοκαίνουριο κινητήρα της Renault.

Τη Α522 φέρει τη σχεδιαστική υπογραφή του διευθυντή μηχανολογίας της ομάδας Πατ Φράι, πολύπειρου από τις θητείες του στη McLaren και στη Ferrari, καθώς και του τεχνικού διευθυντή Ματ Χάρμαν. Αλλά πέραν του εν λευκώ σχεδιασμού και της αεροδυναμικής της, λόγω των νέων φετινών κανονισμών, η τεράστια αλλαγή του μονοθεσίου βρίσκεται κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα, και στην ολοκαίνουρια υβριδική μονάδα ισχύος.

Η Renault, μητρική εταιρεία της Alpine, επιβεβαίωσε ότι στη νέα μονάδα υιοθέτησε την τεχνολογία του slpit turbo (όπου ο υπερσυμπιεστής είναι χωρισμένος σε δύο τμήματα, που βρίσκονται στις δύο άκρες του V του εξακύλινδρου θερμικού κινητήρα και ενώνονται από άξονα) που επινόησε η Mercedes το 2014 και την έκανε έκτοτε ανίκητη στη F1.

Μάλιστα, η εταιρεία του Βελιζύ είπε ότι είναι διατεθειμένη να ρισκάρει την αξιοπιστία του κινητήρα προκειμένου να αναδύσει φέτος τη μέγιστη απόδοσή του, με την ελπίδα ότι αυτό θα της επιτρέψει να αγγίξει την απόδοση των κινητήρων της Mercedes, της Red Bull (Honda) και της Ferrari και να μάχεται στην κορυφή των GP.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Alpine, Λορέν Ροσί, τόνισε ότι είναι προτιμότερο να διαθέτει έναν ανταγωνιστικό σε ισχύ αλλά εύθραυστο κινητήρα, παρά έναν απόλυτα αξιόπιστο που υστερεί σε δύναμη. Κι αυτό ακούγεται απολύτως λογικό, μιας και εφεξής και μέχρι το τέλος του 2025 οι κατασκευαστές επιτρέπεται να επεμβαίνουν στις μονάδες ισχύος μόνο για τη βελτίωσης της αξιοπιστίας τους - και όχι της απόδοσης.

"Υφίσταται το δίλημμα αξιοπιστία ή απόδοση, καθώς συνήθως είναι δύσκολο να τα έχεις και τα δύο", εξήγησε ο Ροσί. "Οπότε, πόσο πιέζεις τα όρια; Κατά τη διάρκεια του έτους εξέλιξης είχαμε μία-δύο στιγμές έλλειψης αξιοπιστίας, αλλά αυτή ήταν επιλογή μας διότι το σημείο βελτίωσης που θα έχουμε φέτος θα είναι στην αξιοπιστία.

"Οπότε είπα στην ομάδα: πιέστε τα όρια όσο μακριά μπορείτε, δεν με ενδιαφέρει. Προτιμώ να μειώσω την απόδοση γνωρίζοντας ότι έχω φτάσει στο peak της, από το να είμαστε αξιόπιστοι και απλά να αισθανόμαστε άνετα με έναν ανθεκτικό κινητήρα - που όμως υστερεί σε απόδοση. Αυτή, παρεμπιπτόντως, ήταν η προσέγγιση και στο παρελθόν. Και τα καλά νέα είναι ότι κάναμε χιλιάδες χιλιόμετρα με αυτή τη νέα μονάδα τις τελευταίες εβδομάδες".

Ο Γάλλος συνέχισε: "Ο κινητήρας ανασχεδιάστηκε ολοκληρωτικά. Κι όταν λέω ότι είναι καινούριος, εννοώ ότι βρίσκεται ακόμα στη φάση του πρωτοτύπου. Πρώτον, έχει το σχεδιασμό του split turbo, αλλά αυτό είναι μόνο ένα από τα ορατά του στοιχεία, που τον κάνουν πιο συμπαγή, μας επιτρέπει να τον μεταφέρουμε πιο κοντά στον οδηγό και να αλλάξουμε έτσι το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.

Είναι ελαφρύτερος και ικανός να αποδίδει σε μεγαλύτερο εύρος συνθηκών, θερμοκρασίας και πίεσης. Οπότε, αλλάζει πλήρως τα δεδομένα για εμάς. Κι ελπίζω ότι θα μας επιτρέψει να κλείσουμε μειώσουμε τη διαφορά από την κορυφή", κατέληξε ο Λορέν Ροσί.

Πιο συγκεκριμένα, για τους στόχους, ο Ροσί υποστήριξε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της Alpine A522 ότι "πρέπει να είμαστε ρεαλιστές, οπότε ο πρώτος στόχος είναι να διατηρήσουμε την πέμπτη θέση και έπειτα να σημειώσουμε πρόοδο για το στόχο των 100 αγώνων μέχρι να φτάσουμε στην κορυφή του βάθρου".

TAGS ALPINE FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