Formula 1: Η Aston Martin παραμένει ο μεγάλος γρίφος του 2023
Οι τέσσερις διευθυντές των μεγάλων ομάδων συμφωνούν πως η Aston Martin έκανε ένα μεγάλο άλμα φέτος αλλά περιμένουν να δουν πως θα τα πάει και στα υπόλοιπα σιρκουί.
Οι τέσσερις διευθυντές των μεγάλων ομάδων συμφωνούν ότι η Aston Martin έκανε ένα μεγάλο άλμα φέτος, με το βάθρο που κατέκτησε ο Φερνάντο Αλόνσο στο GP του Μπαχρέιν, αλλά η αληθινή της δυναμική θα φανεί στους προσεχείς αγώνες. Βασέρ: "Η Ferrari είναι πιο κοντά στη Red Bull από την Aston Martin".
Στους 57 γύρους της απόλυτης κυριαρχίας της Red Bull στο πρώτο GP της Formula 1 για το 2023, στις θέσεις πίσω από τα μονοθέσια του Μαξ Φερστάπεν και του Σέρτζιο Πέρεζ εξελισσόταν μια εναλλαγή στις ισορροπίες δυνάμεων: η Aston Martin έμπαινε στο κλειστό κλαμπ των μεγάλων ομάδων, καθώς κέρδιζε με τον Φερνάντο Αλόνσο την τρίτη θέση του βάθρου.
Ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-23 την είχε στα χέρια του μέχρι το ηλεκτρονικό σύστημα του cavallino να απενεργοποιήσει πλήρως τη μονάδα ισχύος, στον 41ο γύρο του αγώνα. Αλλά, από την άλλη, ο Αλόνσο έπεσε νωρίς στην 7η θέση της εκκίνησης, χάνοντας νωρίς πολύτιμο έδαφος - συνεπώς δεν γνωρίζει κανείς αν εντέλει θα απειλούσε τον Μονεγάσκο, όπως απείλησε -και πέρασε- τη Mercedes του Λιούις Χάμιλτον και την έτερη Ferrari του Κάρλος Σάινθ.
Η Aston Martin, επιπλέον, εκμεταλλεύτηκε στο Μπαχρέιν την εξαιρετική της διαχείριση ελαστικών, που γίνεται ιδιαίτερα κρίσιμη σε πίστες με τόσο τραχιά άσφαλτο όπως του Σακίρ. Σε αγώνες που η άσφαλτος καταπονεί λιγότερο τα ελαστικά, ενδεχομένως το πλεονέκτημά της αυτό -όπως και το ανάλογο της Red Bull- να μην είναι τόσο καθοριστικής σημασίας.
Αυτή είναι, τουλάχιστον, η άποψη του διευθυντή της Ferrari, Φρεντ Βασέρ: "Αν δείτε το πρώτο μέρος του αγώνα, νομίζω ότι είμαστε πιο κοντά στη Red Bull από όσο είναι η Aston Martin. Αλλά αυτός είναι ο πρώτος αγώνας και δεν χρειάζεται να βγάλουμε κανένα συμπέρασμα", είπε ο Γαλλος.
Και πρόσθεσε: "Πιστεύω ότι και η Mercedes θα ξυπνήσει σύντομα. Δεν ξέρω αν θα συμβεί την επόμενη εβδομάδα. Η ιστορία θα είναι διαφορετική στη Τζέντα. Η άσφαλτος είναι διαφορετική, κι έτσι θα έχουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα".
Όμως, ο Κρίστιαν Χόρνερ της RBR εκτιμά ότι -τουλάχιστον στο Μπαχρέιν- η αγγλική ομάδα ήταν ταχύτερη της ιταλικής: "Δείχνουν πολύ δυνατοί σε συνθήκες αγώνα. Με βάση το αποτέλεσμα ενός αγώνα, μπορείς να πεις ότι ήταν η δεύτερη ισχυρότερη ομάδα εδώ. Όμως, το πρόβλημα είναι ότι έχουμε μόνο ένα σετ δεδομένων, από έναν αγώνα, σε αυτή την πίστα. Οπότε δεν παίρνουμε τίποτα ως δεδομένο", είπε ο Βρετανός
"Ας περιμένουμε τον αγώνα της Τζέντα, και της Μελβούρνης έπειτα. Με τα δεδομένα από δύο-τρία διαφορετικά σιρκουί, θα αποκτήσουμε πολύ καλύτερη εικόνα για τις δυνάμεις και τις αδυναμίες του αυτοκινήτου μας και του ανταγωνισμού. Περιμένουμε αναμφίβολα τους αντιπάλους μας να αντεπιτεθούν σθεναρά στους μελλοντικούς αγώνες. Η μνήμη είναι βραχεία σε αυτή τη δουλειά, και είσαι όσο καλός όσο στον τελευταίο σου αγώνα. Στο Μπαχρέιν ήμασταν οι ήρωες, αλλά αύριο μπορεί να είναι η Ferrari, η Mercedes, η Aston Martin", κατέληξε ο Χόρνερ.
