Formula 1: Η Ferrari διαγράφει την SF-23, εν λευκώ το σχέδιο του μονοθεσίου του 2024
Προς το παρόν το ιταλικό μονοθέσιο του 2024 έχει την ονομασία "Project 676" εντός των τειχών του Μαρανέλο, και είναι το πρώτο που θα ολοκληρωθεί εξ ολοκλήρου υπό την επίβλεψη του Φρεντ Βασέρ - δεδομένου ότι η φετινή SF-23 σχεδιάστηκε υπό τον απελθόντα διευθυντή της ομάδας, Ματία Μπινότο.
Ο Βασέρ, όπως γράφει ο ιταλικός Τύπος, συνεδριάζει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα με τον -νυν επικεφαλής του τομέα σασί και σύντομα τεχνικό διευθυντή στο Μαρανέλο- Ενρίκο Καρντίλε, σχετικά με τις σχεδιαστικές κατευθύνσεις του μονοθεσίου του 2024. Και, επίσης, με τον επικεφαλής του τομέα κινητήρων Ενρίκο Γκουαλτιέρι.
Οι Ιταλοί θεωρούν δεδομένο ότι η "Ferrari 676" σχεδιάζεται εν λευκώ, και δεν αποτελεί εξελικτική συνέχεια των δύο τελευταίων F1-75 και SF-23 - των μονοθεσίων που προέκυψαν μετά τη ριζική αλλαγή των τεχνικών κανονισμών τπο 2022, που έφεραν στο επίκεντρο την αεροδυναμική του ground effect για την παραγωγή της άντωσης κατά κύριο λίγο από το δάπεδο αντί των πτερυγών και του αμαξώματος.
Παρά το γεγονός ότι στο πρώτο μισό της σεζόν του 2022 η Ferrari κατάφερε να κερδίζει συχνά τη Red Bull, από το περσινό καλοκαίρι η ομάδα του Μίλτον Κινς δεν έχει αντίπαλο - και φέτος έχει κερδίσει και τα 12 μέχρι στιγμής GP της σεζόν της Formula 1. Αυτό σημαίνει ότι η σχεδιαστική φιλοσοφία της RBR με τους νέους κανονισμούς είχε μεγαλύτερο εύρος εξέλιξης, σε σχέση με τη φιλοσοφία των Ferrari και Mercedes που δείχνει να έχει τελματώσει.
Για τον λόγο αυτό, ο ιταλικός Τύπος γράφει ότι με το cavallino του 2024 η Scuderia θα κινηθεί περισσότερο προς τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Red Bull, υιοθετώντας ορισμένες από τις ιδέες που εφάρμοσε ο Άντριαν Νιούι και η ομάδα του στην ανίκητη RB19.
Ήδη ο ανασχεδιασμός των πλευρικών αεραγωγών της Ferrari SF-23, νωρίτερα φέτος, ήταν ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Και θα ανασχεδιαστούν περαιτέρω για το 2024, εγκαταλείποντας το περίφημο σχήμα της "μπανιέρας". Επιπλέον, η Scuderia θα μελετήσει την ευφυή ιδέα του αεροδυναμικού «στολαρίσματος» του αέρα της RB19 με ανοικτό DRS.
Παράλληλα με την αεροδυναμική, στο "Project 676" αναθεωρείται και η φιλοσοφία της ανάρτησης - σε σχέση με την επαναστατική της RB19. Η πρωτοποριακή ανάρτηση της RB19 ελέγχει με εξαιρετικά αποδοτικό τρόπο τις βυθίσεις τους ρύγχους και της ουράς στις εγκάρσιες δυνάμεις, και εν πολλοίς εξυπηρετεί λειτουργία του δαπέδου και συνεπώς την κορυφαία αεροδυναμική αποδοτικότητά της (δηλαδή το συνδυασμό αύξησης της παραγωγής άντωσης και μείωσης της αντίστασης στον αέρα).
Όμως, πέραν των ιδεών της Red Bull, με το "Project 676" η Scuderia φιλοδοξεί να εφαρμόσει και δικές της καινοτομικές ιδέες, τις οποίες θα δοκιμάσει στα άκρα για να διαπιστώσει την απόδοσή τους και τη δυνατότητα εφαρμογής τους στο μονοθέσιο του 2024. Και η απόλυτη σταθερότητα των κανονισμών, που θα παραμείνουν αναλλοίωτοι μέχρι το τέλος του 2025, βοηθούν τέτοιους πειραματισμούς.
Την αλλαγή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας του νέου cavallino έχει αναλάβει ο επικεφαλής αεροδυναμικής στο Μαρανέλο Ντιέγκο Τόντι, μαζί με τον Φάμπιο Μοντέκι. Ο Μοντέκι ανέλαβε το ρόλο του Head of Vehicle Concept που άφησε ο Νταβίντ Σάντσεζ αποχωρώντας για τη McLaren. Σε αυτή θα συμβάλλουν και οι "μεταγραφές" έμπειρων αεροδυναμιστών από τη Red Bull Racing, αλλά και του Loic Serra -επικεφαλής εξέλιξης του μονοθεσίου- από τη Mercedes του χρόνου.
Την ίδια στιγμή, η ομάδα μηχανολόγων υπό τον Ενρίκο Γκουαλτιέρι θα αναλάβει να βελτιώσει την αποδοτικότητα του υβριδικού συστήματος της μονάδας ισχύος που έχει τον κωδικό 066/7. Οι όποιες βελτιώσεις μπορούν να γίνουν μόνο στο πλαίσιο των παρεμβάσεων για την αξιοπιστία του κινητήρα - τις μοναδικές που επιτρέπονται εν μέσω της απαγόρευσης εξέλιξης των μονάδων ισχύος μέχρι το τέλος του 2025.
Οι πληροφορίες από την Ιταλία, τέλος, αναφέρουν επίσης ότι η Ferrari θα αρχίσει να δοκιμάζει ορισμένες από τις νέες της ιδέες για το μονοθέσιο του 2024 στην πράξη, στα GP της φετινής σεζόν, ξεκινώντας από τον αγώνα των ΗΠΑ στο Όστιν του Τέξας στο τέλος Οκτωβρίου. Σκοπός των δοκιμών αυτών είναι η σύγκριση των δεδομένων από την αεροσήραγγα στην πίστα.
"Ναι, αρχίζουμε να αποκτούμε μια καλύτερη ιδέα της κατάστασης, και των σημείων που είμαστε αδύναμοι ή δυνατοί" είπε πρόσφατα ο Βασέρ σχετικά με το σχεδιασμό της Ferrari του 2024. "Όμως (τις πληροφορίες αυτές) θα τις κρατήσω για τον εαυτό μου, συγγνώμη! Αναμφίβολα πάντως, αγώνα με τον αγώνα αποκτούμε όλο και καλύτερη εικόνα της κατάστασης".