Formula 1: Η Alpine κέρδισε την έφεση, ο Αλόνσο ανέκτησε την 7η θέση του Όστιν
Η σύσκεψη της FIA με την Alpine και τη Haas στο Μεξικό δικαίωσε τη γαλλική ομάδα, και αναίρεσε την ποινή 30 δευτερολέπτων που επεβλήθη στον Φερνάντο Αλόνσο μετά το τέλος του GP ΗΠΑ της προηγούμενης εβδομάδας.
Μετά το τέλος του αγώνα στο Τέξας, η Haas κατέθεσε ένσταση εναντίον της Alpine για το γεγονός ότι δεν βγήκε πορτοκαλί-μαύρη σημαία στον Αλόνσο. Η σημαία αυτή θα υποδείκνυε στον Ισπανό ότι υπήρχε μια εν δυνάμει επικίνδυνη ζημιά στο μονοθέσιό του -ο σπασμένος δεξιός καθρέπτης που πάλλονταν, μετά τη σύγκρουσή του με τον Λανς Στρολ- αναγκάζοντας τον Ισπανό να μπει στα πιτς για την επίλυση του προβλήματος.
Στο Όστιν οι αγωνοδίκες έκαναν δεκτή της ένσταση της Haas, και επέλεβαλλαν στον Αλόνσο ποινή 30 δευτερολέπτων -τη μεγαλύτερη ποινή πριν τον αποκλεισμό- που αντιστοιχούσε στο χρόνο που θα έχανε αν έμπαινε στα πιτς στη διάρκεια του αγώνα. Έτσι, ο Ισπανός έπεσε από την 7η θέση που θαυμαστά κατέκτησε μετά τη σύγκρουση με τον Στρολ, στην 15η της τελικής κατάταξης.
Όμως, το θέμα δεν είχε τελειώσει εκεί. Η Alpine άσκησε έφεση, ισχυριζόμενη ότι ο Αλόνσο δεν είχε ειδοποιηθεί από το κέντρο του αγώνα να μπει στα πιτς για τη διόρθωση της ζημιάς, καθώς και ότι η Haas κατέθεσε την ένστασή της 24 λεπτά μετά την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής της. Η Haas ανταπάντησε πως η FIA την είχε ενημερώσει πως είχε μία ώρα στη διάθεσή της για να καταθέσει επίσημα την ένσταση.
Υπό το φως νέων στοιχείων που πρέκυψαν χθες (27/10), η FIA αποφάσισε να κάνει δεκτή την έφεση της Alpine, και ανέφερε ότι η Haas είχε το δικαίωμα να καταθέσει χειρόγραφη ένσταση μέσα στο χρονικό περιθώριο της προθεσμίας, και έπειτα να ακολουθήσει η επίσημη ένστασή της.
Κατά συνέπεια, η Ομοσπονδία αποφάσισε ότι η αρχική ένσταση της Haas δεν μπορεί, εντέλει, να γίνει αποδεκτή, ακυρώνεται, και ο Φερνάντο Αλόνσο ανακτά την 7η θέση που κέρδισε στον αγώνα του Όστιν.
Οι αγωνοδίκες, παρόλα αυτά, εξέφρασαν στο συμπέρασμα της απόφασης την ανησυχία τους για το γεγονός ότι επετράπη στον Αλόνσο να παραμείνει στην πίστα την ώρα που ο καθρέπτης του μονοθεσίου του κρέμονταν, και σύντομα αποκολλήθηκε - ευτυχώς χωρίς να χτυπήσει με τη σφοδρότητα της ταχύτητάς του κάποιο μονοθέσιο που ακολουθούσε.
Έτσι, οι αγωνοδίκες πρότειναν να δωθεί εφεξής ιδιαίτερη έμφαση στις διαδικασίες ανίχνευσης τέτοιων ζητημάτων, και να ενημερώνονται μέσω ραδιοεπικοινωνίας οι ομάδες για την εμφάνιση της μαύρης-πορτοκαλί σημαίας σε κάποιον από τους οδηγούς τους.
Μιλώντας για το θέμα, πριν τη συνεδρίαση και την απόφαση των αγωνοδικών, ο Αλόνσο είχε πει: "Βασικά, ασκήσαμε έφεση επειδή [η ένσταση της Haas] ήταν εκπρόθεσμη. Υπήρχαν δύο-τρεις λόγοι για τους οποίους η FIA δεν μου έδειξε την μαύρη-πορτοκαλί σημαία. Οπότε, πίστευαν ότι το αυτοκίνητο ήταν αρκετά ασφαλές για να συνεχίσω. Το αυτοκίνητο μπήκε στο παρκ-φερμέ, πέρασε τον τεχνικό έλεγχο, πήρε το πράσινο φως και μετά οι διαμαρτυρίες ήρθαν πολύ αργά.
Νομίζω πως είναι ξεκάθαρο πως αυτή δεν ήταν η σωστή απόφαση. Αν ήταν, θα ανοίξει ένα τεράστιο πρόβλημα για τη Formula 1. Πιστεύω ότι το 50, 60, 70% των αυτοκινήτων θα αναγκάζονται να εγκαταλείπουν όταν δεν έχουν ένα αεροδυναμικό εξάρτημα στη σωστή κατάσταση. Κι έπειτα, αν αργήσεις 20 λεπτά την ένσταση είναι εντάξει; Αν αργήσεις ένα μήνα; ή δέκα χρόνια; Πότε είναι πολύ αργά;", κατέληξε.