Formula 1: Η Ferrari δεν θα αλλάξει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της SF-23
Ο Φρεντ Βασέρ ξεκαθάρισε ότι δεν επείκειται ριζικός ανασχεδιασμός του φετινού Cavallino, παρά μόνο ένα δραστικό πλάνο αναβαθμίσεών της - το οποίο θα περιλαμβάνει σημαντικά νέα εξαρτήματα στα τρία από τα πέντε προσεχή GP της Formula 1.
Στο απρόσμενα φτωχό ξεκίνημα της Ferrari στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, το χειρότερό της από το 2009 στους πρώτους τρεις αγώνες της σεζόν, η SF-23 υστερούσε τόσο σε απόλυτη ταχύτητα στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης όσο και σε ρυθμό στη συστοιχία γύρων του αγώνα από την απόλυτα κυρίαρχη Red Bull RB19.
Μάλιστα, το πρόβλημα στην ηλεκτρονική κεντρική μονάδα του κινητήρα της SF-23 στον εναρκτήριο αγώνα του Μπαχρέιν στέρησε από τον Σαρλ Λεκλέρ τη μοναδική ευκαιρία που είχε η Scuderia να ανέβει στο βάθρο σε αυτούς τους τρεις πρώτους αγώνες του 2023 - καθώς στη Τζέντα και στη Μελβούρνη δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί ούτε τις Aston Martin και Mercedes.
Αυτά οδήγησαν τον Κάρλος Σάινθ να πει πρόσφατα ότι η ομάδα του Μαρανέλο χρειάζεται να σκεφτεί το ενδεχόμενο ριζικής αλλαγής της σχεδιαστικής φιλοσοφίας του Cavallino - τη δημιουργία μιας εκ βάθρων ανασχεδιασμένης SF-23B. Όπως πιθανότατα θα κάνει η Mercedes με τη W14.
"Προς το παρόν η Red Bull υπερτερεί στα πάντα", είπε ο Σάινθ. "Στις κατατακτήριες, στους αγώνες, στην ταχύτητα στην ευθεία. Υπερτερεί στις μέσες/αργές στροφές, στη διαχείριση των ελαστικών, στο πέρασμα πάνω από τα κερμπς. Αυτό δείχνει ξεκάθαρα πως πρέπει να αλλάξουμε κάτι. Πρέπει να εξετάσουμε κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που έχουμε τώρα.
Πιστεύω πως το εξαιρετικά καλό ξεκίνημά μας πέρσι μας έκανε να πιέζουμε προς την κατεύθυνση αυτής της σχεδιαστικής φιλοσοφίας, αυτό το project του αυτοκινήτου. Όμως, νομίζω πως συνειδητοποιούμε τώρα πως η Red Bull έχει ξεκάθαρο πλεονέκτημα παντού και πρέπει να αρχίζουμε και κοιτάζουμε δεξιά κι αριστερά", κατέληξε ο Ισπανός.
Όμως, ο διευθυντής της Scuderia Φρεντ Βασέρ αρνήθηκε ότι επίκειται μια τέτοιων μεγατόνων σχεδιαστική αλλαγή του ιταλικού μονοθεσίου: "Όχι, δεν το νομίζω. Έχουμε μια σειρά αναβαθμίσεων που θα έρθουν, όχι στο Μπακού διότι για εκεί έχουμε το αεροδυναμικό πακέτο για τα αντίστοιχα επίπεδα άντωσης και με τον αγώνα Sprint δεν είναι ό,τι πιο εύκολο. Αλλά στο Μαϊάμι, στην Ίμολα και στη Βαρκελώνη θα έχουμε αναβαθμίσεις στο αυτοκίνητο", είπε ο Γάλλος.
Και συνέχισε λέγοντας πως "μένουμε πιστοί στο πλάνο μας. Κάναμε ορισμένες ρυθμίσεις στην ισορροπία και τη συμπεριφορά της [SF-23] και ήταν πολύ καλύτερη στη Μελβούρνη. Και θα συνεχίσουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν είναι μια Β έκδοση του αυτοκινήτου, αν θέλετε να πείτε κάτι τέτοιο. Δεν θα παρουσιάσουμε κάτι εντελώς διαφορετικό. Θα συνεχίσουμε να αναβαθμίζουμε αυτό το αυτοκίνητο και να το τροποποιούμε βαρέως".
