FORMULA 1

Formula 1: Η Ferrari μπορεί να κερδίσει το πρωτάθλημα, λέει ο Λεκλέρ και η Red Bull

Η Ferrari στο GP του Αζερμπαϊτζάν
Η Ferrari στο GP του Αζερμπαϊτζάν FERRARI MEDIA

Οι τρεις σερί αποκαρδιωτικοί αγώνες της Ferrari δεν έχουν στερήσει από τον Σαρλ Λεκλέρ τις ελπίδες του για την κατάκτηση του φετινού τίτλου της Formula 1. "Θα ορθοποδήσουν", λέει ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ.

Η εγκατάλειψη του Σαρλ Λεκλέρ στην Ισπανία και στο Αζερμπαϊτζάν, και ενδιάμεσα το στρατηγικό ναυάγιο της Ferrari στο Μονακό έχουν κάνει τον διευθυντή της Scuderia, Ματία Μπινότο, να μην αναφέρεται καν στις φετινές προοπτικές τίτλου της ομάδας του Μαρανέλο, λέγοντας ότι εξαρχής ο στόχος της για το 2022 ήταν να ξαναγίνει ανταγωνιστική, και όχι η κατάκτηση των τίτλων της Formula 1.

Παρόλα αυτά, ο Ιταλός με τα λόγια του επιβεβαιώνει ότι -ελλείψει των μηχανικών προβλημάτων- η Ferrari F1-75 απέδειξε στο Μπακού (μετά την βαριά ήττα στο Μαϊάμι) ότι είναι πλέον ένα μονοθέσιο ικανό για νίκες ακόμα και σε γρήγορα σιρκουί με μεγάλες ευθείες, σε πρώην προπύργια της Red Bull RB18 - χάρη στη νέα πίσω πτέρυγά του. Καθώς και ότι η ιταλική ομάδα έδειξε στο Μπακού τη στρατηγική οξυδέρκεια του πρωταθλητισμού που της έλειψε από το Μονακό.

"Από άποψη στρατηγικής", είπε ο Ιταλός, "η ομάδα του Σαρλ αντέδρασε πολύ καλά τη στιγμή του Εικονικού Οχήματος Ασφαλείας, διότι ο Σαρλ εκείνη τη στιγμή βρισκόταν πολύ κοντά στην είσοδο των πιτς. Ήμασταν πολύ οξυδερκείς. Προφανώς απέμενε μεγάλο μέρος του αγώνα ακόμα, και θα χρειαζόταν να διαχειριστούμε τα ελαστικά μας μέχρι το τέλος. Αλλά ο ρυθμός φθοράς της σκληρής γόμας ήταν πολύ χαμηλός, από ό,τι είδαμε. Αισθανόμασταν πολύ δυνατοί, στην κορυφή με ανθεκτικά ελαστικά, και ο Σαρλ ήταν πολύ ικανοποιημένος με την απόδοση του αυτοκινήτου".

Formula 1: Η Ferrari μπορεί να κερδίσει το πρωτάθλημα, λέει ο Λεκλέρ και η Red Bull
FERRARI MEDIA


Η νέα πίσω πτέρυγα για σιρκουί χαμηλής άντωσης, με την οποία η Ferrari για πρώτη φορά αγωνίστηκε στο Μπακού, έλυσε ένα σημαντικό πρόβλημα για τη Scuderia: το πόσο ευάλωτος ήταν ο Λεκλέρ στις μεγάλες ευθείες στις επιθέσεις του Φερστάπεν.

Ήταν κάτι που το cavallino χρειαζόταν εδώ και καιρό, και μέχρι το πιτ-στοπ του Λεκλέρ στον 10ο γύρο του Μπακού ο Φερστάπεν δεν έβρισκε τρόπο να τον περάσει ακόμα και στο τέλος της τεράστιας ευθείας μήκους 2,2 χιλιομέτρων της αζέρικης πρωτεύουσας.

"Σε αυτού του τύπου τα δεδομένα (χαμηλής) άντωσης δεν πιστεύω ότι έχουμε τόσο μεγάλο μειονέκτημα από τη Red Bull, οι ταχύτητές μας ήταν παρεμφερείς", εξήγησε ο Μπινότο μετά το GP του Αζερμπαϊτζάν. "Τόσο με το DRS στις δοκιμές κατάταξης όσο και χωρίς αυτό στον αγώνα, ήταν αρκετό για να είμαστε στη μάχη, να κρατάμε τον Μαξ πίσω μας και να αμυνόμαστε.

Formula 1: Η Ferrari μπορεί να κερδίσει το πρωτάθλημα, λέει ο Λεκλέρ και η Red Bull
FERRARI MEDIA


Οπότε ναι, πιστεύω ότι η πίσω πτέρυγα δουλεύει όπως περιμέναμε, έχει παρεμφερή απόδοση με της Red Bull σε αντίστοιχη παραγωγή άντωσης, και αυτό μου δίνει τη σιγουριά ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ό,τι πρέπει να χρησιμοποιήσουμε χωρίς να έχουμε προβλήματα".

