Formula 1: Η Ferrari το 1-2 στις πρώτες δοκιμές της Μόντσα, μετ' εμποδίων ο Φερστάπεν
Ο Σαρλ Λεκλέρ και ο Κάρλος Σάινθ σημείωσαν τους πρώτους δύο χρόνους στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Ιταλίας, αλλά ο γρήγορος γύρος του Μαξ Φερστάπεν χάλασε όταν ο Ολλανδός εμποδίστηκε στην Παραμπόλικα από τον Λάντο Νόρις της McLaren.
Το δίδυμο της Ferrari χωρίστηκε από 77 χιλιοστά του δευτερολέπτου στην κορυφή των χρόνων της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του 16ου φετινού GP της Formula 1, και άφησε πίσω του κατά τρία δέκατα τις δύο Mercedes των Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ.
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν αρχικά ταχύτερος όλων με τη σκληρή γόμα. Όμως, στον έναν του γρήγορο γύρο με τη μαλακή, ο Ολλανδός συνάντησε στην Παραμπόλικα το εμπόδιο του Λάντο Νόρις, που άλλαξε πορεία στην ευθεία παρά την επερχόμενη Red Bull RB18 του πρωταθλητή - και παρότι ο Βρετανός δεν βρισκόταν σε γρήγορο γύρο.
Σε αυτόν τον γύρο του ο Φερστάπεν είχε κερδίσει τρία δέκατα στο πρώτο σκέλος της πίστας και άλλο μισό στο δεύτερο, αλλά στο συμβάν με τον Βρετανό της McLaren έχασε πάνω από έξι δέκατα - κι έτσι περιορίστηκε στην 5η θέση, 0,430 δευτ. πίσω από τον Λεκλέρ. Στο τέλος ο Ολλανδός βγήκε ξανά με τη μαλακή γόμα, αλλά έφερε βαρύ φορτίου καυσίμου κι έτσι δεν ήταν εφικτό να βελτιώσει το χρόνο του.
Με τον πρώτο του γύρο με τη μαλακή γόμα ο Λεκλέρ ήταν μόνο 4 δέκατα ταχύτερος από τον ταχύτερο του Φερστάπεν με τη σκληρή γόμα. Όταν ξεκίνησε η προσομοίωση των κατατακτήριων, ο Ολλανδός μπλόκαρε έναν τροχό στα φρένα του πρώτου σικέιν στον πρώτο του γύρο, και ακολούθησε το συμβάν με τον Νόρις στον δεύτερο.
Ο Σάινθ σε αυτές τις δοκιμές πέρασε αρκετό χρόνο στο γκαράζ της Scuderia, που φαινόταν να εργάζεται πυρετωδώς σε διάφορες αλλαγές της F1-75. Ο Ισπανός επέστρεψε για μια συστοιχία γύρων με τη σκληρή γόμα και πολλά καύσιμα, αλλά όταν έβαλε τη μαλακή γόμα με μικρό φορτίο βενζίνης φάνηκε ότι οι αλλαγές απέδωσαν - διότι πλησίασε τον Λεκλέρ στα 77 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Ακολούθησαν οι δύο Βρετανοί της Mercedes με τις γρήγορες προσπάθειές τους με τη μαλακή γόμα. Ο Ράσελ ήταν αρχικά 2 δέκατα κοντά στον Λεκλέρ, αλλά ο δεύτερός του γύρος χάλασε από το κυκλοφοριακό. Ο Χάμιλτον, αντίθετα, βελτίωσε το χρόνο του και ανέβηκε στην τρίτη θέση, από την 7η που βρισκόταν με τον πρώτο του γύρο.
Σε σχηματισμό ακολούθησαν μετά τον Φερστάπεν οι δύο Alpine των Εστεμπάν Οκόν και Φερνάντο Αλόνσο, με διαφορά 24 χιλιοστών μεταξύ τους, ενώ τη δεκάδα έκλεισαν τρία διαφορετικά μονοθέσια -η Alpha Tauri του Γιούκι Τσουνόντα, η Alfa Romeo του Βάλτερι Μπότας και η McLaren του Ντάνιελ Ρικιάρντο- στην αρκετά ενδιαφέρουσα μάχη των ομάδων μέσης δυναμικής.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ δεν κατάφερε να κάνει τη μαλακή του γόμα να δουλέψει, και είχε επίσης ένα πρόβλημα σχετικά με την ελαστικότητα της πίσω πτέρυγας – που οι μηχανικοί χρειάστηκε να επιδιορθώσουν για αρκετή ώρα. Ως αποτέλεσμα, ήταν 1,2'' πίσω από τον Λεκλέρ, και περιορίστηκε στην 14η θέση. Είναι κρίσιμο για τον Μεξικανό να λύσει τα προβλήματα ρυθμίσεων της RB18 που τον ταλαιπωρούν και στη Μόντσα, αν θέλει να ανελιχθεί από τις τελευταίες θέσεις που θα εκκινήσει την Κυριακή λόγω αλλαγής της μονάδας ισχύος.
Θυμίζουμε ότι στις τελευταίες θέσεις θα βρεθούν μαζί του και οι Λιούις Χάμιλτον και Κάρλος Σάινθ, ενώ ο Φερστάπεν θα δεχθεί ποινή 5 θέσεων λόγω αλλαγής μόνο του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Στις δοκιμές αυτές, τέλος, ο Νικ ντε Βριές κάθισε στο κόκπιτ της Aston Martin του Σεμπάστιαν Φέτελ. Αφού βγήκε στην αρχή με έναν τεράστιο αεροδυναμικό αισθητήρα προσαρμοσμένο στο μονοθέσιό του, προς το τέλος ένα μπλοκάρισμα στην είσοδο της Ασκάρι του χάλασε τον γρήγορο γύρο του και έτσι έμεινε στην προτελευταία θέση.