Ο Τότο Βολφ της Mercedes περιορίστηκε να δηλώσει τον εντυπωσιασμό του για το άλμα απόδοσης της Aston Martin F1, μιλώντας στην αυστριακή εφημερίδα Osterreich: "Έκαναν αληθινά σπουδαία δουλειά. Προσέλαβαν έναν άνθρωπο της Red Bull (σ.σ. τον τεχνικό διευθυντή Νταν Φάλλοους] που κατάφερε να κάνει αμέσως το αυτοκίνητο δύο δευτερόλεπτα [στο γύρο] ταχύτερο.
Έναν χρόνο πριν, ήταν στην 17η και 19η θέση των δοκιμών κατάταξης. Ξέραμε ότι ο Αλόνσο είναι ισχυρός και γεμάτος κίνητρο, αλλά ακόμα και ο Λανς Στρολ ήταν σε κορυφαίες θέσεις με δύο σπασμένα χέρια και ένα σπασμένο δάχτυλο στο πόδι. Αυτό δείχνει πόσο καλό είναι το αυτοκίνητο. Ποτέ δεν έχω δει ένα τέτοιο άλμα στη Formula 1", συμπλήρωσε ο Αυστριακός - που, παρεμπιπτόντως, διαθέτει μετοχές της Aston Martin, των οποίων η τιμή αυξήθηκε κατά 15% αμέσως μετά τον αγώνα του Μπαχρέιν.
Μαζί με τον Βολφ, εξεπλάγη και ο επικεφαλής μηχανικός της ομάδας, Άντριου Σόβλιν, στη διάρκεια του αγώνα του Μπαχρέιν. Και εξήγησε ότι η Mercedes χρειάστηκε να καλέσει τον Λιούις Χάμιλτον νωρίτερα από όσο ήθελε για το δεύτερό του πιτ-στοπ, ώστε να καλυφθεί από τον undercut του Αλόνσο που τον καταδίωκε με την Aston Martin AMR23.
"Όπως φάνηκε, ο Αλόνσο είχε ταχύτερο αυτοκίνητο. Ήταν σε θέση να περάσει στην πίστα έτσι κι αλλιώς. Αν το γνωρίζαμε, ίσως να αποδεχόμασταν ότι θα χάναμε τη θέση", τόνισε ο Σόβλιν. Κι αν δεν είχε μπει τόσο νωρίς, ίσως ο Χάμιλτον να είχε ελπίδες να περάσει τον Κάρλος Σάινθ για την 4η θέση, καθώς και ο Ισπανός πάσχιζε με τη φθορά ελαστικών της Ferrari του.
Εξίσου προσεκτικός για την αληθινή απόδοση της Aston Martin AMR23 εμφανίστηκε και ο διευθυντής της ομάδας του Σίλβερστοουν, Μάικ Κρακ: "Συμφωνώ ότι είναι ένα μεγάλο άλμα πρόοδου. Δεν είναι φαινομενικό, μια νίκη θα ήταν φαινομενική! Είναι ένα καλό βήμα αυτό που κάναμε, αλλά είναι και ο πρώτος αγώνας της χρονιάς. Πιστεύω ότι πρέπει να δούμε σε δύο, τρεις ή τέσσερις αγώνες πόσο μεγάλο είναι το βήμα αυτό, αλλά νομίζω πως μπορούμε να πούμε ότι προοδεύσαμε".
Ο Κρακ, γεννημένος στο Λουξεμβούργο, συμπλήρωσε: "Είχαμε αυτή την αισιοδοξία πριν καν φτάσουμε εδώ. Τον τελευταίο μήνα μπορούσες να το νιώσεις, ότι τα πράγματα αληθινά προχωρούσαν, ότι ήταν θετικά. Έχουμε μια φανταστική ομάδα, για να είμαι ειλικρινής, και όλοι δίνουν το 100% τους διαρκώς. Ήδη εργαζόμαστε στα όρια για να τα καταφέρουμε ακόμα καλύτερα την επόμενη φορά".
Σε όλη αυτή την ισορροπία των μεγάλων δυνάμεων της F1, στις οποίες καταφανώς πλέον η Aston Martin ανήκει, όλα θα εξαρτηθούν από το ρυθμό και την επιτυχία εξέλιξης των Red Bull RB19, Ferrari SF-23, Aston Martin AMR23 και από τον ανασχεδιασμό της Mercedes W14.
Ο Κρακ λέει για το πρόγραμμα εξέλιξης του μονοθεσίου της ομάδας του: "Ο Ντάν Φάλλοους είναι πολύ καλός, και αν το λέει ο Νταν τον εμπιστεύομαι. Οπότε ναι, έχουμε θεσπίσει ένα πλάνο. Αλλά και οι άλλοι έχουν ένα πλάνο επίσης. Οπότε, μπορεί αν εξελίσσεσαι με τον ίδιο ρυθμό να μείνεις στην ίδια θέση. Θα δούμε, λοιπόν, που θα βρεθούμε".