Formula 1: Η απειλή της Mercedes και η ποινή που προτείνει η Ferrari για τη Red Bull
Εντείνεται η φημολογία ότι η Mercedes σκοπεύει να ξεπεράσει το φετινό όριο δαπανών των ομάδων της F1 αν η FIA δεν επιβάλλει σοβαρές κυρώσεις στη RBR για το ίδιο της παράπτωμα το 2021. Μπινότο: "Περιορίστε τη δυνατότητα να εξελίσσουν το αυτοκίνητό τους".
Η Mercedes φέρεται να σκέφτεται να παραβιάσει το φετινό όριο δαπανών 140 εκατ. δολαρίων που έχει επιβληθεί σε κάθε ομάδα της Formula 1 αν δεν υπάρχει αρκετά αυστηρή ποινή στη Red Bull Racing για την υπέρβαση του περσινού ορίου δαπανών.
Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα Corriere dello Sport, αυτή είναι μια από τις πιθανές επιλογές που εξετάζει η Mercedes F1 - αναλόγως της κρίσης της αν είναι αρκετά αυστηρή ή δίκαιη η ποινή που θα επιβληθεί στην ομάδα του Μίλτον Κινς, η οποία -όπως επιβεβαίωσε η FIA- διαπιστώθηκε ότι υπέπεσε σε "περιορισμένης έκτασης" υπέρβαση του περσινού ορίου των 145%, που σημαίνει ότι το ξεπέρασε σε ποσοστό μέχρι 5%.
Η FIA δεν έχει αποφασίσει ακόμη ποια ποιή θα επιβάλλει στη RBR, αλλά η πιθανότερη που ακούγεται είναι η επιβολή χρηματικού προστίμου. Το ενδεχόμενο να αφαιρεθούν βαθμοί από τον Μαξ Φερστάπεν στο πρωτάθλημα του 2021 και να απωλέσει τον τίτλο του δεν συγκεντρώνει παρά σχεδόν μηδαμινές πιθανότητες.
Η Red Bull Racing, από την πλευρά της, εξακολουθεί να εκφράζει την αντίθεσή της με την έκθεση της FIA που απεφάνθη ότι ξεπέρασε το όριο δαπανών του 2021, και δείχνει να παραμένει σταθερή στην απόφασή της να "εξετάσει κάθε διαθέσιμη επιλογή που έχει η ομάδα".
Σύμφωνα, λοιπόν, με το ιταλικό δημοσίευμα, ο Τότο Βολφ σκέφτεται να ξεπεράσει η Mercedes F1 το φετινό όριο προϋπολογισμού, αν κρίνει ότι η τιμωρία που θα επιβληθεί στην RBR δεν θα είναι η αρμόζουσα. Ειδικά αν πρόκειται για ένα απλό χρηματικό πρόστιμο.
Ξεπερνώντας το φετινό όριο δαπανών η ομάδα του Μπράκλεϊ θα είναι σε θέση να εξελίξει περισσότερο τη W14 του 2023, και έτσι να την κάνει πιο ανταγωνιστική - με στόχο η Mercedes F1 να επιστρέψει στις νίκες και στη διεκδίκηση των τίτλων του χρόνου. Έτσι, με λίγα λόγια, ο Βολφ αφήνει να εννοηθεί στη FIA ότι η τιμωρία προς τη RBR πρέπει να είναι αρκετά αυστηρή, διότι διαφορετικά όλες οι ομάδες -που μπορούν- θα αρχίσουν και αυτές να ξεπερνούν το ετήσιο όριο δαπανών τους.
Μπινότο: Περιορισμός της δυνατότητας εξέλιξης
Από την πλευρά της Ferrari, ο διευθυντής της Scuderia Ματία Μπινότο τοποθετήθηκε εκ νέου επί του θέματος - αλλά, στη δική του περίπτωση, για να προτείνει στη FIA μια ποινή της RBR που ο ίδιος θεωρεί αρμόζουσα.
Ο Ιταλός, μιλώντας στο Eurosport, είπε ότι η αφαίρεση του περσινού τίτλου από τον Φερστάπεν δεν είναι ένα ρεαλιστικό ενδεχόμενο: "Ασχέτως της ομάδας και της περίπτωσης αυτής που πρέπει να αναλυθεί, νομίζω ότι είναι δύσκολο να αντιστρέψεις το αποτέλεσμα ενός πρωταθλήματος, τη μάχη στην πίστα, όλες τις τελετές απονομών και τους πανηγυρισμούς".
Και για την ποινή που πρέπει να επιβληθεί στη RBR, συνέχισε: "Κατά τη δική μου άποψη, πρέπει να υπάρχει μια ποινή που αποτρέπει τη δυνατότητα εξέλιξης του αυτοκινήτου. Διαφορετικά, το πλεονέκτημα (από την υπέρβαση του ορίου το 2021) θα παραμείνει και τα επόμενα χρόνια και το αποτέλεσμα θα είναι να αγωνιζόμαστε ο καθένας με διαφορετικούς πόρους".