Ο Γάλλος εξήγησε πως ο μη ανασχεδιασμός του μονοθεσίου οφείλεται στο όριο ετήσιων δαπανών των ομάδων, και στους περιορισμούς χρήσης της αεροσήραγγας: "Το να σχεδιάσεις κάτι καινούριο μέσα στη σεζόν ξεκινώντας από το μηδέν, το να κατασκευάσεις ένα νέο μονοθέσιο με το δεδομένο του ορίου δαπανών, και τον περιορισμό του χρόνου στην αεροσήραγγα, δεν θέλω να πω ότι είναι αδύνατο αλλά είναι σίγουρα πολύ δύσκολο.
Κι επιπλέον, από την πλευρά μας, έχουμε την αίσθηση πως οδεύουμε προς τη σωστή κατεύθυνση, και έχουμε τεράστια περιθώρια βελτίωσης του αυτοκινήτου μας. Που σημαίνει πως όσο μπορούμε ακόμα να το εξελίσσουμε βάσει των αεροδυναμικών μας στόχων, και να βελτιώνουμε την ισορροπία του, πιστεύω ότι έχει νόημα να πιέζουμε προς αυτή την κατεύθυνση.
Έχεις πάντοτε, πριν το ξεκίνημα της χρονιάς, ένα σχέδιο αναβαθμίσεων, και μετά πρέπει να αντιδράς βάσει των περιστάσεων, βάσει της ανταγωνιστικότητας του αυτοκινήτου και της συμπεριφοράς του. Λάβαμε μέτρα πολύ γρήγορα. Φέραμε ορισμένες αναβαθμίσεις στη Μελβούρνη, και θα συνεχίσουμε.
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να πιέσουμε για να επιταχύνουμε αυτή τη διαδικασία, ίσως να ακολουθήσουμε μια λίγο διαφορετική κατεύθυνση σχετικά με την ισορροπία, κ.λπ. Όμως δεν μπορούμε να αλλάξουμε βαρέως το σχέδιό μας μετά από τρεις αγώνες και να πούμε 'εντάξει, πρέπει να ακολουθήσουμε μια διαφορετική κατεύθυνση".
Ο Βασέρ κατέληξε λέγοντας πως είναι νωρίς ακόμα για την ομάδα του Μαρανέλο να αποφασίσει αν θα αλλάξει τη σχεδιαστική φιλοσοφία του μονοθεσίου της για το 2024: "Το θέμα έχει ξεκάθαρα να κάνει με το όριο δαπανών. Αν θέλεις να συνεχίσεις το ίδιο σχέδιο ή όχι, και την επόμενη σεζόν. Κι επίσης, ποια εξαρτήματα θέλεις να κρατήσεις από τη μια χρονιά στην άλλη - μεγάλα εξαρτήματα, όπως το μονοκόκ και το κιβώτιο ταχυτήτων.
Είναι ένα ερώτημα που θα πρέπει να απαντήσουμε με βάση το όριο δαπανών. Με τη στρατηγική της εξέλιξης, πιστεύω ότι θα έχουμε καλές αναβαθμίσεις. Και θα δούμε αργότερα μέσα στη χρονιά αν θέλουμε να συνεχίσουμε τη βελτίωση αυτού του σχεδίου κι αν έχουμε κι άλλα περιθώρια βελτίωσης, ή αν θα πρέπει να αλλάξουμε δραστικά την κατεύθυνσή μας. Θα τα δούμε όλα αυτά πολύ αργότερα", κατέληξε.
Για τη Ferrari και τη Mercedes, η ριζική αλλαγή σχεδίου τώρα ή το 2024 έχει το τεράστιο ρίσκο να τις αφήσει με υστέρηση δύο ετών εξέλιξης του σχεδίου αυτού σε σχέση με τη Red Bull - μέχρι το τέλος του 2025, καθώς ως τότε οι τεχνικοί κανονισμοί θα παραμείνουν αναλλοίωτοι.
Αντίθετα, αν επιμείνουν στην τωρινή σχεδιαστική φιλοσοφία των SF-23 και W14 ενδέχεται να διανοιχτούν ορίζοντες εξέλιξης που δεν σχετίζονται με αυτές που ήδη θα έχει διερευνήσει η RBR, που θα βρίσκεται πολύ μπροστά την εξέλιξη της δικής της σχεδιαστικής φιλοσοφίας. Ίσως, με λίγα λόγια, τα φετινά τους μονοθέσια να έχουν δυναμική που δεν έχει αποκαλυφθεί προς το παρόν. Και σε αυτό είναι που, ενδεχομένως, ελπίζει ο Φρεντ Βασέρ.