Όλα, ως γνωστόν, τελείωσαν με την εγκατάλειψη του Λεκλέρ στον 20ο γύρο, μπροστά από ένα σύννεφο καπνού που εκκρινόταν από τη μονάδα ισχύος της F1-75.

"Ειλικρινά, δεν ήταν εκ των προτέρων γνωστά στη Ferrari τα προβλήματα που παρουσίασαν τα μονοθέσιά της στο Μπακού", είπε ο Μπινότο. "Με τα δεδομένα της τηλεμετρίας δεν μπορούμε να έχουμε ξεκάθαρες απαντήσεις για τα προβλήματα. Τα εξαρτήματα πρέπει να σταλούν πίσω στο Μαρανέλο, να εξεταστούν και να εντοπίσουμε το πρόβλημα για το λύσουμε το συντομότερο δυνατόν", κατέληξε.

Λεκλέρ και Χόρνερ: Η Ferrari θα ορθοποδήσει

Ό,τι δεν θέλει να πει ο Μπινότο, ότι η Scuderia διατηρεί ακόμα σοβαρές ελπίδες για τα φετινά πρωταθλήματα της F1, το λέει ο Σαρλ Λεκλέρ, αλλά και ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ.

Ο Λεκλέρ απάντησε κοφτά "όχι" σε ερώτηση αν έχει κλονιστεί η πίστη του στην ομάδα, και συνέχισε: "Κάθε εγκατάλειψη είναι δύσκολη. Δεν είναι η τρίτη στη σειρά αλλά, για να είμαστε ειλικρινείς, και στο Μονακό ένιωσα σαν να εγκατέλειψα. Είναι η τρίτη απογοήτευση στη σειρά, και δεν είναι εύκολο. Σε γενικές γραμμές είμαι σίγουρος ότι πνευματικά θα είμαι όσο δυνατός ήμουν πριν από πέντε αγώνες που ήμουν επικεφαλής του πρωταθλήματος. Το κίνητρο είναι ακόμα εδώ.

Πρέπει να λύσουμε το θέμα της αξιοπιστίας, ως ομάδα πρέπει να κάνουμε ένα τέτοιο βήμα. Πιστεύω ότι μπορούμε να κερδίσουμε το πρωτάθλημα, αρκεί να αντιμετωπίζουμε αυτά τα θέματα. Στους τρεις τελευταίους αγώνες χάσαμε πολλούς βαθμούς, και πρέπει να το λύσουμε αυτό".

Ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ
Ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ RED BULL MEDIA


Από την πλευρά του, ο Χόρνερ τόνισε: "Πιστεύω ότι (η Ferrari) έχει πολύ ταχύ αυτοκίνητο, ειδικά το Σάββατο. Τις Κυριακές θεωρώ ότι ήμασταν ισοδύναμοι σε ταχύτητα σχεδόν σε κάθε αγώνα που έχουμε κάνει φέτος. Και νομίζω έτσι συνέβη και στο Μπακού, τουλάχιστον από ό,τι είδαμε στους πρώτους γύρους.

Θα επιλύσουν τα προβλήματά τους. Δεν έχω καμία αμφιβολία για αυτό. Αλλά αναπόφευκτα αυτό σημαίνει ότι θα έρθουν και ποινές στο τέλος της χρονιάς (για υπέρβαση του αριθμού εφεδρικών εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος). Φυσικά, ο δρόμος ακόμα είναι μεγάλος για αυτό το πρωτάθλημα. Είδαμε μεγάλες βαθμολογικές εναλλαγές στους τελευταίους τέσσερις-πέντε αγώνες, κι αυτό δείχνει πόσο γρήγορα μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα".

Σε αυτό που ο Βρετανός διαφωνεί με τον Μπινότο είναι στο ποιος θα κέρδιζε στο Μπακού αν δεν είχε σπάσει ο κινητήρας της Ferrari του Λεκλέρ.

"Είναι κρίμα, από πολλές απόψεις, που δεν εξελίχθηκε η μάχη στον αγώνα, διότι πιστεύω ότι είχαμε ένα πολύ αποδοτικό αυτοκίνητο. Πιστεύω ότι στρατηγικά θα κερδίζαμε τον Σαρλ με την επιλογή που είχαμε κάνει. Αλλά αυτό δεν θα το μάθουμε ποτέ. Το σημαντικό είναι ότι αξιοποιήσαμε την ατυχία τους και συλλέξαμε τους βαθμούς, και το πρωτάθλημα μας πάει καλά προς το παρόν. Αλλά όπως είπα αυτό μπορεί να αλλάξει γρήγορα", κατέληξε ο Κρίστιαν Χόρνερ.

TAGS FORMULA 1 F1 FERRARI ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